ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Övrigt => Ämnet startat av: norrland84 skrivet 4 juni 2010 kl. 21:55:30
-
Hallå har en adly 300 hat konstiga problem med den .... när jag har den på tomgång typ 2000 varv mindre då dör den direkt ... då blir det typ en lugt smäll host liksom och då går varvet ner till 1100 sen upp igen till 2000 eller så dör den men kör jag choken så hostar den till typ var 10 sekund på 4500 varv
sen när jag gasar i väg så hostar den till då och då liksom känns precis som om den får för lite luft, bränsle eller tvärtom
sen när man kör i typ 95 enligt mätaren så typ känns det som om den tappar bränsle den bromsar in liksom sedan bär det av igen och den gör det på alla växlar i alla hastigheter ....
behöver verkligen hjälp ??????
-
Hallå har en adly 300 hat konstiga problem med den .... när jag har den på tomgång typ 2000 varv mindre då dör den direkt ... då blir det typ en lugt smäll host liksom och då går varvet ner till 1100 sen upp igen till 2000 eller så dör den men kör jag choken så hostar den till typ var 10 sekund på 4500 varv
sen när jag gasar i väg så hostar den till då och då liksom känns precis som om den får för lite luft, bränsle eller tvärtom
sen när man kör i typ 95 enligt mätaren så typ känns det som om den tappar bränsle den bromsar in liksom sedan bär det av igen och den gör det på alla växlar i alla hastigheter ....
behöver verkligen hjälp ??????
Hej!
Om du söker på felet så kommer du garanterat att hitta min tråd om liknande problem.
Har du inte gjort ett skvatt utan problemet bara dykt upp så har du skit i förgasaren.
Därför det låter som den får för lite bränsle, prova ett större munstycke eller skruva på luftskruven lite annars.
Samtidigt kan du byta tändstift efter förgasaren blivit rensad. Byta till ett hårdare!
Kommer säkert att hjälpa dig. :)
-
ok ja jag har pillat på luft skruven men spelade ingen roll vilket håll jag skruvade den nu är den helt i botten .... sen har jag ju öppet luft filter ingen burk alls vet inte om set kan vara något ... men kanske får ta lös förgasaren och rengöra den och byta tändstift och se om de fungerar ..... men tycker det låter som den tar in luft någonstans för det smäller till liksom någonstans vid cylinder förgasare och sedan vid luftfiltret men kan liksom inte hittta var vid cylindern och förgasaren ... mega skumt är det...........
-
ok ja jag har pillat på luft skruven men spelade ingen roll vilket håll jag skruvade den nu är den helt i botten .... sen har jag ju öppet luft filter ingen burk alls vet inte om set kan vara något ... men kanske får ta lös förgasaren och rengöra den och byta tändstift och se om de fungerar ..... men tycker det låter som den tar in luft någonstans för det smäller till liksom någonstans vid cylinder förgasare och sedan vid luftfiltret men kan liksom inte hittta var vid cylindern och förgasaren ... mega skumt är det...........
Ang. smällarna vid förgasaren så kan det vara så enkelt som att det är förgasarsmällar.
Dessutom har du öppetfilter/sportfilter och då kan det höras ännu tydligare.
HAR PROBLEMET BARA DYKT UPP ELLER HAR DU SKRUVAT?
- Om så är fallet så är det garanterat skit i förgasaren. Om det bara dykt upp, alltså.
Har du monterat öppet filter av något slag och märker att det är nu den börjar gå lite knasigt.
- Då har du för litet munstycke. köp nytt munstycke eller montera dit den förra luftburken.
Luftskruven är ganska viktig oavsett vad ditt fel är så den bör stå ganska korrekt alltid.
Är den nu helt knas och du lagar felet så finns fortfarande ännu ett fel som gör att den går knasigt. Tänk på det.
Lycka till.
-
nä inte skruvat mer än på luftskruven ... men den smällde lite innan när jag köpte den och då började jag leta bara haft den i 1 månad ... och då satt inte plaströret från förgasare till luftfiltret helt tätt så tänkte de bode vara de men blev bara lite bättre ...och satt ingen luftburk på när jag köpte den ... har tagit lös och rengjort filtret ....
men sen vet jag ju inte om det har någon betydelse att jag har tagit ut insattsen i ljuddämparen .. plus kapat upp så det är i princip fritt blås från ljuddämparen ???är garanterat ett 155 munstycke
-
nä inte skruvat mer än på luftskruven ... men den smällde lite innan när jag köpte den och då började jag leta bara haft den i 1 månad ... och då satt inte plaströret från förgasare till luftfiltret helt tätt så tänkte de bode vara de men blev bara lite bättre ...och satt ingen luftburk på när jag köpte den ... har tagit lös och rengjort filtret ....
men sen vet jag ju inte om det har någon betydelse att jag har tagit ut insattsen i ljuddämparen .. plus kapat upp så det är i princip fritt blås från ljuddämparen ???är garanterat ett 155 munstycke
Om jag ska sammanfatta allt du skriver så lägger jag alla mina kort på att du behöver rensa förgasaren.
Större avgas och lite större munstycke ger mer än att köra med öppet filet. förstår inte varför alla ska ha öppet.
Det kan komma in allmänt mer skit också som kan vara bidragande.
Sen satt något rör eller någon slang löst sa du? Där kan det också ha kommit in skit till förgasaren.
Nej rensa den och kör som en tok! :)
Sen bara för det är allmänt bra så byta stift också, lycka till och skriv gärna oavsett hur det går. :)
-
japp ska tittta på det så hör jag av mig hur det går tack för hjälpen