ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Övrigt => Ämnet startat av: kimtheking007 skrivet 9 september 2010 kl. 08:46:29
-
Hej.
Jag har precis köpt en Fast power 250.
Den har sportavgas och öppet filter.
Det öppna filtret tappade jag häromdagen och monterade då på original samtidigt med tvätt.
Efter detta har den börjat strula och gå sämre. Historian kan göras lång men ska förkorta den så gott det går.
Efter jag tvättat den så gick den bara på tomgång, den dog när jag gasade. Tänkte att det var vatten någonstans. Tillslut fick jag den att gå efter försiktigt gasande samt skakande av hojen (konstigt nog).
Men den gick inte helt okej märkte jag sen, den började blöddra efter 50 km/h och på fullgas.
Skakade jag hojen samtidigt som jag gasade så börja den komma, men slutade jag skaka så började den igen, för att sen gå ganska bra en liten stund och sen tillbaka till samma fel :(
Jag pratade med Asiengrossisten och han sa att jag skulle sätta i ett originalmunstycke som är 98 om jag tagit bort det öppna filtret, jag hade 110 monterat.
Så jag bytte, men då var den sjukt död, så då tänkte jag att jag kanske ska ha lite större ändå eftersom jag har sportavgas så jag monterade 105. Men ingen större skillnad.
Efter lite sökande på olika forum så får jag fram att jag ska ha 110 original så har monterat tillbaka den nu.
-
Jag funderade på om jag fått vakuumslangar fel så började trixa med dom men ingen skillnad, samtidigt så märkte jag att det finns någon grej som ser ut som en tändhatt som sitter fastlåst i förgasaren med en halvmånebricka och 2 skruvar, vickar jag på den så kan tomgången gå ner eller upp :-\
Mina frågor är förljande:
Vet någon exakt hur vakuumslangarna ska sitta?
Justerskruven på förgasaren, hur många varv?
Vad är "tändhatten" för något?
Eller om ni har andra tips?
Mvh Kim
-
Alla svar mottages tacksamt då jag tycker mig ha prövat allt :(
-
Den där "tändhatten" på förgasaren skulle jag tro är choken.
Prova ta kort på det du undrar över, så kanske det är lättare för folk att hjälpa dig. Inte alla har så stor koll på just Fast power, men förmodligen sitter det samma grejer på den som på flera andra maskiner.
Jag skulle nog ha börjat med att ta isär förgasaren och blåsa rent den, så du inte har fått smuts eller vatten någonstans.
Sen är det väl viktigt att allt sitter som det ska och inte drar tjyvluft.
Kolla även den riktiga tändhatten så du inte fått in vatten där...
-
God dagens!
Jag har funderat på om det kan vara något choke-liknande eftersom den tydligen ska vara automatiskt och verkar vara ihopkopplad med tempgivare.
Fögasare och tank är kliniskt rena.
Ska kolla tändhatten ikväll.
Återkommer med bilder imorn.
Mvh
-
Du kan ju även prova mata på den med startgas, då du kan kolla om problemet är tändnings eller bränslerelaterat.
-
Fick fart på den igår kväll efter att ha plockar bort fuggen och studerat den och dess uppgift i minsta detalj av ren envishet :D
Brevid huvudmunstycket och lågfartsmunstycket fanns ett till munstycke som icke är borttagbar, den hade såklart någon form av skit i sig som jag råkade blåsa bort av misstag, men inte deppar jag för det med tanke på resultatet :headbang:
Jag hade den känslan att det skulle vara något patetiskt lätt och tro fan att det var de!
Tack ändå :)
Mvh