ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Dinli => Ämnet startat av: smuggel skrivet 20 juli 2010 kl. 17:01:58
-
Hej eftersom ingen som läser bestyckartråden får ut fingrarna ur röven och kan svara på tidigare frågor så kan jag omformulera mig lite i en egen tråd.
Jag har flyttat nålen högst upp och sen efter att jag har justerat luftskruven "blandskruven" så började den gå trögt på låga varv "den svarar dåligt på gasen på låga varv". SKA JAG GE DEN MER ELLER MINDRE LUFT?????????????????????????
-
Mer luft. Hur menar du då du skriver att du har nålen högst upp? Är clipset i spåret längst upp eller ner då? Då man säger att nålen är längst upp är clipset i nedersta spåret. Sänk nålen ett snäpp.
-
Mer luft. Hur menar du då du skriver att du har nålen högst upp? Är clipset i spåret längst upp eller ner då? Då man säger att nålen är längst upp är clipset i nedersta spåret. Sänk nålen ett snäpp.
nålen är i spåret längst ner, ska prova med mer luft iaf innan jag börjar ändra på nålen då det redan är på gränsen till avgasknallar. Ja gör de imorgon så skriver jag ifall de räckte med att ge den mer luft.
-
Hur ska du ge den mer luft?
Börja från början sätt nålen och bränsleskruven i standardläge
nålen i mtten, bränsleskruven utskruvad 2,5 varv.
Sedan gör du en justering i taget för att se vad som händer
-
Avgasknallar kommer väl om den går för fett?? Smäller den genom förgasaren går den för magert. Eller minns jag helfel??
-
Avgasknallar kommer väl om den går för fett?? Smäller den genom förgasaren går den för magert. Eller minns jag helfel??
Om den går magert kommer det knallar och det kan även komma genom gasaren då den förtänder av för mager blandning och hettan av det
Den bluddrar när den går fett
-
Ok Henke. Jag är bara så inne på att jag läst att om den är för fett bestyckad kan den smälla då man drar av på gasen, speciellt om man legat på fullgas och går ner till 3/4 gas. Hittar inte igen det bara... Tror det var via den här sidan jag hittade det http://www.braigasen.com/index.html
-
Ett enkelt sätt att höra om den får för mycket bränsle är att den går tungt, typ när du gasar åh nej inte nu igen, vilket den känns seg.
Har du för lite bränsle så är den pigg som susen men totalt orkeslös istället.
Vad har du för färg på tändstiftet, det är det bästa man kan kolla.
-
det löste sig, det räckte med lite mindre motstånd i avgassystemet, dock ska jag nog flytta upp nålen ett snäpp för att prova om det blir det ultimata :) men annars funkar allt perfekt nu