ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Linhai => Ämnet startat av: Haschi skrivet 13 maj 2006 kl. 05:58:07
-
Hur upplever ni era bromsar på Linhai 300? Jag tycker de tar väldigt dåligt. De känns inte svampiga eller nåt, men man får ta i om något ska hända.
Annars vädigt positiv efter mina första 3 mil.. :wink:
-
Mina är oxå tok dåliga man får verkligen ställa sig med hela tyngden och pressa för att något ska hända....
-
Ytterst dårliga... :roll:
På min första tur i går eftermiddag gikk det på tok för mig.
Kjörde utför en 3 meter hög kant, rett i toppen på et par år gammalt äpleträd, og rullade en gång sidolenges... Gikk bra med hojen, men jag har nog brustit et par ribb-ben, et ondt kne samt diverse kutt og skrapor...
Värst gikk det nog utöver stoltheten... :wink:
När man ska kjøra tok och inte checkar bromsarna först, ja då går det gjärna illa... watta-mistaka-to-make...
Roy Från Norge, kjänd som "Roy Norrbagge utan bromsar"
-
Då är det inte något fel på mina bromsar, de ska tydligen vara dåliga!!?
Tråkigt med olyckan, trasiga revben gör ont... länge :(
// Haschi
-
Jag och min imaginära vän Pirka Zalo från Finland (han finns inte, men vet det inte själv, hirr hirr :lol: )har forskat lite på bromsarna.
Den huvudcylinder som sitter på bromspelle på våra maskiner är lika stor som den som sitter på min systersons Dirtbike 125ccm, och där ska den kun gje trykk til en enda kaliper, mens den i vårat fall ska gje trykk åt inte mindre enn 3 kalipers. Det måste ju bli nåt strul. :roll:
Jag kan inte förstå annat enn at den huvudcylinder som sitter på LINHAI som standard ägentligen er menat at gje trykk til endast bakbromsarna. Så, när hojen kommer inn i EU-systemet, finner man ut at här är det krav til två bromskretsar, och då bara rutar dom bara om lite grann på rör och slangar, och ser inte på resultaten... Kan inte förstå annat... :roll:
Huvudcylindern har simpelten inte nog volym at orka fylla 3 kalipers. Enkelt, men ack så idiotisk. :evil:
Kanske man får ta en telefon med ÅF och få en huvudcyl till, och kopla dom ihop. Då borde det rekka enligt mitt øgonmål.
Mvh
Roy Nub
-
Jag skall koppla om så att min bromspedal bara tar bak.
Sen kan ju era bromsar behöva luftas.
-
Koppla om så att pedalen bara tar bak har jag oxå funderat på. Kan vara bra när man åker nerför :wink:
Men tycker du att bromsarna är bra?
-
At bromsa bara på bakaxeln kan vara OK vid tärrengåkning, men är inte at anbefala vid körning efter vägen. 8O
Tror hällre på at sätta dit en större huvudcylinder.
Om en olycka skulle innträffa tror jag inte SBP eller den Norska Bilprovningen kommer å bli spes happy över at se et hemmapulad bromsanlägg... :? Inte försäkringbolaget häller.... :cry: Var försiktig här grabbar!! 8O
En större huvudcylinder däremot tror jag inte dom vil ens registrera. :D
Just my two cents...
Mvh
Roy Nub
-
Jag håller med om att dom är lite dåliga men inte SÅ dåliga?!
Dock får man mycket bättre bromsverkan om man bromsar med både "handbroms" och "fotborms" vid situationer då det krävs mer.
/B
-
Nä, visst får man stopp på den till slut. Men några stoppis blir det ju inte tal om.. :lol:
-
Har försökt låsa hjulen men det lyckas jag inte me:)
/B
-
Min låser alle 4 hjula når jeg trenger det.
selv på tørr asfalt.
RH
-
min låser også alle hjul på asfalt... har double skivor bak!!
-
Nu när jag har kört (bromsat?) lite mer så kan jag konstatera att de har blivit bättre. Nya bromsar behöver nog slitas in lite.
Lyckades låsa dem på asfalt nyss.. 8)
-
mine var også vældig dårlige da jeg fik min maskine, men efter 25 mill er dom vældig bra...
-
Dinlis 450cc har bara bakhjulsbroms på fotpedalen.