ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Barn Quad & andra ATV's => Ämnet startat av: storm skrivet 30 april 2006 kl. 22:15:34
-
Är det någon mer än jag som kör Loncin 250cc. Desert Storm och kan uttala sig om vanliga fel,tips,vart reservdelar finnes .med mera.Bra eller bara skit? :roll:
-
äger en loncin 250 desert storm. hyffsad maskin tycker jag! har kört ca 200mil inga fel ännu. jo förresten standardfel är dessa djävulska vibrationer, jag fick sätta gummiupphängda fotsteg på hö,sida.av nån anledning vibrerar inte vä, lika mycket! lite slött acc. toppfart efter div justeringar är ok, (ca 90kmt) dessutom verkar kineserna inte kunna göra runda däck 8O . har även råkat ut för laddproblem. men det visade sig vara ett kontaktstycke som vibrerat isär :lol:
-
Kör Loncin Hunter 229 cc.
Rätt slött acc och dessutom är växellådan halvautomatisk. Man gasar på lite i en växel för att få upp farten, släpper gasen, låter motorn gå ner i varv, trycker i nästa växel. Finns alltså ingen frikoppling och man kan inte dra den hårt i växlanrna för då går det inte att få i nästa förrän man verkligen låtit motorn komma ner i varv igen.
Den skakar en del vid ca 65-70 km/h men när man kommer upp i 75-80 avtar skakningarna och man kör rätt behagligt i den farten.
Den funkar lysande som ett billigt transportmedel kortare sträckor (vilket jag köpt den för) men vill man köra nöjeskörning med fett acc osv. tror jag en annan maskin är att rekomendera.
-
moco har du provat justera kopplingen på din maskin?? jag kan växla nästan lika snabbt som med crossen!! =vanlig koppling
-
moco har du provat justera kopplingen på din maskin?? jag kan växla nästan lika snabbt som med crossen!! =vanlig koppling
Hur menar du nu? Jag har ju ingen koppling...
-
balansera däcken! det gör stor skillnad
-
du har en slirkoppling i motorn!! svart skruv med mejselspår+låsmutter! höger sida av motorn. skruva ut för mindre slir- in för mer slir. det är en flerskivig våtlamellkoppling som ansätts av motorvartal. har du kopplingen för hårt ställd måste motorvarvet nästan till tomgång för att släppa ingrepp :D
-
du har en slirkoppling i motorn!! svart skruv med mejselspår+låsmutter! höger sida av motorn. skruva ut för mindre slir- in för mer slir. det är en flerskivig våtlamellkoppling som ansätts av motorvartal. har du kopplingen för hårt ställd måste motorvarvet nästan till tomgång för att släppa ingrepp :D
Oh, tack!
Kanonbra att du nämnde detta. Jag var på och pillade på den när jag bytade motorolja, fattade inte vad den gjorde. Jag ska genast fixa till så att jag kan växla med högre varv.
Är det något jag måste tänka på när jag gör detta? Kan jag ändra så det blir tokigt?
-
prova skruva ut skruven tills du känner ett lätt motstånd,därefter dra in skruven ett halvt varv! =grundinställning. lycka till med justeringen. :)
-
jag glömde nästa bort första frågan!!! hoppa du fick några svar iaf, :oops:
-
prova skruva ut skruven tills du känner ett lätt motstånd,därefter dra in skruven ett halvt varv! =grundinställning. lycka till med justeringen. :)
Nya problem. När jag nu lossade muttern för att börja skruva på skruven så satt skruven fast. Den glappar nån millimeter så att det blir ett klonkande ljud när jag drar till snabbt med skruvmejseln men jag kan inte rubba skruven mer åt något håll med handkraft. Vad gör jag nu? Vad har hänt, förut gick det ju att skruva, ska jag ta i med kraftigare verktyg?
-
prova skruva in skruven med LITE våld.använd en polygrip eller stor tång för att nypa tag i mejseln. förresten hur mycket sticker skruven ut (mät från kåpan och ut. på min maskin ca 15milimeter.skriv gärna hur det går :D
-
prova skruva in skruven med LITE våld.använd en polygrip eller stor tång för att nypa tag i mejseln. förresten hur mycket sticker skruven ut (mät från kåpan och ut. på min maskin ca 15milimeter.skriv gärna hur det går :D
Gömde skriva det obehagliga, hehe. Skruven går att dra ut respektive putta in, den sitter löst...
Dock inte så löst att man får den i handen, men det går att dra ut den ca (gissningsvis) en centimeter är man lossat muttern.
-
det är lungt! vllt är som det ska :D utan varvtal på motorn=stort spel! blev osäker ska gå och kolla.jodå samma på min :o det ät nog bara att ta i lite. mon satt väldigt hårt den med 8O tror inte att man drar sönder en M8 skruv med mejsel!
-
jag är nöjd över förväntan hittills med min loncin :lol: ,inget som strulat ännu.köpte en beg oreggad -04:a.
fel som jag fick med på köpet var glapp i styrlederna,spruckna skärmar(fick dock med en ny fram)
det här med justering av växlarna behövs nog på min med,lådan missar att lägga i växlarna ibland...
tips på mer pulver,tänkte svetsa på mitt gamla kawasaki ninja-slipon system för goare ljud,kn-filter i luftboxen...finns det nåt mer munstycken eller strypningar som skall tas bort?
har monterat elvinsch bak,blev grymt bra om man fastnar i skogen :lol:
vart får man lätt tag i reservdelar utan tjafs om att den är privatimporterad m.m.?
är det nåt de kan kolla upp med ramnummer eller nåt om den är det?
jag försökte med fyrhjuling.se men det verkade så omständigt när jag sa att den var köpt beg. privat, kanske skall hitta på en firma nästa gång jag ringer till dem?
-
Ta bort avgasröret o lys in i snorklen så ser du en strypning en bit in
http://www.trendimport.se ska ha reservdelar
-
:lol: blir till att kolla det bums,tack för tipset :mrgreen:
-
Hur gick det
fick du bort strypningen?
-
Hur gick det
fick du bort strypningen?
:? nää,var nog tyvärr redan borttagen av tidigare ägare för jag kunde då inte se eller känna någon strypning...får vara nöjd med hur den går ändå :)
-
Den sitter en bra bit in minns inte exakt men mellan 200mm-250mm in
-
Den sitter en bra bit in minns inte exakt men mellan 200mm-250mm in
nix,fanns ingen på min :?
-
Delar finns hos www.atvsweden.se och oss återförsäljare.
Jag har 200-modellem med manuell koppling och är nöjd. Har inte hunnit köra mer än nån kilometer men maskinen är trevlig!
-
tänkte fråga lite om det går bra, På våran loncin 250 så började växlarna hoppa ur och nu så får man inte i en växel utan det bara hackar , vad kan det vara för något? nån som har varit med om liknande?
-
Livar upp tråden till alla LONCIN ÄGARE. Har vi fler bland oss?