ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Honda => Ämnet startat av: Fusklappen skrivet 25 oktober 2010 kl. 08:34:24
-
Hallå!
Jag planerar att skaffa mig en quad och är lite nyfiken på bl.a. TRX 700xx, 2008.
Hur upplever ni att den är på asfalt i originalskick? Är det nödvändigt att bredda med spacers för att få den att inte vara tippkänslig?
Finns det rack/pakethållare som passar till denna maskin?
Hur ser serviceintervallerna ut?
Har den några svaga punkter?
-
Jag har läst på lite på club700xx.com om denna fina maskin!
Jag är också sugen på en sån. ()p
Det som folk stör sig på är att den har så bra grepp i bak att den inte släpper ut baken lika lätt som en Raptor 700 tex.
Den lyfter även det innre framhjulet i en kurva och det är pga den delade bakaxeln.
Finns många bra tips på vad man ska göra för att få den att uppföra sig som en med stel axel.
Det första man skulle göra var att byta däck till RAZR eller kenda kutter.
Sen kan man montera krängningshämmare bak vilket gör underverk enligt dom.
Sänka den ska också motverka dessa tendenser men då förlorar man ju lite markfrigång.
Sen har jag inte hittat några färdiga sänkningssatser heller.
Dock hittat nerfbars från Alba till den för 85 dollar på ebay! ()p
-
Jag älskar min XX (har haft 2 st) men för gata rekommenderar jag Raptor 700 med stel bakaxel.
Men du kan även styva upp IRS med en kraftigare krängningshämmare så uppför den sig liknande en stel bakaxel. Min Raptor 700 gick att köra bra mycket snabbare med på asfalt än med xx om man pratar originalutförandet. Om du ska ut i skogen med så tar sig dock Hondan fram nästan lika bra som en 4x4 med sin markfrigång.
-
Jag älskar min XX (har haft 2 st) men för gata rekommenderar jag Raptor 700 med stel bakaxel.
Men du kan även styva upp IRS med en kraftigare krängningshämmare så uppför den sig liknande en stel bakaxel. Min Raptor 700 gick att köra bra mycket snabbare med på asfalt än med xx om man pratar originalutförandet. Om du ska ut i skogen med så tar sig dock Hondan fram nästan lika bra som en 4x4 med sin markfrigång.
Jag tycker min är nästan tråkig på asfalt för det är sånt jävla fäste i bak på den.
Men att man åker fortare med en stel axel är jag tveksam till. :hmmm:
Dock så skulle en Raptor 700 vara roligare helt klart.
Fast i mitt fall så är det nog bra att min inte går att sladda med lika lätt! :D
För då slipper jag skaffa oss quad åkare dåligt ryckte i stan. :nono:
Men ser fram emot att få åka lite barmark snart. ()p
-
Det går att sladda lika mycket på asfalt men man får inte fega och gasa mera ;)
-
Jag tycker Hondan går mycket mjukare på vägen än en Raptor som bara vinglar o drar till höger o vänster.
Så har iaf alla Raptorer varit hittils som jag provkört efter service :)
Och som Bobby säger, det går visst att ställa ut den bak, bara du vågar gasa :headbang:
Här har du en, priset kan vi prata om på plats :P :
http://www.blocket.se/uppsala/Honda_TRX_700_xx_31892700.htm
Den har ju dessutom lastrack färdigt.
/Benny
-
Jag är fruktansvärt nöjd men TRX700 och att få bakänden att släppa ut är inga problem, byt krängningshämmaren.
Nu kan jag vända på en 50 öring........nästan iallafall, det var den absolut bästa uppgraderingen hittils.
-
Jag är fruktansvärt nöjd men TRX700 och att få bakänden att släppa ut är inga problem, byt krängningshämmaren.
Nu kan jag vända på en 50 öring........nästan iallafall, det var den absolut bästa uppgraderingen hittils.
Jag har bytt till L8ton 11/16 krängare så det är redan gjort.
Visst får man ut bakändan men man får fan inte tveka utan det är full attack som gäller i så fall.
Kanske beror på min vikt och hur jag sitter på maskinen?
Väger ju strax under 0,1 ton så det är ju en del. :lol: