ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Övrigt => Ämnet startat av: Grönis skrivet 27 maj 2010 kl. 21:14:14
-
Har nu sökt lite runt stora vida nätet men inte hittat nått dirket som jag känner mej nöjd med, vi har ju en otrolig kunskap här på forumt :headbang:
Så vad säger ni som bytt lite remmar? ska man köra in dom?
och i så fall HUR? :hmmm:
Vad är bäst org remm eller ska man leta efter en förstärkt?
Ja berätta för mej för jag än rätt grön på det här med variator och remmar ::)
Tex alla ÅF vilka remmar säljer ni och varför?? Benny du kanske kan berätta lite?
-
Jag har läst in mig lite på ämnet och det jag fått reda på är:
Tvätta av den nya remmen med såpa, detta för att säkerställa att inget släppmedel och liknande finns kvar efter tillverkning.
Undvik kraftig acceleration/motorbromsning, körning i hög fart, dra tungt, dom första 5 milen.
To quote from the BRP manual: "A new drive belt requires a break in period of 50km(30 miles). Avoid strong acceleration/deceleration, pulling a load or high speed cruising"
(Detta är vad jag läst men det låter ju rimligt, gäller framför allt big bore maskinerna.)
Vi säljer originalremmar om vi har några, ibland säljer vi UA418 (Carlisle) och dom brukar hålla.
Vi har även tillgång till TeryX drivremmar, extra starka.
Vill du ha en sådan så säg till, vi tar den i nästa beställning av variatorkit.
/Benny
-
jag klämmde dit en org rem igår sen körde jag lungt i ca 5-6 mil på landsväg i olika hastigheter men jag höll mej under 50 km så då gjorde jag ganska rätt då?
Men jag tvätta alldrig av den nått utan bara klämde dit den, ska man riva kåpan idag kanske och titta hur remmen ser ut för att se om den är hel och allt sitter som det ska?
-
Det blir nog bra det där :)
Kolla på remmen o se hur den ser ut, kanske säkrast nu inför helgen :D
Jag har med mig remmar också.
/benny
-
Det blir nog bra det där :)
Kolla på remmen o se hur den ser ut, kanske säkrast nu inför helgen :D
Jag har med mig remmar också.
/benny
om du har remmar med dej så känner jag mej säker :D