ATVForum, allt om fyrhjulingar

Allmän diskussion => Övrigt => Ämnet startat av: rekum skrivet 11 maj 2010 kl. 17:07:47

Titel: Reg.besiktning
Skrivet av: rekum skrivet 11 maj 2010 kl. 17:07:47
Hej !
Har en Honda 670 reggad i Sverige av generalagent som terrängskoter.
Ombygd i Tyskland och reggad där som mc.
Har alla handlingarf i orginal.
hur bär jag mig åt ?
Tacksam för konstruktiva svar.
Titel: SV: Reg.besiktning
Skrivet av: *Anton* skrivet 11 maj 2010 kl. 17:22:37
 ()p ()p

http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=20382.0


//Anton
Titel: SV: Reg.besiktning
Skrivet av: Pv544 skrivet 11 maj 2010 kl. 17:25:17
Har du ringt och pratat med någon på transportstyrelsen?
http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag/Fordonsimport-och-ursprungskontroll/
Kanske är enklast att börja där.

Har tyskland samma krav på effektbegränsning som vi har?
Titel: SV: Reg.besiktning
Skrivet av: rekum skrivet 12 maj 2010 kl. 12:06:03
Har haft ATV sedan 1988. Direktimporterad från USA.
Har haft en Cat 500 ombygd i Österike och geggad i Sverige av generalagenten som MC.
Observera att nuvarande Honda är inköpt i Sverige och reggad som ATV.
Har själv låtet en firma i Tyskland bygga om den och gegga den i Tyskland som MC.
Den har således varit inregistrreerad i Tysklan med tysk plåt.
Har naturligtvis vart i kontakt med VV och bilprovning, som framhärdar att jag skall visa upp COC, som generalagenten vägrar att utfärda.
Titel: SV: Reg.besiktning
Skrivet av: Lillhajen skrivet 12 maj 2010 kl. 12:29:32
Om inte firman som byggde om maskinen gör det på uppdrag av tillverkaren eller i och med ombyggnaden, själva står som tillverkare( utfärdade av COC dokument, så finns det ingen väg runt problemet.

Varför inte behålla den tyskreggad ?, lär väl inte vara några problem inom EU ?
Titel: SV: Reg.besiktning
Skrivet av: 1234 skrivet 12 maj 2010 kl. 21:14:09
Om inte firman som byggde om maskinen gör det på uppdrag av tillverkaren eller i och med ombyggnaden, själva står som tillverkare( utfärdade av COC dokument, så finns det ingen väg runt problemet.

Varför inte behålla den tyskreggad ?, lär väl inte vara några problem inom EU ?
förutom att den ska besiktas i tyskland
Titel: SV: Reg.besiktning
Skrivet av: Lillhajen skrivet 12 maj 2010 kl. 21:44:46
Om inte firman som byggde om maskinen gör det på uppdrag av tillverkaren eller i och med ombyggnaden, själva står som tillverkare( utfärdade av COC dokument, så finns det ingen väg runt problemet.

Varför inte behålla den tyskreggad ?, lär väl inte vara några problem inom EU ?
förutom att den ska besiktas i tyskland

Kankse är så, men alternativet är ju att behålla den som terrängreggad.