ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Suzuki => Ämnet startat av: Outlaw Snurrbo skrivet 18 maj 2010 kl. 16:22:01
-
Hej ja här kommer mitt första inlägg hehe har varit inne och läst en jävla massa men ännu inte skrivit nått.
Jo det e så här att jag e i köpar tagen av en Suzuki ltz 400 -06 men har lite frågor.
Den har ett Bigbore kitt å vad jag har förstått så innebär det större cylinder?
Bra eller dåligt ställer man ju sig frågan då,sen klart att större cylinder = mer klös men hur mår övriga maskinen av det och hur blir det med service intervaller osv.
Sen så har maskinen gått ca 650mil vilket jag tkr verkar långt och det finns ingen dukomentation på servicar tydligen så e det hemma gjort.
Behöver lite info om vad jag skall kolla för att få et hum om hur motorn mår vid ett ev köp känns ju lite osäkert med tanke på milen och inga service info.
Han begär 37.000:- tycker ni det verkar som ett vettigt köp eller skall jag titta efter något annat.
Mvh Snurrbo
-
det är som vanligt svårt att veta när man köper begagnat om den har blivit servad som den skall osv. angående milen så är det många som tycks tro att det bara är till att skicka på tippen efter 1000mil? vilket jag inte förstår mig på... men som sagt svårt att veta hur mycket säljaren i fråga kan om maskinen och hur duktig han har varit att ta hand om den.
-
Verkar som en ung kille och han verkar inte kunna allt för mycket så jag kanske skall vara lite "på min vakt"
gällande denna maskinen.
Men om det e nån som vet vad man skall titta,känna,klämma,lukta på vid ett köp får gärna komma med tips
är ju crossförare sedan barnsben men ganska ny på det här med quad så är tacksam för alla tips som jag kan få.
Mvh Snurrbo
-
Jag håller med angående milen att folk verkar tro att det bara är att slänga skiten efter 1000mil. Jag menar en helgs åkande så har man ju lätt kört 20 mil. Så att en 3-4 år gammal hoj har gått 1000mil är ju absolut inget konstigt.
Har man bara hållt efter grejerna med oljebyten och bytt saker som är dåliga typ lager o dylikt.
Det är ju skicket på knarren som är viktigt inte milen vill jag påstå.
Jag skulle inte tveka att köpa om säljaren säjer att service är ordentligt utförd och knarren är hel och fräsch.
Jag har alltid tyckt att det är konstigt med alla fyrhjulingar på blocket, dom flesta har ju gått typ 3-400 mil oavsett om dom är 2 år gamla eller 7. Antingen så åker en del väldigt lite eller så fifflas det nog med mätarna utav helvete.
Jag tror på det sistnämda...
-
Håller ett big bore kit lika bra som orginal cylindern? Blir det mycket mer service när man har ett big bore kit jämnfört med orginal?