ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => SMC => Ämnet startat av: mulle meck skrivet 7 oktober 2010 kl. 00:19:10
-
Går åt nästan ett helt bil batteri för att få igång den varje gång. Får bra gnista, har testat med ytgnistgap på 0,7 och 1,0mm. 1,0m gav bättre resultat.
Startar oftast endast med chocken i, ingen gas, luftfiltret avmonterat och lite bensin i luftburken.
Jag anar fel värmetal på tändstiften men ändå inte.
Någon som har nån aning om vad som inte stämmer? :(
Mvh Mulle
-
Går den att rulla igång? Har du testat annat batteri?
Om du dränerar batteriet så är det stor sannorlikhet att det tagit mycket skada (underförutsättning att det är ett "vanligt" batteri).
-
Går den att rulla igång? Har du testat annat batteri?
Om du dränerar batteriet så är det stor sannorlikhet att det tagit mycket skada (underförutsättning att det är ett "vanligt" batteri).
Rulla igång orkar jag inte, är rätt liten av mig. Misstänker att kamkedjan ligger en-två kuggar fel. Men har ingen referenspunkt att ställa den efter. Någon som vet?
-
Peta i 2an eller 3ans växel, håll in kopplingen och rulla RAKT (odiffat...). När du fått upp farten (behöver inte vara överljuds direkt) så släpper du hastigt kopplingen och hoppar upp på maskinen. Be någon om hjälp annars.
-
Hur har det gått för dig?
-
Om kamkedjan ligger fel så borde den gå jättedåligt även när du fått i gång den. Mer troligt fel, tändningen är vek. Hur kallt är det där du bor?
För att få ett litet hum om tändningen så kan man ta ett gammalt fung. stift och bända ut jordelektroden 4-5 mm, det bör hoppa en gnista lätt över detta avstånd.
Spänning hoppar ca 1 mm per 1000 volt så rent teoretskt bör det hoppa 2 cm i tändsystemet om man ger det en chans...
jens