ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Övrigt => Ämnet startat av: blackandhawk skrivet 26 juli 2010 kl. 16:33:50
-
hej!
har en CF moto års modell 07 och det ta ca 3,3 liter per mil på vanlig väg,
kan det vara allvar fel ??
mvh
-
Runt litern, bör väl vara normalt för den maskinen om du marchar runt 60-80 km/h
Så med över 3 liter milen hade jag nog börjat undra var resten av soppan tar vägen.
-
Låter väldigt mycket, är den strypt? "Hummer" hade provkört en kymco 500 med strypningen kvar, den klämde i sig uppåt 4 liter/mil.
Har du normalt med luft i däcken och inte ligger på fullgas hela tiden så borde den väl kommer ner mot litern som Darkman skriver.
-
Jag körde min cf-moto 14 mil blandat stads o landsväg
När Jag tankade fick Jag i 12 Liter
Så något måste ju vara fel. :hmmm:
-
Du kör inte på lågen väll :D
-
Vilken skillnad det kan vara på några kubik. ;D
Min Loncin 200cc drar runt 0.2-0.3 skogskörning fram och tillbaka över bäckar, utan last.
-
min goes 520 tar 1lite milen när jag kör runt 70km ()p
-
Vilken skillnad det kan vara på några kubik. ;D
Min Loncin 200cc drar runt 0.2-0.3 skogskörning fram och tillbaka över bäckar, utan last.
Min 2cylindriga kazuma 250 drar också så "mycket" :) och då kör jag inte speccielt bränslesnålt, varvar upp till 8-9000 varv när jag axar :DV
-
Vilken skillnad det kan vara på några kubik. ;D
Min Loncin 200cc drar runt 0.2-0.3 skogskörning fram och tillbaka över bäckar, utan last.
Min 2cylindriga kazuma 250 drar också så "mycket" :) och då kör jag inte speccielt bränslesnålt, varvar upp till 8-9000 varv när jag axar :DV
Tur man har en maskin som iaf är förmånlig såsett inom drivmedel hehe.
0.2-0.3 drar min i princip alltid oavsett. Tankade min atv fulltank när ungdomarna fick sommarlov.
Nu ser man botten så det börjar bli dags att tanka. Då kör jag dagligen. Drar enorma stockar. Varvar, smäller upp kopplingen.
Körde faktiskt ett stort lass härromdagen. 2.5ton JORD. vikten totalt med släp. asfalt. 1:ans växel. (har ej låg)
Körde fullgas och toppade 20kmh uppför en större backe. Sen kom lite grus och då släppte bakhjulen direkt.
Såg körde 1mil t-o-r. Fick sen köra resan igen. Såg ingen skillnad i tanken efteråt. :D
Ändå är den på 200cc och lagom stark för att släppa fäste långt innan den börjar sega i skogen.
-
Jag har en Can-am outlander 800 max.
Med terrängdäck på asfalt (Artrax countrax) och 2 på maskinen så går den på 1L/milen ganska exakt. ;)
Kollade förra veckan 26mil asfalt och omvandlings spacer vägdäck (vanliga bilhjul 205/70/15) då drog den 0,72 med 2 på dynan. ()p
I båda fallen är marchfarten 85-95 km/h.
3 dl skillnad på väg och terräng däck gör det värt att skifta om man vet att det inte blir nån svår terräng. :rtfm:
-
3,3 liter milen är ju absurt, du kan ju driva 5 st halvstora bilar tex. peugeot 307 kombi med den bensinen. det måste ju vara något generalfel, går hojen att röra om man puttar den med handkraft? läcker den?