ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => SMC => Ämnet startat av: lasse skrivet 2 februari 2005 kl. 17:14:35
-
är de någon som lyckats med nån effekt höjande åtgärd de verkar minst sagt defust när man läser samtalen.prova de en cbw i dag dock veldigt cool maskin fram för allt lät den mysigt som fan lite mer power hade inte gjort ont. tvekar lite mellan adly och cbw fast smc reserv delar vekar ju mycke enklare att få tag i. :P 8)
-
är de någon som lyckats med nån effekt höjande åtgärd de verkar minst sagt defust när man läser samtalen.prova de en cbw i dag dock veldigt cool maskin fram för allt lät den mysigt som fan lite mer power hade inte gjort ont. tvekar lite mellan adly och cbw fast smc reserv delar vekar ju mycke enklare att få tag i. :P 8)
det är nog rätt kört änn så länge...gör ju lite med större munstycke. Men tro inte bättre med adlyn 300cc enstånka å skakar som fan (den jag provkörde iallafall), fina maskiner båda två...personligen tycker jag cbw:n är stråt vasare både designmässigt och körmässigt...
-
Det har jag gjort på min CBW 170:
1. Bytte drev = Blev betydligt svagare, men varvade lugnare
2. Trimljuddämpare= Kändes då lite rappare, men kunde rycka till lite när man gasade på fullt, som om den fick för lite soppa.
3. Bytte munstycke= Blev en helt ny maskin, blev mycket starkare, axet mycket bättre, samt varvar ur på 5:an
Så nog fan tycker jag trimen ger resultat, med det verkar som man får gå alla stegen för att den ska gå bra igen.
Nu är jag riktigt nöjd.
-
verkar som 170cc är mer tacksam för trimm då...min gör ingen skillnad alls vid byte av munstycke eller "trimmljuddämpare"
-
verkar som 170cc är mer tacksam för trimm då...min gör ingen skillnad alls vid byte av munstycke eller "trimmljuddämpare"
Eller så kanske de är nå fel med din!?
-
på min cbw 250 var redan ljuddämparen på då jag köpte den men jag bytte munstycken och oppnade luftburken det gjorde då en väl märkbar skilnad bättre ork over hela registret.
-
Jag har köpt den rostfria ljuddämparen, lät ballare :D men gick inte så mycket bättre. :evil:
Jag vill ha s*it bra ax. Blir det bra ax om man fixar lite med förgasaren (nålen) eller ska man byta ut hela förgasaren? eller hela hojen kanske...
-
verkar som 170cc är mer tacksam för trimm då...min gör ingen skillnad alls vid byte av munstycke eller "trimmljuddämpare"
Eller så kanske de är nå fel med din!?
Kanske det , men isåfall alla mina polare med cbw 250 med....
-
Vart lite skillnad när jag bytte munstyckena till min 250 iallfall.. bättre acceleration. Innan jag satte på munstyckena och bara bytt avgassystemet och fixat mer luft så "mådde" den inte bra vid full gas.. höll på o dö nu kan jag gasa fullt och den svarar bra.
-
Vart lite skillnad när jag bytte munstyckena till min 250 iallfall.. bättre acceleration. Innan jag satte på munstyckena och bara bytt avgassystemet och fixat mer luft så "mådde" den inte bra vid full gas.. höll på o dö nu kan jag gasa fullt och den svarar bra.
men du har dubbelförgasar modellen va? min blev lite starkare med större munstycke, och med mer luft gick den kasst... :(
-
Vart lite skillnad när jag bytte munstyckena till min 250 iallfall.. bättre acceleration. Innan jag satte på munstyckena och bara bytt avgassystemet och fixat mer luft så "mådde" den inte bra vid full gas.. höll på o dö nu kan jag gasa fullt och den svarar bra.
men du har dubbelförgasar modellen va? min blev lite starkare med större munstycke, och med mer luft gick den kasst... :(
CBW 250 finns väl inte med enkelförgasare? rätta mig om jag har fel!
-
CBW 250 -05 har singel förgasare.
-
Vart lite skillnad när jag bytte munstyckena till min 250 iallfall.. bättre acceleration. Innan jag satte på munstyckena och bara bytt avgassystemet och fixat mer luft så "mådde" den inte bra vid full gas.. höll på o dö nu kan jag gasa fullt och den svarar bra.
men du har dubbelförgasar modellen va? min blev lite starkare med större munstycke, och med mer luft gick den kasst... :(
Japp, det stämmer. :wink: