ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Köpa en ATV => Ämnet startat av: xplended skrivet 20 juni 2010 kl. 11:07:56
-
Dinli eller access?
för/nackdelar?
-
Access är rätt stora i måtten, en fördel om du är lång. Dinli är lite mer känt märke i Sverige, kanske bättre andrahandsvärde. Bägge är från Taiwan och ska hålla ok kvalitet. Jag var själv intresserad av Access 250 och Dinli 350 men efter en provkörning av Dinlin så föll den bort, den var väldigt liten och det kändes lite som om jag satt på en barnhoj. vet ej hur 450:n är chassimässigt, kanske större. Access föll bort Pga. att det helt plötsligt inte fanns några på begagnatmarknaden och jag är för snål för att köpa nytt. Till sist blev det en Sym Quadlander som jag hittills är mycket nöjd med.
-
Vad gäller 450 så föredrar jag nog Dinli, speciellt för att man sitter jäkligt bra på dom om man är av den längre sorten. Motomässigt är det nog detsamma, även om Fuji-subaru motorn kan vara något bättre ()p
-
Om du menar som märke så skulle jag säga dinli då det är ett etablerat märke i europa och speciellt i sverige.
Försök hitta några tips om access och jämför med dinli så ser du ju hur stor skillnad det är.
Det som är svårare att jämföra är hur kvaliteten skiljer sig.
Skulle tro att det är något liknande men undra om inte accessen kan få lite barnsjukdomar. Precis som på dinlis uppstartsår.
Nu skulle jag säga att köper man en ny dinli 450 iaf, så får man en mycket slittålig maskin med mycket dolda kusar till ett relativt bra pris. Och det dyker upp mer och mer tillbehör.
-
Access har varit rätt stora i Usa ganska länge nu och Dinlidelen på forumet är väl inte direkt befriad på frågor angående fel. De läskigaste tycker jag är de som styrlåset låst sig under färd.
-
Access har varit rätt stora i Usa ganska länge nu och Dinlidelen på forumet är väl inte direkt befriad på frågor angående fel. De läskigaste tycker jag är de som styrlåset låst sig under färd.
Verkar bara ha hänt på en maskin, så det är nog inget att oroa sig för.
http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=10836.msg190920#msg190920 (http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=10836.msg190920#msg190920)
-
Många av dem fel som dykt upp i trådar ang dinli har varit från samma maskiner som har ältats om i varje tråd.
kan vara så att Access som märke har funnits länge (det har även dinli)
men hur länge har access 450-500 funnits på marknaden?
-
Jag dissar inte Dinli på något sätt, jag var ju själv intresserad av en på grund av att de ska hålla bra kvalitet, menar bara att man kanske inte ska döma ut ett märke bara för att de är relativt okända i lilla Sverige, 450:n kom till Sverige 08 vad kan läsa mig till.
-
jag har en access 450.. ramen är baserad på LTZ 400. jag har inte haft något problem ännu med den i huvudtaget.. är fortfarande nöjd med den. visst att den är större men de kan vara en för del också. jag har testat dinli 450 visst är de lite bättre drag i den. men de är inget märk värdigt bättre. lite på kör egenskaperna. men accessen är rappare än dinli. den är helt ny min lilla maskin. kommer ut med bilder snart på den och de är bara att fråga om de är något ni vill veta om den. kan de mesta på den nu.. :P
-
Själv blev det dinli 450, jag ser det som possitivt att det finns mycket fakta ialla alla forum, bra som dålig. Skönt att det är många som kör & det blir lättare att hitta eventuella dolda fel & rätta till i tid.
Har en -08 & har i stort sett inte gjort något alls med den utom att servat, och små pillat lite ;)
Så jag är mer än nöjd än så länge!
-
Såg bägge live igår och för mig skulle valet inte bli svårt!
Access utan att tveka!
Den har lika fin finish som en japs(Raptor) på ram och sving.
Men om man jämför med Hondas TRX700 så ser ju en Raptor ut som en Taiwanes också.
Där kan man snacka finish att döda för. ()p
Polaren klättrade en del på Dinlin i butiken när vi kom dit men klev av och sa att den var inte ens halv intresant nu när man sett dom andra 2.
Har dock inte kört Accessen men provade Dinlin när jag hade min Raptor 350.
Riktigt trevlig maskin men känndes klumpig mot Raptorn.
Dock var ju motorn pinsam på min efter ha kört Dinlin. ;)
Och när man ser Eriks Dinli så kan man ju inte bli annat än sugen iofs.
-
Jag skulle väga in både motor och finish innan jag väljer :)
Jag har sett en access 450 IRL och kunde inte se någon skillnad i finish jämfört med min Dinli 450 :)
-
Min åsikt är att samtliga lågpris-men-ej-kineser-quadar är same shit. Lika kvalitet, lika prestanda.
Fördelen med Dinli är dock att det är mer etablerat i sverige.
-
Att det är same shit tror ja inte på. Det är samma sak som att säga att alla japsare är same shit bara för att dom ligger i samma prisklass.
-
Jag tror det skiljer en del i köregenskaper och motorkaraktär mellan Access 450, Dinli 450 och Smc 500 men kvalitetsmässigt är det nog inga större skillnader
-
Jag tror det skiljer en del i köregenskaper och motorkaraktär mellan Access 450, Dinli 450 och Smc 500 men kvalitetsmässigt är det nog inga större skillnader
Jo, men det är inga egenskaper som man kan göra en generell bedömning på. Det är helt och hållet en smaksak.
Jag tror mig veta att dessa tre du nämnde är varken sämre eller bättre än den andre.
-
Access är väll den enda som jag vet körs på professionell nivå? Rätta mig om jag har fel men den konkurrerar iaf med Japsarna
Möjligt att jag är partisk men diskussionen blir ju det samma som vilken är bättre av yamaha, suzuki och honda.
-
Access är väll den enda som jag vet körs på professionell nivå? Rätta mig om jag har fel men den konkurrerar iaf med Japsarna
Möjligt att jag är partisk men diskussionen blir ju det samma som vilken är bättre av yamaha, suzuki och honda.
Bara för att Access körs på professionell nivå varför ska den vara bättre än alla andra liknande maskiner som ligger i den prisklassen.
JAG tycker inte att access ännu är etablerat på samma sätt i sverige som dinli är. (men det blir säkert så med tiden)
Motiverar det som så att jag knappt ser några maskiner ute och kör och ser inga firmor härikring som har dessa som sitt märke. Sedan är det väl så att det varit mest mindre motortyper av access som funnits tidigare men nu har dem ju gjort som många andra med fuji motorer klistrat på en dekal på motorn (dinli gjuter egna kåpor med sitt namn) känns inte seriöst, dem plötsligt kanske byter motor till en helt annan till nästa årsmodell (så enkelt bara klistra en ny dekal på motorn)
Så om jag börjar köra tävlingar professionellt med min dinli då blir den lika bra som alla andra som kör där?
-
Det är många som tror saker här nu, är man intresserad av dessa hojar så bör man väl antingen gå efter den man tycker är snyggast (smaksak) eller orka ta sig någonstans och provsitta och provköra då det skiljer kraftigt på hur bra man sitter beroende på hur man är skapt samt att alla inte är intresserade av att köra på samma sätt. man köper ju knappast motorcykel eller bil på postorder så jag tycker det är märkligt att en del köper fyrhjulingar så. Lågpris kallar ni det och visst jämfört med canada och japs så har de ett lågt pris men femtiotusen är ganska mycket stålar för mig.
-
Jag skulle väga in både motor och finish innan jag väljer :)
Jag har sett en access 450 IRL och kunde inte se någon skillnad i finish jämfört med min Dinli 450 :)
Du måste skojja med mig?
SMC och Dinlin var ju inte i närheten på finish.
Kikade på ram och sving tex inte plasten. ;)
Dock tycker jag faktiskt att Dinlin är lite snyggare än Accesss. ()p
Jag vet att det tar emot att snacka skit om en maskin man äger!
Och tänker inte skriva ner eran älskade maskin.
Dinlin har ju som flera skrivit hängt med ett tag men med en väldig dålig start.
Dom här ju förhoppningsvis åtgärdat många av felen som varit på dom tidigare års mod.
Mitt tips är att åka och kika på båda maskinerna och få ett eget intryck av dom! ()p
Jag jämförde tex SMC´s sving med Accessen och där var det grym skillnad.
SMC´s såg ju nästan hemma gjord ut. :cry:
Ändå är det SMC maskinen jag är mer sugen på ändå.
Men när man ser dom här bilderna så kan man ju inte bli annat än sugen!
http://img691.imageshack.us/img691/3/77881625.jpg
http://img340.imageshack.us/img340/208/16837632.jpg
-
Kollade på allt och tyvärr måste det sägas - Dinli är den klart bästa och vackraste samt snabbaste quaden i världshistorien (körde om en Eatv på bakslangarna idag med en förare som gasade sig blå på E6:an) .. sen varvade jag några Can-Am 450is på crossbana och avslutade med att traktorpulla 4 trimmade Raptor 700 över en åker med ett rep.. förarna grät efteråt men jag tog Dinlin och la upp en fet rökridå och var 6mil bort på 5min där jag av en slump råkade vinna en "Best in show" för grymmast finish i en gigantisk Quadsutställning som råkade befinna sig i vägen för mig o Dinlin.
Det är Dinli det gubbar :headbang: :headbang: :headbang:
-
Hahahahaha! :lol:
Rätt inställning! ()p
-
Access är väll den enda som jag vet körs på professionell nivå? Rätta mig om jag har fel men den konkurrerar iaf med Japsarna
Möjligt att jag är partisk men diskussionen blir ju det samma som vilken är bättre av yamaha, suzuki och honda.
Bara för att Access körs på professionell nivå varför ska den vara bättre än alla andra liknande maskiner som ligger i den prisklassen.
JAG tycker inte att access ännu är etablerat på samma sätt i sverige som dinli är. (men det blir säkert så med tiden)
Motiverar det som så att jag knappt ser några maskiner ute och kör och ser inga firmor härikring som har dessa som sitt märke. Sedan är det väl så att det varit mest mindre motortyper av access som funnits tidigare men nu har dem ju gjort som många andra med fuji motorer klistrat på en dekal på motorn (dinli gjuter egna kåpor med sitt namn) känns inte seriöst, dem plötsligt kanske byter motor till en helt annan till nästa årsmodell (så enkelt bara klistra en ny dekal på motorn)
Så om jag börjar köra tävlingar professionellt med min dinli då blir den lika bra som alla andra som kör där?
Kanske inte bättre men det visar ju iaf att den håller att konkurrera med mer etablerade märken. Med din logik betyder det att eftersom Dinli är ett mer etablerat märke i lilla Sverige så är det ett bättre märke?
Frågan gällde ju vilken han skulle köpa och istället för att bara höra på partiska ägare försökte jag komma med fakta så han kan fatta sitt eget beslut.
Ang motorkommentaren så är det ju vanligt i bilvärlden att man delar bottenplatta och motorer utan att jag ser på dom som mindre seriösa för det.
-
Kanske inte bättre men det visar ju iaf att den håller att konkurrera med mer etablerade märken. Med din logik betyder det att eftersom Dinli är ett mer etablerat märke i lilla Sverige så är det ett bättre märke?
Frågan gällde ju vilken han skulle köpa och istället för att bara höra på partiska ägare försökte jag komma med fakta så han kan fatta sitt eget beslut.
Ang motorkommentaren så är det ju vanligt i bilvärlden att man delar bottenplatta och motorer utan att jag ser på dom som mindre seriösa för det.
Han menar inte att ett mer etablerat märke måste vara bättre. Han menar att det är en FÖRDEL för ägaren vid reparationer, service, reservdelar osv.
-
Kanske inte bättre men det visar ju iaf att den håller att konkurrera med mer etablerade märken. Med din logik betyder det att eftersom Dinli är ett mer etablerat märke i lilla Sverige så är det ett bättre märke?
Frågan gällde ju vilken han skulle köpa och istället för att bara höra på partiska ägare försökte jag komma med fakta så han kan fatta sitt eget beslut.
Ang motorkommentaren så är det ju vanligt i bilvärlden att man delar bottenplatta och motorer utan att jag ser på dom som mindre seriösa för det.
Han menar inte att ett mer etablerat märke måste vara bättre. Han menar att det är en FÖRDEL för ägaren vid reparationer, service, reservdelar osv.
Och jag menar att det är en fördel att Access tävlar. Men jag fattar, oavsett vad man köpt för märke så försvarar man det eftersom man försvarar sin bedömning. Jag har aldrig sagt att Smc, eller Dinli är dåliga. Jag försöker vara opartisk när folk frågar vilken quad dom ska köpa och inte bara säga, ööh köp det märket för det tycker jag är bäst. Jag tycker trådskaparen får ta informationen och skapa sin egen uppfattning. Men att Dinli är ett mer etablerat märke säger väll inte så mycket om kvalitén och det tycker jag är viktigast när jag köper nått.
-
Jag själv är på gång att köpa mig en quad igen!
Och har kikat en hel del på "Kina" maskinerna som det så fint kallas. :hmmm:
Kikat på följande maskiner LIVE"
SMC 500 RE wildcat svart och vit.
Adly Königser 542 RR
Dinli 450R
ACCESS SP 450 SM
ACCESS SP 450 Sport Black
Dinlin går bort pga den lilla sadeln och deras tveksamma ryckte.(Ska åka 2 på den)
Adlyn gick bort pga den dåliga finishen. (Ska vara den bästa enligt deras broshyr men oj vad dom är ute och seglar)
Access 450 SM går bort pga dom apfula fälgarna och den fula bumpersen.
Så nu står det mellan en SMC 500 RE och en Access SP 450 sport black!
Mitt förslag till trådskaparen är att åka runt att kika på dom olika och även provköra. ()p
Jag har åkt över 100 mil redan för att kolla dom olika modellerna. :lol:
-
Jag själv är på gång att köpa mig en quad igen!
Och har kikat en hel del på "Kina" maskinerna som det så fint kallas. :hmmm:
Kikat på följande maskiner LIVE"
SMC 500 RE wildcat svart och vit.
Adly Königser 542 RR
Dinli 450R
ACCESS SP 450 SM
ACCESS SP 450 Sport Black
Dinlin går bort pga den lilla sadeln och deras tveksamma ryckte.(Ska åka 2 på den)
Adlyn gick bort pga den dåliga finishen. (Ska vara den bästa enligt deras broshyr men oj vad dom är ute och seglar)
Access 450 SM går bort pga dom apfula fälgarna och den fula bumpersen.
Så nu står det mellan en SMC 500 RE och en Access SP 450 sport black!
Mitt förslag till trådskaparen är att åka runt att kika på dom olika och även provköra. ()p
Jag har åkt över 100 mil redan för att kolla dom olika modellerna. :lol:
Vad är det för Dinli du provkört? Dinli har ju en jättesadel som dessutom är skön vid längre turer.
Jag vill inte på något sätt försvara Dinli, för det finns faktiskt en anledning till varför de är billigare än t.ex. de japanska tillverkarna. Men att säga att de är sämre än någon av de andra tillverkarna (som nämns i tråden) är rent bullshit.
Jag är helt övertygad om att samtliga av dessa tillverkare har samma reklamationsantal i förhållande till sålt antal.
-
Jag håller med Callahan i att provköra och bilda en egen uppfattning :)
Till sist är det alltid smaken som avgör samt en del kompromisser mellan pris och annat.
Jag håller inte med ang liten sadel på Dinli och att välja bort den pga av att de ska ha ett "tveksamt" rykte.. detta rykte är i sig själv mycket tveksamt och visar att någon rädd och avundsjuk människa tagit en fjäder och gjort en höna av den ;) ;)
Det finns mkt som tyder på att Dinli äger en god kvalitet nu för tiden :)
Problemen har till stor del varit ägarrelaterade då det är en av de absolut vanligaste quadsen på marknaden :)
Många har köpt beg och då har någon lekt mkt våldsamt med maskinen i många fall och kombinerat detta med bristande underhåll. Det är lika svårt att få tag i en beg välvårdad Bmw (bil) som att få tag i en beg välvårdad Dinli och det förstnämnda märket äger premium-kvalité men blir ändå slitna av gasglada men oaktsamma brukare ;)
Alla ev problem med Dinli finns dokumenterade här inne ()p Vi har drygt 4000 mer inlägg än det näst mest populära märket Yamaha - drygt 7000 mer inlägg än det 3:e mest populära märket Can-Am. Var hamnar Access i denna lista? Detta spelar roll på det sättet att vi har så mycket kunskap om Dinli från alla inlägg att vi kan göra en rikare vetenskap runt märket Dinli än alla andra märken ()p
Vi smyger inte med de fel o brister som finns med våra Dinlis - de finns nedskrivna att läsas för alla. Vi har som enda märke en egen avdelning för fel och brister ()p
Slutsats - köp vad fan du vill ;) ;)
Basera köpet på kunskap och ej förtal :) :) :)
We are all one inom quad/atv och alla nöjesfordon som existerar :sunny:
Faktum är att vi "we are all one" på hela jorden.. det tar ett tag innan det funkar i praktiken bara.. men det kommer hehe :headbang:
Joe
-
Vi smyger inte med de fel o brister som finns med våra Dinlis - de finns nedskrivna att läsas för alla. Vi har som enda märke en egen avdelning för fel och brister ()p
Konstigt att dom andra maskinerna inte har det då dom tydligen är lika dåliga/bra som Dinlin!
Skrev tidigare i tråden att jag inte ville kasta skit på era maskiner.
Peace out! O0
-
Callahan. Du får nog kika lite i kartboken efter ett litet land som heter Taiwan om du är intresserad av de märkena.
-
Taiwan tillhör kina i vilket fall.
//Erik
-
Du har faktiskt rätt där men Taiwan har egen president parlament och val, egen armé. Det märkliga är att det finns handelsavtal mellan Taiwan och Kina. ca. 30 länder erkänner Taiwan som suverän stat. men det viktiga i sammanhanget är att de hållit på med teknologi i 30 år och är betydligt längre fram än Kina. Men Kina kommer snabbt ifatt och snart är det mesta vi köper därifrån.
-
Ja allt kommer från Kina redan nu. Men pratar vi quad så är det enorm skillnad mellan Kina och Taiwan. Därför är det lite irriterande för oss som kör Tai att man drar alla över samma kam.
-
Callahan:
Inget konstigt med att de andra märkena inte har någon avdelning för fel och brister. Vi som skriver mest härinne på Dinlidelen samarbetade fram en sådan avdelning tillsammans med forumägaren då vi tyckte det var intressant att få översikt och vetenskap över våra maskiner och även påvisa att kvalitén är OK på våra maskiner.
Men tillbaka till topic:
Dinli eller Access? Svar: En smaksak :) Så enkelt är det ;)
-
Måste bara säga säga att min dinli är det inte många som hänger med här hemma :DV.Maskiner i gänget är smc 500 suzuki 450 bla. Dom har lika mycket problem som dinlin påstås ha med sin hojar, jag kanske har fått det bästa exet som dom tillverkat :D Är skitnöjd med min maskin kört 1500 mil utan problem med ventiler och annt och dyl. Har kört avstrypt sen maskinen var ny. :headbang:
-
Ja och i den här delen på märkes forumet så är det ju lite fart! ()p
-
Japp Dinli är rock n roll haha :headbang: :headbang: :headbang:
-
jäpp ()p ()p
-
Kan inte MOD eller Admin flytta ut den här tråden till "Köpa ATV" delen? :hmmm:
-
Kan inte MOD eller Admin flytta ut den här tråden till "Köpa ATV" delen? :hmmm:
jo precis... nu börjar de bli mycket.. låt han köpa vilken han vill.. smaken är som baken.. den man sitter bra på och tycker om att köra så har man bestämt sig.. skulle vara trevligt att få reda på vilken du köper sen! :D
-
Jag själv är på gång att köpa mig en quad igen!
Och har kikat en hel del på "Kina" maskinerna som det så fint kallas. :hmmm:
Kikat på följande maskiner LIVE"
SMC 500 RE wildcat svart och vit.
Adly Königser 542 RR
Dinli 450R
ACCESS SP 450 SM
ACCESS SP 450 Sport Black
Dinlin går bort pga den lilla sadeln och deras tveksamma ryckte.(Ska åka 2 på den)
Adlyn gick bort pga den dåliga finishen. (Ska vara den bästa enligt deras broshyr men oj vad dom är ute och seglar)
Access 450 SM går bort pga dom apfula fälgarna och den fula bumpersen.
Så nu står det mellan en SMC 500 RE och en Access SP 450 sport black!
Mitt förslag till trådskaparen är att åka runt att kika på dom olika och även provköra. ()p
Jag har åkt över 100 mil redan för att kolla dom olika modellerna. :lol:
Vad är det för Dinli du provkört? Dinli har ju en jättesadel som dessutom är skön vid längre turer.
Den här Dinlin provsatt jag idag och vart du hittade din jätte sadel vette fan men! :hmmm:
(http://i159.photobucket.com/albums/t129/CALLAHAN_88/Dinli450-1.jpg)
Kolla skillnaden mot Accessen!
(http://i159.photobucket.com/albums/t129/CALLAHAN_88/Access450.jpg)
I rest my case!
-
Access är väll den enda som jag vet körs på professionell nivå? Rätta mig om jag har fel men den konkurrerar iaf med Japsarna
Möjligt att jag är partisk men diskussionen blir ju det samma som vilken är bättre av yamaha, suzuki och honda.
accsess är bäst i världen, och din 300 cc motor är ju självklart bättre än dinlis 450 cc :hmmm: så ut och ha kul med din raptor dödare :lol:
-
Tänk om vi kunde vara lite konstruktiva istället så kanske den här tråden leder nån vart! ()p
-
Måste bara säga säga att min dinli är det inte många som hänger med här hemma :DV.Maskiner i gänget är smc 500 suzuki 450 bla. Dom har lika mycket problem som dinlin påstås ha med sin hojar, jag kanske har fått det bästa exet som dom tillverkat :D Är skitnöjd med min maskin kört 1500 mil utan problem med ventiler och annt och dyl. Har kört avstrypt sen maskinen var ny. :headbang:
nej just är väl bla min maskin du syftar på...fast kan ju ha en del att göra med vikten på föraren :hmmm: eller va tror du? fast iofs kan jag inte påminna mig att du kört ifrån mig heller då du nästan aldrig är med å kör
-
Access är väll den enda som jag vet körs på professionell nivå? Rätta mig om jag har fel men den konkurrerar iaf med Japsarna
Möjligt att jag är partisk men diskussionen blir ju det samma som vilken är bättre av yamaha, suzuki och honda.
accsess är bäst i världen, och din 300 cc motor är ju självklart bättre än dinlis 450 cc :hmmm: så ut och ha kul med din raptor dödare :lol:
Jag fattar inte riktigt vad du menar eftersom det inte är ett svar på det jag skrivit eller att det tillförde tråden nånting.
-
Jag tror att night_race testade på det där med ironi lite och tyvärr misslyckades han rätt rejält då han inte förstått att det diskuteras access 450 kontra Dinli 450 just nu, men skojigt blev det.
-
Nja skojigt när han påstår saker jag inte ens sagt. :hmmm:
Är inte ens säker på att han va ironisk.
-
hojar, jag kanske har fått det bästa exet som dom tillverkat :D Är skitnöjd med min maskin kört 1500 mil utan problem med ventiler och annt och dyl. :headbang:
Jo det blir nog bra. Du har ju glömt bort att du har bytt hjullager, kamkedja, hubbar. Haft elfel m.m ::)
Så utan problem kan jag väl inte påstå precis att du har haft va?
Skrik till när din hoj som min har rullat 10.000mil ^-^ :rtfm:
-
tråden tog en drastisk vändning och blev en skrytar tråd...
maskiner som håller alldeles för bra har alldeles för söliga förare bakom styret..en maskin som körs hårt går sönder oavsett dinli acces kawa eller
mytomspunna yamaha (får jag slag på fingrarna för jag talar så om kungen) :lol:
topic:
tror det kvittar helt prestanda mässigt vilken du väljer,
provkör båda och känn villken du gillar att köra bäst.
för det är väl fuji subaru på båda ?
-
Finns ju bara ett val om du frågar mig! ()p
Access 450 utan tvekan!
På finish och detalj kvalitet så är den klart bättre.
Och hela svingen är mer gedigen.
Bara en sån sak som hur man justerar kedjan.
Och större sadel om man vill ha en böna på pallen. ()p
-
Finns ju bara ett val om du frågar mig! ()p
Access 450 utan tvekan!
På finish och detalj kvalitet så är den klart bättre.
Och hela svingen är mer gedigen.
Bara en sån sak som hur man justerar kedjan.
Och större sadel om man vill ha en böna på pallen. ()p
Det är ju kul att det är detaljkvalitet och ser bra ut men om materialet som man anv. inte är bra, hur vet man det?
Då blir det ju som att sminka en gris.
Tror inte accessen kommer ramla ihop men att bara titta på sånt som ser bra ut då är man ju konstintresserad, eller?
Håller med att sadeln var väldigt, väldigt stor på accessen så då är det ju bara att slå till och se vad som händer.
Såg faktiskt att dinli har höstkampanj och dem är inte dyra nu. Funderar nästan på att köpa en till för att hårdtesta och se om den är bättre än när dem kom.
-
Ja den här tråden lärde oss väll inte så mycket mer än att det nog inte finns nån som försvarar sitt märke så frenetiskt som Dinliägare. ;)
-
Ja den här tråden lärde oss väll inte så mycket mer än att det nog inte finns nån som försvarar sitt märke så frenetiskt som Dinliägare. ;)
:order: det är för att vi är SUPERnöjda :ATV: :ATV: :ATV: :wave :headbang:
-
Om du bestämmer dig för dinli så säljer motorbiten i falun nu ut sina 2010 modeller för 49 900. Så det är ju 10 000 i rabatt. Så har dom fri frakt såg jag. http://www.blocket.se/dalarna/Dinli_450___0_kr_kontant_29321672.htm?ca=6&w=1
Ska inte uttrycka mig i övrigt vilken som är bäst eller sämst då jag bara har erfarenhet av dinlin. Men då vet du iaf att dom är lite billigare nu.
-
Upptäckt en sak som är ev en nackdel vid ev Access köp!
Importören har inget telefon nummer på sin hemsida och svarar inte på mail. :hmmm:
-
Vilken importör? Atv Sweden säljer bara till återförsäljare.
-
Upptäckt en sak som är ev en nackdel vid ev Access köp!
Importören har inget telefon nummer på sin hemsida och svarar inte på mail. :hmmm:
Hörde att du hade provat en 700a i stan :) , Nu kan du prova min, Gör 150km/h på 4an nu :) Dock ingen riktig urvarvning på 5an, Ska fixas i vinter :) !
-
[/quote]
:order: det är för att vi är SUPERnöjda :ATV: :ATV: :ATV: :wave :headbang:
[/quote]
Ja eller så tål dom inte att man rekommenderar ett annat Taimärke än Dinli.
-
5 sidor, och så lite information, hur lyckas man?
-
dinli 07 och nyare går inte köra med på bana dämparna är för hårda. fast de känns som dom flesta här i tråden bara är ute och racear i städer och på vägar. börja lek på bana mycket roligare!
-
Min erfarenhet är att Dinlin går bättre och har en mer distinkt växellåda än Accessen men förövrigt är Accessen bättre på alla andra punkter.
Båda maskinerna funkar bra så länge man inte ger sig ut på en bana eller grusgrop för då ramlar dom ihop ;) Accessen klarar iofs några varv fler än Dinlin :whip:
-
Kanske lika bra jag dödar tråden eftersom jag startade den :D
Köpte en access 400 SM. Sålde den efter 1 år och skaffa 4x4 ist.
Så end of story. Ny behöver ni inte sitta och argumentera era agrresiva inlägg mer :D
Men Access FTW