ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Kawasaki => Ämnet startat av: Hakerik skrivet 14 oktober 2010 kl. 10:46:10
-
Jag är lite förvirrad, läser i instruktionsboken (den svenska) på sidan 206 att det skall vara samma olja i "den främre slutväxellådan" som i motorn.
Oljan skall vara SAE 10W-40 API SF eller SG. Varför inte en Limited Slip olja i fram diffen? Pratade med en oljeförsäljare och han rekomenderade en olja för diffbroms (limited slip) Min diffbroms tycker jag funkar lite konstigt. Har justerat vajern enl instruktionerna och allt verkade ok, men efter ett tag så diffar den sämre och motståndet (kraften) i diff handtaget har minskat. Justering av vajern igen? Tänkte byta oljan då kom funderingarna upp vilken olja jag skall ha. Det känns bättre med en olja för diffbromsar och inte en motorolja, eller har jag missat nått?
-
Skulle då använda den olja som rekomenderas av fabriken,den har jag och den funkar bra i min iaf.Du har kanske kört mycket lera med diffen i förjämnan så du slitit ut den ;) ;D
-
Det är samma olja i motorn och framdiffen men i bakdiffen ska det vara olja för våtabromsar.
-
jag kör inte i lera ::) men i alla fordon med lamelldiffar skall man ha en olja för limited slip, varför inte i en Kawa?
-
jag kör inte i lera ::) men i alla fordon med lamelldiffar skall man ha en olja för limited slip, varför inte i en Kawa?
Man låser diffen manuellt med spaken om det har nått med saken att göra :hmmm: