ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Polaris => Ämnet startat av: strogg666 skrivet 5 maj 2010 kl. 20:00:19
-
som rubriken lyder, är ni nöjda? Elller vart en en katastrof... har läst
endel om 850:n och det verkar som många har haft problem spec. med
4-hjulsdriften, som ändå är själva greijen med själva maskinen...
Har ni haft problem, hur använder ni Polarisen, jobbar med den? plågar den(normal körning)?
bara grusvägs åka?
-
Ingen som har en kommentar???
-
har kört min 120 tim nu. har haft en del strul men inget som inte gått på garantin.fantastisk maskin i skogen, mjuk och följsam i hård terräng,inte haft nått problem med fyrhjulsdriften, men med drivaxlar som knakat.och bakhjulslager som gått ner. kör till 90 procent i skog och surhål.(full gas spar tid) :sunny: med tanke på att 99 procent av maskinen är "ny tillverkad" så får man nog leva med vissa barnsjukdomar.
-
Ingen som har en kommentar???
Jag är inte ute för att svartmåla märket(som man kan tro, i vissa utav mina tidigare
inläggg:) ) jag undrar bara om man skall välja USA/Canada eller Japan vid nästa byte...
-
Ingen som har en kommentar???
Jag är inte ute för att svartmåla märket(som man kan tro, i vissa utav mina tidigare
inläggg:) ) jag undrar bara om man skall välja USA/Canada eller Japan vid nästa byte...
[/quote
har du kört "stöll" på isen i många timmar utan problem???
-
ja i vintras gick den friskt på insjöarna här hemma.men jag har ju läst om dom som haft problem med fram diffen.
-
ja i vintras gick den friskt på insjöarna här hemma.men jag har ju läst om dom som haft problem med fram diffen.
Men du hade inga problem??
-
nej det har funkat klockrent. men jag har kört av en yttre drivknut fram, när jag misshandlade den upp för ett berg i snö och stora sten. alltså mitt egna fel.
-
nej det har funkat klockrent. men jag har kört av en yttre drivknut fram, när jag misshandlade den upp för ett berg i snö och stora sten. alltså mitt egna fel.
Okej... Du har alltså tävlat(hård kört) mot dina kompisar på en isbana på sjön i många timmar sen knäckte du drivaxeln mot nått berg och sten...och det är allt...
-
inte tävlat men den har körts hårt i många timmar på is. vi var flera stycken som turades om att köra. men som sagt, det är min erfarenhet av MIN maskin. sen finns det säkert andra som havererat andra saker på sina.
-
inte tävlat men den har körts hårt i många timmar på is. vi var flera stycken som turades om att köra. men som sagt, det är min erfarenhet av MIN maskin. sen finns det säkert andra som havererat andra saker på sina.
Jag menar kompis tävlat.. dvs det brukar bli blodigt allvar...hehehee
-
Ingen som har en kommentar???
Är 850 en maskin man kan köpa begagnad utan garantier?? då menar jag inte lite småfel utan
stora dyra haverier...typ kugghjuls-soppa, men dom flesta har väl fortfarande garanti och har inte behövt betala själv, men hur vanligt är det efter vad man läst och hört??
-
Dåligt med svar här... men har bestämt mig för att behålla min 800 ett tag till, skall uppdatera den med lite nya greijor, typ hjul, xenonkit, ny vinch, ny plast osv...
-
jag hade min lite längre än ett år första helgen jag hade den gick variator remen sönder, variatorn kärvade, mycke snö kompis orkade inte dra ut den utan fick vincha 600m i skogen (warn)
vid 75 timmar byte av bussningar fram inre,
vid 125tim ingen 4wd då hade 4wd jävlas med mig ca10-20 tim och byte av bussningar igen, korgen i framdiffen verkar va en stor svaghet på polaris tunga och starka maskiner
vid 145tim servo lägger av
och inre variator kåpa som läckte vatten de första 65tim innan jag tätade det själv, och motor lampan 5-7 gånger i tid och otid de första 65tim då var gas vajern feljusterad som jag kom på själv
trots allt var jag ganska nöjd med den stabil, extremt bekväm, nästan alltid 4 hjul som är i backen även det är ojämn terräng, super lätt servo, för tung utom om man ska dra nånting, rejäl kylare, dålig vändradie, dragkroken sitter riktigt nära ljuddämparen vissa kärror gick inte ens att kroka på, 4wd funkar bra i terrängen men inte när man ska åka och sladda i snö eftersom bakhjulen går fortare än framhjulen så kunde man inte gasa hem sladden utan kändes bakhjulsdriven, törstig,
2010 är nog lite bättre men jag litar fortfarande inte på dom,
jag tröttnade efter allt krångel bytte till en renegade och förlorade en massa pengar och nu är jag riktigt nöjd på den kan bara klaga på att den är inte lika följsam i terrängen och det går inte att åka i shorts för värmen och nästan för rapp
-
Jag menar kompis tävlat.. dvs det brukar bli blodigt allvar...hehehee
[/quote]
med den inställningen då är det renegade som gäller ()p
-
Har pratat med en firma i staterna om framdiffen på polaris.
och det finns en förstärkt variant av diffkorgen man kan byta till när det börjar strula och sen ska risken att det felet återkommer vara minimalt såvida oljebyterna sköts korrekt..
-
ang framdiffen så är den inte klenare än dom andra märkenas diffar.har ju som sagt haft många polaris som jag plågat duktigt,aldrig rasat nån diff. MEN allt kan ju hända. förstärkta diffkorgar finns hos gooffroad i sverige att köpa, om man nu har otur och skrotar en.kommer du upp ur ett dike på fullt spinn och slår i backen så skrotar man nog nått. oavsett märke.
-
Vet inte om det är samma diffkorg som på RZR´n men jag bytte korg 3 gånger innan jag bytt maskin, senaste korgen är aluminium, den verkar hålla.
Men om man ska vara ärlig så är väl det faktum att det ens erbjuds starkare korgar ett bevis på att orginal inte håller måttet, det erbjuds väl inte till nåt annat märke, vad jag vet?
Men jag håller med M.olsson att de är hemskt bekväma i skogen, och servon är den klart skönaste på marknaden, man jag tappade också förtroendet för RZR´n, därav bytet.
-
nä för andra märken slår av axeln genom växellådan eller om det var genom motorn den gick. innan diffen går.därför håller diffen på dom. sorry kunde inte låta bli. ;D men tänker inte älta denna grej mer. alla har vi olika uppfattningar av olika maskiner ()p
-
ja utgående axel till framhjuldriften verkar va en svag punkt på can am men det verkar mest drabba max modellen.
korgen på min polaris har jag bara hört knaka en gång på kraftig belastning men på min tror jag korgen gick sönder på snö körning för bakhjulen han alltid slira för mycket innan fyrhjuldriften gick och då kom det ett ljud som kändes som att det skulle ha rasat första gången det hände,
-
och på tal på korgar så ska rzr 2011 få korg i aluminium eller stål enligt rykte på något usa forum
-
och på tal på korgar så ska rzr 2011 få korg i aluminium eller stål enligt rykte på något usa forum
ja det kommer ju nya uppdateringar hela tiden.har du sålt dina däck och fälgar till xp:n än?
-
japp dom är sålda