ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Dinli => Ämnet startat av: Tintin skrivet 26 april 2006 kl. 22:42:53
-
Vad skiljer prestandamässigt mellan en ostrypt Raptor 700 och en ostrypt Dinli 450? :roll:
-
En hel del vill jag hoppas:
Raptorn har:
- Mindre vikt
- Bättre vrid
- Mer effekt
- Modernare konstruktion
/J
-
45.000:- :oops:
-
Inte helt oväsentligt, Stene, inte helt oväsentligt! 8O
-
Jag blev inbjuden att provköra några kinamaskiner på ett event.
Den ena är en maskin på väg in som har fått mycket gott gensvar från ÅF runt om i landet, allmänt anses den vara snäppet över SMC.
Jag var lite nyfiken då jag endast rört mig i det övre segmentet tidigare. Var, exempelvis min GasGas (+~50k dyrare) verkligen värd pengarna? Svaret blev: Lätt!
Jag har full respekt för de som köper enklare maskiner. Prioriteringarna och den finansiella friheten spelar stor roll för maskinval, men jag anser att oftast får man vad man betalar för. Sen har det att göra med vana, intresse och vad man ska ha maskinen till naturligtvis.
Nu har jag inte provkört någon Dinli så detta är endast ett generellt uttalande av mina erfareneheter så här långt.
/J
-
Nonne's DMX 450, har öppet filter, moddat avgasystem (och en annan bestyckning?) och drev, o den hänger inte på min helt orginal 700R.
-
För övrig är jag av samma åsikt som Jocke72
-
När blev Dinli en kina maskin :roll: :?: :?:
-
När blev Dinli en kina maskin :roll: :?: :?:
ingen som sagt heller 8O
-
Jag kör jämt med min Dinli 450 mot Raptor 650. Raptorn i original-utförande.
Dinli med annat drev, sportfilter, annat munstycke
-
Jag kör jämt med min Dinli 450 mot Raptor 650. Raptorn i original-utförande.
Dinli med annat drev, sportfilter, annat munstycke
Finns ingen Raptor 650, inte Yamaha i alla fall. Du tänker nog på 660:n?
/J
-
Riktigt, givetvis menar jag Yamaha Raptor 660.