ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Övrigt => Ämnet startat av: Beta skrivet 4 augusti 2010 kl. 23:59:07
-
Med tanke på den tråden "Omvänd svartlista" så startar jag en egen tråd med en fråga för att inte komma alltför mycket OT på den befiintliga.
Jag har dock full förstålse för att företag vill ha betalt i förskott och jag har inga problem med det, men hur går man tillväga på "rätt" sätt då vi som kund inte får en grej som vi förskottsbetalat. Företagen har ju lite knep som dom kan ta till men hur gör vi?
Som ett exempel så för ungefär 2 år sedan så beställde jag några grejor från ATVhuset, däribland ett par handtag till ett nytt styre. Då jag hade ringt och pratat med dom där så visste jag att handtagen som jag ville ha inte fanns i lager utan att dom "lovade" att skicka dom senare. Jag betalde summan för alla grejer även handtagen då jag fick mitt paket(postförskott), veckorna gick och inga handtag. Jag skickade ett eller två mail till dom om detta. Men fick aldrig nåt svar tillbaka.
Så tillslut så stuntade jag i det hela då det bara handlade om en hundring eller två som handtagen kostade (totala summan som jag handlade för var var på drygt 2500) utan jag bestämde mig istället för att aldrig handla på ATVhuset igen, vilket dom garanterat förlorar mer pengar på mig än vad jag förlorade på att jag inte fick mina handtag.
Men vad ska man göra i en sån situation då man inte får utlovade grejer?
-
Precis samma grej råkade jag utför på atvhuset :(veryangry):
-
Hmm, ja det var ju en omvänd, fast samma, sak.
Själv, som företag, resonerar jag just att personen kanske inte handlar mer och då har man tappat en hel del mer än summan för tex ett par handtag.
Så att göra så med flit kommer inte på fråga.
Däremot så kan saker ramla mellan stolarna, vi är ju bara människor, och jag hoppas att kunden ringer igen i så fall, inte bara struntar i saken och sedan slutar handla.
Men vad man som kund gör i dom fall man ringt och inte fått svar som du Beta, det vet jag inte.
/Benny
-
Klart jag förstår att företag också kan göra misstag därför så försökte jag få kontakt med dom, men då dom inte visar nåt livstecken så visste jag inte riktigt vad mer jag kunde göra. Det hade ju varit en annan sak ifall det hade varit mera pengar som det handlat om, men då det var så lite så tänkte jag att jag handlar av företag som jag kan lita på i fortsättningen.
Men om man inte får utlovade grejer är det bara polisanmälan som gäller då tro eller konsumentverket kanske?
-
Sådana problem har man inte med Löffler... om något saknas återbetalar de motsvarande belopp rakt in på kontot på sekunden.
Alla kan självklart göra misstag, missa och glömma.
...men vid påminnelse skall det hända grejer, oavsett om det är en krona eller en miljard.
-
Fattar inte att folk handlar där (ATVHUSET) dom har obefintlig kundservice. :hmmm: :hmmm: :hmmm:
-
ATVhuset är ett skämt... fattar inte att dom överlever i dessa tider när bra företag går under.
-
Jag skulle kunna göra en bok om ATV-Huset... ;)
Fast det verkar som folk har fattat hur dom funkar där nu.
-
Har handlat en heldel av GoOffroad, TRECH och Hans Eriksson i Frövi , har alltid funkat bra, bygger man upp ett förtroende gentemot varandra, genom att hålla det man lovar eller höra av sig om det strular , med tex leverans tid eller betalning så gör man givetvis fler affärer ihop.
Men har ju givetvis en skyldighet som kund att ringa till säljaren om det drar ut på tiden för att kolla vad som är fel, innan man börjar gapa och skrika om kass service och sånt.
Tror varken dessa företag eller jag som person vill riskera namn eller rykte för några tusenlappar.
Men som sagt ovan nämnda butiker rekomenderas starkt
-
Jag handlar iprincip allt jag kan över nätet och jag betalar för det mesta i förskott, men det här var ända gången det verkligen strulat till sig för mig. Visst har det väl hänt att det tagit tid att få grejor ibland, men då har antingen antingen säljaren hört av sig självmant eller så har dom svarat då man ringt/mailat dom så man vet att man inte är bortglömd iallafall.
Men har ju givetvis en skyldighet som kund att ringa till säljaren om det drar ut på tiden för att kolla vad som är fel, innan man börjar gapa och skrika om kass service och sånt.
Nu vet jag inte om det var mig du syftade på här AtvNerd? Men jag försökte ju just med det att försöka höra av mig till dom så jag skulle få veta vad som hänt, men då dom inte svarar i telefon så skickade jag ett par mail om mitt ärende, men fick aldrig nåt svar. Men hur går man tillväga sen? Syftet med den här tråden var inte heller riktigt att gnälla på ATVhuset då det som sagt var drygt 2 år sedan som detta hände så just det här ärendet spelar mindre roll för min del just nu, men det kan ju vara bara att veta för framtiden.
-
Jag har inte handlat på ATVHuset (de hade inte delen jag behövde) men de stannade kvar i luren i flera minuter och försökte leta rätt på en firma som skulle kunna ha delen.
Det var rätt schysst service tycker jag.
Antar att det alltid finns två sidor av ett mynt osv.
-
BETA: jag syfta inte på nån, jag generalliserade.