ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Kymco => Ämnet startat av: garbrgs skrivet 22 maj 2010 kl. 18:28:26
-
funderar på att köpa en Kymco MXU 400 tänkte fråga lite om det är nåt man ska titta noga på eller om det är något som brukar krångla på dom? ska använda den mest åt att hämta hem ved och timmer så det blir mestadels skogskörning. vill gärna ha lite tips innan köp.
-
Hej jag har en och den funkar bra.
Fäljarna är inte av högsta kvalitet, kan även vara skeva.
Den har diffbroms istället för diffspärr, men det funkar bra,tycker annars att den är riktigt bra.
Jag har haft den i 1,5 år.
Används både i skogen och vägen
Bensinmätaren är rättså kass, bra med reservläge på bensinkranen.
-
Skulle vara kul att höra lite mer erfarenheter och åsikter kring denna maskinen.
Har en mxu300 som jag funderar på att byta upp mig från. Kollar mot både mxu400an och 500an. Eller något annat märke (tex cf eller tgb).
Fördelarna på 400an är väl delade bakaxeln och smidigheten, för den lär väl vara lite smidigare än 500an.
Nackdelen är väl lägre effekt.
Orkar 400an med större hjul tex? Och hur känns motorn på dom? Saknar man mer effekt?
Hittar ingen viktuppgift på den, men den borde väl vara lite lättare än storebror 500.
Vad tycker ni? Verkar inte vara så många som åker 400a. Någon som bara provkört men valt annat? Skriv.. ()p
-
Hej
Jag har en 400 som jag är kanon nöjd med, Började med en 300 men sedan blev det en 500 för att få fyrhjulsdrift, tyckte dock att den var riktigt klumpig, när sedan 400 kom klippte jag en direkt tycker den är lagom på alla sätt 300 an:s smidighet och 500 an:s framkomlighet.
Delad bakaxel är också mycket komfortablare + att det blir bättre grepp. Vikten är nog ungefär som 300 an. Kan verkligen rekomendera dig att köpa en 400 a.
Mats
-
Hej
Jag har en 400 som jag är kanon nöjd med, Började med en 300 men sedan blev det en 500 för att få fyrhjulsdrift, tyckte dock att den var riktigt klumpig, när sedan 400 kom klippte jag en direkt tycker den är lagom på alla sätt 300 an:s smidighet och 500 an:s framkomlighet.
Delad bakaxel är också mycket komfortablare + att det blir bättre grepp. Vikten är nog ungefär som 300 an. Kan verkligen rekomendera dig att köpa en 400 a.
Mats
Bra svar! ()p
Hur är den i storlek? Funkar det att åka två på den? Sambon brukar åka på 300an och skjutsa ett barn. Men det är väl nästan lite trångt.
Hur tycker du motorn är? Prestanda och förbrukning.
Kör du med orginaldäck? Skulle den orka med (får det ens plats) lite större däck?
-
Hej
Javisst går det att åka två på den. När jag har med barnen (3st) så åker dom nästan alltid i våran specialtillverkade kärra. Motorn är bra, prestandan i skogen är bra men på vägen är det ingen raket precis, förbrukningen har jag ingen koll på alls.
Jag kör med orginal däck, men på Mc Konsults demo satt det aluminiums fälgar och större däck men dom tog i bakskärmarna.
Mats
-
Hej min ligger på ca 1 liter/mil, dom har bytt några delar i förgasaren något fabrikationsfel, bra garantier 400 räcker perfekt i skogen min max hastighet 95 enl mätaren med goda förutsättningar.
Dom har justerat ventilerna på min den hade svårt att dra runt startmotorn.
Annars en bra maskin O0
-
Jag hittade aldrig någon mxu400 i närheten att provköra, men jag testade en tgb 550 och cf x7 (strypt! :banghead: ) och kände att jag nog ville ha en maskin med lite mer pulver i.
Så jag hittade på en relativt billig Outlander 800 istället, den får duga åt mig.
Men tack för tipsen och åsikterna om Kymcon.