ATVForum, allt om fyrhjulingar
Köp och Sälj => Säljes => Ämnet startat av: Hakerik skrivet 21 november 2010 kl. 18:38:47
-
Har Copperhead till salu. Komplett med programmerings modulen (som är option).
Allt i orginal kartong.
Flera olika mappar följer med. Använd endast 2veckor.
Sätt i den i din insprutade Kawa 750 och håll i hatten ()p
4000kr vill jag ha.
Försök helst inte pruta, kolla först ny priset.
-
Hej du är inte intresserad av att få en power commander v och pengar i byte??
-
Kanske, men förklara lite om Power Commander, vad är det för grunka? länk?
-
Hej gå in på lito offroads hemsida om kolla under länk performance som du kan läsa om den, det är deras nyaste powe commander 5.
Var du inte nöjd med den på din kawa eller varför säljer du den?
-
Jag är van Can Am 800 och Brute Force orginal sörplar i sig 50% mer bränsle än CA 800.
Med VDI ännu mer. :-\
-
Men går den bättre?
Med power commander drar den samma som orginal. Men dom drar mycket det gör dom. :hmmm:
-
Varför vil inte du ha Power Commandern då? Äre bara skit? ::)
-
Jag är van Can Am 800 och Brute Force orginal sörplar i sig 50% mer bränsle än CA 800.
Med VDI ännu mer. :-\
du måste ha nått fel om din drar så mycket, vi kolla i sommras och gämförde. Can-am och kawwa drar nästan lika mycket det skiljde typ en halvliter/liter när vi tanka och då körde vi på samma ställen å så vidare.
-
Nejabsolut inte jag gillar den det går att göra massor med den, men hade varit kul att testa copperhead också polarna har power commander.
Vi kan testa dom av varann annars först?
-
Jaha där ser man,, Kawa BF drar lika som Can Am 800. :hmmm: Då var nog den CA'n törstig :hmmm:
Jag har åkt CA800 225mil snabb grusväg körning med 80kilo extra last på hojen och körde 17-18mil på varje tank.
Det klarar inte min BF av på långa vägar utan 80kg extra last.
Om VDI
När jag startade upp VDI Copperheaden första gången med orginal mappen var bränslet påställt så det stank soppa ur avgas röret
och motorn gick på tomgång som en trimmad gammal Volvo B20 med dåligt inställda Webers.
Det gick enkelt att åtgärda med ny mapp. VDI'n har den fördelen att man kan ha två mappar och växla i mellan.
Nu har jag nog beslutat mig för att behålla VDI'n och skaffa ett hel Muzzy system.
Har fått kontakt med en motor trimmare med rullande landsväg så till sommaren skall det labbas.
Jag tror att VDI'n ger ännu mer valuta om avgaset är rätt.
-
Jaha där ser man,, Kawa BF drar lika som Can Am 800. :hmmm: Då var nog den CA'n törstig :hmmm:
Jag har åkt CA800 225mil snabb grusväg körning med 80kilo extra last på hojen och körde 17-18mil på varje tank.
Det klarar inte min BF av på långa vägar utan 80kg extra last.
Om VDI
När jag startade upp VDI Copperheaden första gången med orginal mappen var bränslet påställt så det stank soppa ur avgas röret
och motorn gick på tomgång som en trimmad gammal Volvo B20 med dåligt inställda Webers.
Det gick enkelt att åtgärda med ny mapp. VDI'n har den fördelen att man kan ha två mappar och växla i mellan.
Nu har jag nog beslutat mig för att behålla VDI'n och skaffa ett hel Muzzy system.
Har fått kontakt med en motor trimmare med rullande landsväg så till sommaren skall det labbas.
Jag tror att VDI'n ger ännu mer valuta om avgaset är rätt.
asså så det va så storl skillnad då? jag har inte kört landsväg på det viset, det e bara typ transsportsträckor för min del, jag kör uteslutande i skogen typ.