ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Dinli => Ämnet startat av: sedjet skrivet 29 april 2006 kl. 21:20:13
-
Hej
Är det någon som har några rekommendationer på bestyckning till Dinli 450. Jag har i dag öppet luftfilter och bytt till 160 högfart men tycker att den inte svarar fullt ut vid gaspådrag från lågavarv. Det står att det är 45 lågfartsmunstycke vi tycker det verkar välldigt stort. Vi har modifierat avgas systemet till den så att det är lika inv som ett racing system. Ska labba en del med bestyckningen får vi se vad som händer
MVH/Sedjet
-
Tyvär sedjet jag förstår inte vad du menar!!
-
Testar att förenkla frågan.
Är det någon som vet vilken bestyckning man bör ha i orginalförgasaren med öppet luftfilter. Jag tycker den svarar för lite från låga varv. Vi har satt in en ny skruv för bränsleblandingen så att man kan ändra den utan att demontera förgasaren. När man ändrar den så reagerar den inte, kan det bero på för stort lågfartmunstycke i förgasaren?
MVH/Sedjet
-
Jag kör 160-munstycke, öppet luftfilter och upplever inte några problem.
Har hört andra som kör med detta och inte får samma effekt, verkar variera från maskin till maskin. Ska finnas en skruv i förgasaren som går att justera bränsleförbrukningen med, är det den du har utanför?
-
prova att höja nålen/nålarna lite det kan hjälpa....
-
Öppet filter? Har du modifierat luftburken nåt?
-
Jag har bytt till öppet luftfilter. (istället för luftburken)
-
om jag fattat rätt så är det en vacummstyrd förgasare....samma som predatorns---? mikuni bsr 42...och för att få mer vrid i mellan registret så borde man byta lågfartsmunstycket....och huvudmunstycket för mer topp...och en sprängskiss skulle inte skada...det är ju typ ingen moppe knasare...har aldrig meckat med en vacumstyrd...om det är någon som vet är man ju intresserad...mvh svenne 8O 8O 8O
-
Här finns en del matnyttigt om vaccumförgasare
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=47978
-
Hej jag kör nu med 27.5 lågfart och 160 högfart + att jag ändrat bränsleblandningsskruven nu går den bra men ska testa lite till med ett 30 låfart för att se hur det blir. Jag har även öppet luftfilter
MVH/Sedjet
-
sedjet...är det märkbar skillnad....har du bättre vrid i mellanregistret?? kanon om nån annan testar så jag slipper klanta mig... :lol: :lol: :lol: kul om man bara böt o den gick bättre....
-
Hejsan
Så här långt har vi kommit. I min maskin har jag 27.5 i på lågfart i min kompis maskin är det 25 i och i en tredje maskin är det 45 i. Den maskinen som det sitter 25 verkar trivas bra med den bestyckningen min maskin ville absolut inte gå med 25 men med 27.5 tycker jag att den svarar bra. Det som vi inte kan förstå är att den 3 maskinen som fortfarande har 45 i, går bra ändå. Han som äger den maskinen tycker förviso att min svar lite bättre men jag tycker att det är svårt att avgöra. Den maskinen som det sitter 25 i nu var den maskin som svarade sämst från lågvarv när det satt 45 lågfart i alla tre men nu är den rapp och fin den med. Verkar som någon tidigare skrev att dom kan vara lite invuduella. Hur man nu ska bestycka kan jag inte svara på, det verkar som att man får testa sej fram. Verkar vara en bra länk att följa när man ska bestyckning den som Motortok gav oss.
-
oki..det är kul att det finns lite mer att vrida ur dom...jag provar nog med 160 huvudmunstycke först..o luftfilter...motortoks länk var bra... .man får spara den tills senare...har bara kört 120 mil typ inkörd... :lol: :lol: :lol:
-
Nu vill jag inte slå in öppna dörrar och rätta mig om jag har fel.
Men är det inte så att de olika munstyckena i förgasaren, lågfart, huvud, etc, styr bränsleblandningen vid olika trottellyft, inte vid olika varvtal.
Dvs, pilot (lågfart) 0 - 1/4 av max trottel, Main 3/4 - 1 osv.
Med andra ord ligger man på låga varv och drar full gas så är det inte i huvudsak lågfartsmunstycket som arbetar
(http://quick.imgfree.net/images/47061.jpg) (http://www.imgfree.net)
ImgFree.net - Hosting Images (http://www.imgfree.net)
(http://quick.imgfree.net/images/47062.jpg) (http://www.imgfree.net)
ImgFree.net - Hosting Images (http://www.imgfree.net)
-
man kan ju strunta i alla register... utom topp....om man tokslirar på kopplingen jämt... 8O 8O 8O verkar lättare.... :lol: :lol: :lol:
-
Hej på er jag har nu återgått till orgianlbestyckning på lågfart jag tror mej tycka att det är det bästa hittills för min maskin.
Vill påpeka till dom som bestyckar om och byter blandningskruven till en förläng se till att den är exakt lika i koningen fram annars blir inte bestyckningen rätt med blandningsskruven. Om man får tag på felaktig koning så stänger den inte blandningen som den ska
MVHSedjet
-
man kan ju strunta i alla register... utom topp....om man tokslirar på kopplingen jämt... 8O 8O 8O verkar lättare.... :lol: :lol: :lol:
också tycker du det är konstigt att din maskin rasar :lol:
-
jag kör lugnt :wink: och den varvar inte mer för att man slirar till på kopplingen...den har varvstopp :lol: det är bara för att flytta effekten lite :lol: du har variatordrift?? misstänker jag :lol: ja jag tycker att det är konstigt :roll:
-
jo jag har ctv, men det verkar som om du tog mitt inlägg som det skämt vilket det var menat som. Kunde inte låta bli :wink: