ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Köpa en ATV => Ämnet startat av: redbeard skrivet 21 juni 2010 kl. 20:48:04
-
blivit erbjuden en sportsman 500 4x4 -96 som är i ok skick.
dock är fyrhjulsdriften svår att få i pga nå lameller till framhjulen som ska kosta 500 kr st enligt säljaren att byta, någon som känner till detta fel? och är 25000kr ett ok pris för maskinen som den står?
-
Tala om för försäljaren att han får 26000 om han byter lameller ()p
Låter "billigt" annars
-
jag håller med lillhajen. se till så framhjulsdriften funkar innan affär.
-
Själv hade jag klippt till direkt utan att gnälla. Tydligen ett rent kap.
Ordna skriftligt att det är exakt Det som är felet sen är det bara att hicka fram stålarna.
Rent skitfel. Ungefär som en lampa eller en säkring.
-
går tydligen att få i fyrhjulsdriften men man får tydligen krångla lite för att få i den, var mest bara orolig att det skulle vara något mycket mer kostsamt fel än vad säljaren sa.
ska åka och titta på den så fort jag får tid.
-
säljaren vill inte fixa driften så om jag inte tar den så åker den ut på blocket.
tänkte man kunde testa byta olja i framnaven någon som vet vad det ska va för olja där?
-
missade 500an men har nu fått nys om en sp 600 twin -03 för 40 tkr,
och på den funkar allt som det ska.
en fundering bara hur är 600 i terrängen i jämförelse med den lättare 500an? förutsatt att dom har likvärdiga däck!
kompenserar 600ans vridmoment dom extra kilona?
och klarar den bra att köras med "larvfötter" vintertid?
-
600 är ju två cylindrig så den är betydligt roligare att leka med.dom går inte att jämföra då 600 har mycke mer kraft. lär inte va några problem med band på den.