ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Dinli => Ämnet startat av: Maxiice skrivet 1 maj 2006 kl. 11:05:56
-
Hvem er snabbast ?
Hur mycket gjør era kawa och dinli.
Power is everything.......
Jag er mycket i tvil om hvad jag skal kjopa, men fart er nog det viktigaste.
En ting e sekert, at det finns mucket mera trim til kawen, men hva hjelper det hvis man enda inte drar i från dinlien, even om man kjøpar big bore kit, høg komp kolv, tenning och cammar. Trimmet kostar mycket ocså
-
Köp Kawasaki. Likvärdiga vad det gäller pulver samt att Kawasaki finns det hur mycket eftermarknads prylar som helst.
http://alba.buyol.com/Group/Z6TH733BU5H1JL13.htm
Till en Dinli finns det inte särskilt mycket ännu
Så Kawa är ju roligare om du tycker om att impulsa handla saker över internet samt att du vill ha en maskin du kan dundra ut på bana med på gång och att den håller.
(Kommer väl få skit av alla dinli ägare nu men det kommer nog bli en bra diskussion om vilken man ska ha.
Å andra sidan hade jag köpt en LTZ-400 men det är ju identiska maskiner!)
-
Å andra sidan så hade jag kollat på nyaste Sukan LTR 450...TROTS att jag kör Dinli 450 och är nöjd :D
-
Att det finns så mycket delar till kawa måste ju betyda att den är mycket sämre från fabrik så man måste kosta på en massa för den ska bli likvärdig en dinli :? eller vad tror ni he he he he
-
Att det finns så mycket delar till kawa måste ju betyda att den är mycket sämre från fabrik så man måste kosta på en massa för den ska bli likvärdig en dinli :? eller vad tror ni he he he he
:D :D nee. så här e det: dom vågar inte släppa ngr trimbitar till dinlin för då rasar skiten för att den är sämre än kawan :wink: :wink:
-
Att det finns så mycket delar till kawa måste ju betyda att den är mycket sämre från fabrik så man måste kosta på en massa för den ska bli likvärdig en dinli :? eller vad tror ni he he he he
:D :D nee. så här e det: dom vågar inte släppa ngr trimbitar till dinlin för då rasar skiten för att den är sämre än kawan :wink: :wink:
jaha är det så det är bra att vi fick reda ut det ha ha ha ha :lol:
-
Å andra sidan så hade jag kollat på nyaste Sukan LTZ 450...TROTS att jag kör Dinli 450 och är nöjd :D
Suzuki LTR-450 heter den juuuuu :lol: *påpekar* :D
-
har ju ändrat juuu...... :D
-
jag har bestelt kawa, men min polare skal prova dinli. Vi kjørar smc nu och e noyd med det men saknar lite pulver. Har letat efter trim men det e nestan bara i ameriken, och dom e ju så vanskeliga når ting ska shippas hit.
forøvrigt tror jag kawaen tål mera bank i skogen
-
kan inte säga så mycket om kawa men dinlin tål en hel stryk
vid off roadkörning och tar sig fram oväntat bra även i vatten
och lera,stock och sten :twisted:
kul men mycket tvättande blir det ju
-
kan inte säga så mycket om kawa men dinlin tål en hel stryk
vid off roadkörning och tar sig fram oväntat bra även i vatten
och lera,stock och sten :twisted:
kul men mycket tvättande blir det ju
Där en dinli kommer fram kommer nog även en Kawa fram tror jag
-
Jag sålde min Dinli 450 och köpte en KFX400, är supernöjd och ja! Du piskar upp en Dinli med den! Nu kommer jag säkert få skit för detta, men men!
-
Jag sålde min Dinli 450 och köpte en KFX400, är supernöjd och ja! Du piskar upp en Dinli med den! Nu kommer jag säkert få skit för detta, men men!
Vaför bytte du, om jag får fråga? Oftast byter man ju upp sig (i kubik) inte till en annan på samma eller mindre kubik.
/J
-
Jag hade en del strul med Dinlin, plus att den var ganska klumpig i mitt tycke och KFX:en har jag alltid gillat, så där av blev det en sådan.
-
Har fått min kawa i stallen nu :D :D :D
Har bara min gamla smc att samanlikna med. Det var som at gå fra em moped til en mc. En riktigt dodsmachin.
Att åka i skogen och mycket steila bakkor e faktisk svorare da den e lite lett på framhjulen samt lite overmotoriserad, Men den e myket kul når man ligger bak en bil i 100km/t och vil åka forbi :twisted:
-
Men den e myket kul når man ligger bak en bil i 100km/t och vil åka forbi :twisted:
Jag bara måste fråga, har du nå trim eller vad?
Nog för att jag kan ligga bakom en bil i 100 men att göra någon omkörning är det inte tal om, skulle nog ta en kvart, men då kör jag helt org oxo,
-
Om jag ligger i 100 bakom en bil med Dinlin så petar jag i 4:an för att köra om. Den är otrimmad men ostrypt med 15/38 drevning. Gör lite drygt 110 innan det är dags att lägga i 5:an.
8)
-
Tar inte en kvart med min ltz. Är lungt att köra om en bil 100km/h
-
Då måste det nog sitta en strypning kvar någonstans.
Hojen toppar inte mer än 125-130 km/h och de sista 20 görs inte på två röda den saken är säker.
-
Tror inte deras går mycket fortare heller. Toppfarten borde ligga runt 130 eller strax därunder.
/J
-
Om jag ligger i 100 bakom en bil med Dinlin så petar jag i 4:an för att köra om. Den är otrimmad men ostrypt med 15/38 drevning. Gör lite drygt 110 innan det är dags att lägga i 5:an.
8)
Då måste du toppa närmare 140 på femman....
Hur är det att köra Dinlin i den farten, stabilt, spårkänsligt ? (blåsigt? :D )
-
132 gör den på femman nu och det är inga problem så länge vägen är fin. Skulle ju inte villja ligga i samma fart på en tjälskadad mindre väg. Normal körning så är den väl ung. som dom andra fyrhjulingar jag provat, vilket betyder stabilt i fyrhjulings mått mätt. Och visst blåser det :D
-
nei den er intr trimmad. den gjør 120 målt med bil. spidoen måsta bytas. men den er myket rask från 100-120 så det er inget sak at kjøra forbi.
hoyen resar seg på 2-an med originalt drev.