ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Goes => Ämnet startat av: frasse4x4 skrivet 9 september 2010 kl. 18:39:11
-
nu ska jag prova can am :)jag körde goes 520 07 före inge fel på den hojen fin hoj för bra pengar :whip: jag han med 640mil på 3,5 år så man hoppas man blir lika nöjd med can am
-
Svikare :D
//Janne
-
ja man kan se det så mä
-
nu ska jag prova can am :)jag körde goes 520 07 före inge fel på den hojen fin hoj för bra pengar :whip: jag han med 640mil på 3,5 år så man hoppas man blir lika nöjd med can am
Jag har också precis beställt en Can am 500 XT (dock en Max), det här är inga dåliga maskiner ;D
-
Hej !
Jag gjorde tvärtom. Hade en Can Am 800 max xp-t, 2010
Ojoj, 143.000:- inte värt. Köpt goes 520 55.000:-
Mkt trevligare, ingen servo = stabilare, en cylinder = mkt trevligare ljud.
Visst inte riktigt lika rapp, men med nästan 100.000:- billigare sover man gott ändå.
Lycka till med ditt byte iaf. Hoppas du tycker det är värt det och att allt fungerar bra.
Mvh
-
Jo smaken e ju delad skulle för allt inte byta till baka till cf
O inget slår ju ljudet från en v tvin
-
Hej !
Jag gjorde tvärtom. Hade en Can Am 800 max xp-t, 2010
Ojoj, 143.000:- inte värt. Köpt goes 520 55.000:-
Mkt trevligare, ingen servo = stabilare, en cylinder = mkt trevligare ljud.
Visst inte riktigt lika rapp, men med nästan 100.000:- billigare sover man gott ändå.
Lycka till med ditt byte iaf. Hoppas du tycker det är värt det och att allt fungerar bra.
Mvh
Tror att det är på lång sikt som det "lönar sig " att köpa en "märkes masin". Men visst är det svårt att motivera en så mycket högre inköpskostnad.
Sedan får man ju väga in "strul faktorn", dvs att en dyrare maskin med normal användning borde krångla mindre.
Vad fick du ut för din Can am då du sålde den ? Kul att se hur värde tappet är på en Can am.
Mvh / M
-
Hej igen!
Ja smaken är som baken , tur är väl det annars hade vi alla suttit på samma maskiner (tråkigt)
Samma vtwin sound vs encylindrig etc..
Bytte in den , fick ut ca 95.000 om man ser vad jag bytte till för maskin + pengarna emellan.
Som tur är gav jag 102.000 : - för can amén. Annars hade det svidit rejält.
-
ja inte skulle jag köpa en goes 520 igen det var inget fel på den jag hade ()p men där jag kör duger den inte längre för slö :tickedoff men på vägen funkar den fin och på gräsmattan :)
-
Som sagt , min Can Am 800 tog sig INTE fram bättre en min Goes 520.
Men på vägen är det klart mer drag i min fd Can Am.Dock är Can AM obehaglig att köra då den har servo, upplevs VÄLDIGT nervös.
Skiljer 100.000 på maskinerna, men det skiljer INTE 100.00 i prestanda.
Själv spar jag mina 100.000 :- Och är nöjdare en nånsin ..
-
det är en vanesak med servo, skulle aldrig sätta mig på en maskin utan, sen är de väl i första hand gjorda för att köras i terräng, Håller med dig om att de är dyra, för det priset borde man få hasplåtar och bättre orginaldäck, typ Bighorn, iallafall på de vägreggade, orginal däcken är för mjuka för att gå bra på väg.
-
Som sagt , min Can Am 800 tog sig INTE fram bättre en min Goes 520.
Men på vägen är det klart mer drag i min fd Can Am.Dock är Can AM obehaglig att köra då den har servo, upplevs VÄLDIGT nervös.
Skiljer 100.000 på maskinerna, men det skiljer INTE 100.00 i prestanda.
Själv spar jag mina 100.000 :- Och är nöjdare en nånsin ..
Du måste bara åka väg eller på fina ställen eftersom du säger att en Goes tar sig lika bra fram som en 800.
Du är välkommen att åka med oss och jag lovar att du kommer att fastna hela tiden för att Goesen är för slö.
Att en encylindrig motor skulle låta bättre än en vrålande v-tvin nä det vete fan om ja håller med.
-
Det pratas både om CF och Goes i denna tråd. Visst är det samma maskin i grunden men jag tror det finns en stor skillnad.
Om jag är rätt underrättad så produceras CF maskinerna helt av Kinesisk personal. Fransmännen däremot har "egen personal" plats i Kina som styr produktionen av Goes. Detta borde ge en bättre produktionskvalitet. Någon som hört liknande ?
Jag kollade faktiskt lite på en Goes 600 innan jag beställde can amen, den såg klart bättre ihopskruvad än CF. Även små delaljer så som passform på plast osv verkar bättre på Goes.
Jag tror att CF säljer bättre än Goes för att den är snyggare helt enkelt.
Hur som helst så får man köra Can am ett tag och se om man blir nöjd.
dumonde666, varför köpte du så stor Can am (800) ? En 500:a räcker ju gott ? Jag tycker inte Can am med servo är "nervös" på grusvägarna, och i skogen var det överlägset med servo (jämför med min fd CF X7). Men jag håller med, det är mycket pengar ... Sedan skiljer det ju inte riktigt 100K, jag fick loss min Can am 500 Max XT 2011 för ca 105 KSEK. En Goes Steel 520 kostar 50 KSEK (kort modell) . Så skillnaden är ju "bra" ca 50 K ;D
// M
-
Bästa av allt är att vi alla verkar vara nöjda med våra respektive maskiner & för dess uppgifter.
Viktigast tycker jag. Sen åker jag aldrig i den svåraste av teräng, det stämmer. Så jag klarar mig.
-
Kul att du är nöjd med din Goes dumonde666.
Var Outlandern din första maskin? Hur länge hade du den?
Fanns det annat än servon som du inte var nöjd med på Outlandern? Alltid kul att höra lite åsikter från någon som provat men gått över till annat.
Dom flesta brukar ju börja med mindre och billigare maskiner och sen byta till värre, men man ska ju ha en maskin man trivs med och som känns vettig. Så du gjorde väl rätt hoppas jag!
-
synd då att jag sålde goes om det är så lite som skiljer dom åt eller kanske inte har man kört goes i 3år då vill man ha en annan hoj :djump: du är säkert väldigt nöjd med din goes så jag ska inte bråka på dig för det men jag har haft en goes och det funkar inte längre där vi kör och pengarna det gör inget för det finns det mer av ()p
-
...och pengarna det gör inget för det finns det mer av...
Varför köpte du då en 500? :whip:
-
Hehehe ;)
-
ja varför inte det är ju samma kraft i den som gamla 650 och en 800 vill jag inte ha ()p jag ser att man ska inte skriva att man har bytttttt märke för vad man en gör så ska alla säga hur dåligt och bra det är
-
Ja, folk tenderar ju att tycka olika. Det är väl lite meningen med ett forum, att få möjligheten till uttryck av sina åsikter?
-
Har du haft en Goes 520 och nu köpt en Can am 500 så lär du ju inte bli besviken i alla fall ()p
Man få alltid vad man betalar för ! Resonemanget att det exempelvis inte skiljer på en Audi och en Lada är ju knas. Det är klart att en Can am är överlägsen en maskin som kostar 50 KSEK mindre.
Man måste väga in alla delar i ett köp. Sedan kanske Goesen är mer prisvärd än en Can am, men det är ju en annan sak.
Resonerade precis som dig. Can am 500 räcker långt för mina behov. Och även om man "har stålar" så är det ju ganska stor skillnad mellan 500 och 800 prismässigt. 500:an är den som jag tycker är mest prisvärd av Can am maskinerna.
Frasse, vi får lägga ut lite "äckliga" bilder här på våra nya Can am 500 XT 2011 :lol:
Det skulle dock vara lite interssant att höra hur driftsäkerheten varit på din Goes de tre åren du haft den. Detta var en stor anledning att jag "valde bort" min CF.
Kul med motthugg och diskussion tycker jag, trist om alla tyckte lika :D
/ M
-
Hade jag haft mer pengar, skulle jag också köpa Can-Am... Jag får spara lite till ;)
-
Handlar inte alltid om hur mkt pengar man har.
Handlar om vad man får för sina pengar.
GOES = mkt maskin per krona !!
-
Can Am = lite maskin per krona
::) :D ;D
-
Can Am = lite maskin per krona
::) :D ;D
Beror väl på vad man ska ha maskinen till och hur man värdesätter kvalitet och prestanda.
Det är ju skillnad på överskattad och ett felköp....
Min Linhai (dock beg) måste då vara ännu mer prisvärd då den kostar under hälften av din goes, och den går ju att åka med ändå. ;)
Allt är ju en smaksak, men ur min synvinkel så är ju en begagnad can-am ett bra mkt mer prisvärd maskin än en ny goes.
Men det är tur att alla inte är lika snåla som mig, då skulle det bli taskig fart på nyförsäljningen.
Jag köpte ju en beg Outlander till samma pengar som du köpte en ny 520 ungefär.
Var lite inne på cf/goes 500/520, men jag tyckte dom var för slöa. Jag ville ju byta upp mig rejält från Linhaien om det skulle vara någon idé att slänga ut över 50k på en maskin.
-
Varför är inga Goes-maskiner med på atv-träffarna ?
På Säterträffen såg jag ingen men jag kan ha missat om nån var där.
Av alla maskiner som var där var ca 70% Canam vad beror det på ?
-
Vi med CF / Goes är rädda att maskinerna ska ramla sönder... ;)
Nej då, jag tänker komma på så många träffar jag kan. Blir nog inte så många dock :( Har för mycket annat...
-
GOES just goes and goes and goes.
O0 O0 O0 O0
-
nu förstår vi hur du känner så nu e det bra vi skulle kunna fortsätta hur länge som helst att diskutera om goes e bättre en can-am men i slutänden blir ju resultatedt det samma i vilket fall .
-
min goes gick bra men den börja bli sliten efter 700mil den har fått gått hårt ()p fel det var bara små fel men man fick skruva lite varje helg för att det skulle hålla :cry:
-
deet hunter min goes gick bra men den börja bli sliten efter 700mil den har fått gått hårt ()p fel det var bara små fel men man fick skruva lite varje helg för att det skulle hålla :cry:
Va bra då kan vi åka lite varje helg istället :ATV: :ATV:
-
så sant :lol:
-
Pratade precis med min ÅF. Får min maskin senast fredag nästa vecka :lol:
Dom får maskinen på tisdag och skall sedan montera plogfästa och full amor ()p
Så nu har man tagit fredagen ledig för att leka.
Var på lunchen och köpte "säkerhetstorx" för att kunna ta bort brickan i spjällhuset direkt.
Mooohhhaaaaaa ........... / M
-
stämmer min kommer på tisdag å så ska alla saker på ()p