ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => SMC => Ämnet startat av: bladhet skrivet 1 februari 2005 kl. 21:26:49

Titel: 45hk
Skrivet av: bladhet skrivet 1 februari 2005 kl. 21:26:49
http://www.blocket.se/view/4266650.htm?caller=nbl_s&l=0&c=1&city=0


I den annonsen så skriver han att det är hur lätt som helst att få ut 45hk ur cbw250.. kan ju inte vara sant eller?
Titel: 45hk
Skrivet av: bayern skrivet 1 februari 2005 kl. 21:39:58
Det är  en drömmare .
allt över 25 hk kostar minst  1000:- per extra hk
Tyvärr så brukar det var dyrt att vara värst  :evil:
Titel: 45hk
Skrivet av: EagleOwl skrivet 1 februari 2005 kl. 22:05:30
Citat från: "bayern"
Det är  en drömmare .


Han är nog försäljare också.
Titel: 45hk
Skrivet av: qvaddis skrivet 2 februari 2005 kl. 10:19:10
Han kan få trimma min cbw-250 "utan problem"! :)
Titel: 45hk
Skrivet av: EbbE skrivet 2 februari 2005 kl. 17:29:34
säger detsamma, 45 hk till my ass, skall nog ringa och fråga hur  man får dom hästarna utan problem... :twisted:
Titel: 45hk
Skrivet av: Outlander skrivet 2 februari 2005 kl. 17:40:32
Varvar man 25000 och en pava med Nitro och en liten kompressor och Turbo kan det nog gå bra....

En minut eller så!
Titel: 45hk
Skrivet av: EbbE skrivet 2 februari 2005 kl. 17:52:29
Citat från: "Outlander"
Varvar man 25000 och en pava med Nitro och en liten kompressor och Turbo kan det nog gå bra....

En minut eller så!
¨

jo då är det ju inga problem, men det hade ju defenetivt inte blivit en  "problemfri" modifikation...
Titel: 45hk
Skrivet av: st3ffo skrivet 2 februari 2005 kl. 19:22:23
Troligtvis bara säljarsnack..
Titel: Svar på tal
Skrivet av: Postman skrivet 2 februari 2005 kl. 23:19:34
Jag mailade och frågade, fick följande svar;

Hej fabriksnya är dem. Byter du avgas system samt munstycke & modiefierar luftburken så får du ut "rätt" HK.
Vi har kampanjpris  på dem nu, ska du ha en passa på! Kolla gärna in vår hemsida www.denadaoffroad.se


En återförsäljare alltså. Jag har gjort samtliga saker han räknar upp, och inte fan blir det över 100% ökning i effekt.

Skojare!!
Titel: 45hk
Skrivet av: st3ffo skrivet 3 februari 2005 kl. 16:30:18
Har också gjort det han beskrivit och det ger inte så mycket Hk.
Dock blev den lite starkare men inga 45 hk var det knappast
Titel: 45hk
Skrivet av: EbbE skrivet 3 februari 2005 kl. 17:17:07
säger detsamma...så bra att vi vet vem det är som la ut den annonsen nu då. Då vet vi ju vilka vi inte skall ha med att göra då... :evil:
Titel: kenta
Skrivet av: kenta skrivet 6 februari 2005 kl. 16:27:36
alla försäljare håller på sina produkter såklart, annars är dom ju inga försäljare, gå till 10 st olika o du får 10 olika svar.

        kenta
Titel: Re: 45hk
Skrivet av: JackDaniels skrivet 6 februari 2005 kl. 22:28:52
Citat från: "bladhet"
http://www.blocket.se/view/4266650.htm?caller=nbl_s&l=0&c=1&city=0


I den annonsen så skriver han att det är hur lätt som helst att få ut 45hk ur cbw250.. kan ju inte vara sant eller?


Nja grabbar, ni har lite fel i ert argument. Kan tyvärr inte svara för den återförsäljaren ni pratar om, men jag håller normallt på med att trimma bilar till vardags & jag köpte mig en CBW 250 i julas. Min maskin utvecklar 47 Hk ur motorn & 36 på bakhjulen. Dessa uppgifter är veriefierade eftersom jag har kört min maskin på "rullande landsväg" (en maskin som mäter div. HK & vrid ur maskiner, för er som inte vet vad en rullande landsväg är). Det som jag har bytt är det ni säger att försäljaren säger att man skall byta + en jävla massa finjusteringar. Jag tog mina grejo :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D r direkt ifrån Honda butiken på norra stations gatan, dyrt men väl värt det. Så pojkar innan man snackar en massa, så ta gärna reda på fakta innan ni hänger ut någon! P.S  tillverkade en ny baksving till min hoj, totallt flyttades bakaxeln ca 9 cm bakåt samt bytte bakdämp till en Öhlinare, gjorde underverk för väghållningen.
Titel: Re: 45hk
Skrivet av: bladhet skrivet 6 februari 2005 kl. 22:39:17
Citat från: "JackDaniels"
Citat från: "bladhet"
http://www.blocket.se/view/4266650.htm?caller=nbl_s&l=0&c=1&city=0


I den annonsen så skriver han att det är hur lätt som helst att få ut 45hk ur cbw250.. kan ju inte vara sant eller?


Nja grabbar, ni har lite fel i ert argument. Kan tyvärr inte svara för den återförsäljaren ni pratar om, men jag håller normallt på med att trimma bilar till vardags & jag köpte mig en CBW 250 i julas. Min maskin utvecklar 47 Hk ur motorn & 36 på bakhjulen. Dessa uppgifter är veriefierade eftersom jag har kört min maskin på "rullande landsväg" (en maskin som mäter div. HK & vrid ur maskiner, för er som inte vet vad en rullande landsväg är). Det som jag har bytt är det ni säger att försäljaren säger att man skall byta + en jävla massa finjusteringar. Jag tog mina grejo :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D r direkt ifrån Honda butiken på norra stations gatan, dyrt men väl värt det. Så pojkar innan man snackar en massa, så ta gärna reda på fakta innan ni hänger ut någon! P.S  tillverkade en ny baksving till min hoj, totallt flyttades bakaxeln ca 9 cm bakåt samt bytte bakdämp till en Öhlinare, gjorde underverk för väghållningen.



Låter väldigt intressant.
Vad kostade hela kalaset med bakaxeln och trimmet?
Vore väldigt tacksam om du kanske har en ritning på bakaxeln så att man själv kunde göra sig en egen.
Vore kul att se bilder på din quad.
Titel: 45hk
Skrivet av: JackDaniels skrivet 6 februari 2005 kl. 22:57:01
:D  :D Kostnad!! öhlindämpen med fjäder gick loss på 8000:-
matrialet till svingen tog jag på jobbet, där även cad maskinen fanns
Slip-on burken kostade ca 3600:- st (2st) sen gjorde jag dubbla krökar i 31 mm innediam. istället för originalets enkel system.
Nytt filterhus i aluminium men behållt originalfiltet.
Munstycket till fuggen kostade 120:-
bilder kommer inom en snar framtid på quaden. Ritning, nja man kan inte bjuda på allt här i världen. Men lycka till, det här håll mig vaken nån extra vecka för att få det klart. :idea:  :idea:  :idea:  :idea:
Titel: 45hk
Skrivet av: bayern skrivet 7 februari 2005 kl. 00:24:13
JackDaniels..
Prislappen för dina 47hk är jag lite nyfiken på  :wink: .
Tror säkert att det går å hämta hem ett visst antal pållar om man vet vad man sysslar med men 47st låter som en stor sedelbunt i mina ögon  8O .
Annars finns det nog ett gäng smc fantaster som gjärna blir kompis med dig å dina kunskaper .

Aj vad det skulle svida å bli ifrånåkt av en smc då min har typ 28 hk(41-45motorn) org på bakhjulet enligt jänkarnas "rullande ladsväg"

Det är gott att du vågar exprimentera lite å bygga själv för att få saker å ting till det bättre . Ser fram emot lite byggbilder .
Titel: 45hk
Skrivet av: qvaddis skrivet 7 februari 2005 kl. 09:10:30
Jag vill gärna påpeka att återförsäljaren skrev att man kan få ut 45 hk "utan problem".
För dig som är proffs (avser mr  Jack Daniels) på trimning tog det en vecka. Så jag tycker inte det är helt obefogat att vara skeptisk mot återförsäljare i sådana lägen som vill glorifiera prestandan :)

PS! Det hade varit en dröm att få ut så mkt på min cbw-250.. får hoppas den dagen kommer =)

/qvaddis
Titel: 45hk
Skrivet av: lasse skrivet 7 februari 2005 kl. 11:38:15
47 hk sen fick ja punka på kedjan och vakna! dra ner på rocken roll tobaken!
Titel: Hi Hi trimm
Skrivet av: Kjell skrivet 7 februari 2005 kl. 13:02:07
Om man ska ev kunna få ut ca 45hk?
Så tror jag.
Borrning ev byte block. ,Kolvar,strokadvev.större förgasare.
Modiff/byte topplock,modiff tändning,luftintag och avgas system..=SVIN DYRT...
Vad tror ni :lol:  :lol:  :lol:
Det kanske är bättre med en beg/renoveras cbw400 motor.
Mvh Kjelle
Titel: 45hk
Skrivet av: leifno skrivet 7 februari 2005 kl. 16:12:11
Har också funderat på en cb 400 motor.har du gjort några närmare forskning i projektet.
Titel: 45hk
Skrivet av: bladhet skrivet 7 februari 2005 kl. 18:15:02
eller varför inte köpa en honda trx 450r när man lika håller på
Titel: 45hk
Skrivet av: leifno skrivet 8 februari 2005 kl. 13:12:14
cb400 och cb250 motorn bygger på samma block bara olika borrning och slag tror jag. det verkar vara samma ram på både honda cb250 och cb400.
Titel: 45hk
Skrivet av: EbbE skrivet 8 februari 2005 kl. 16:51:44
hold on...cbw 250 motorn är licensbyggd, altså en dålig kopia av hondas GAMLA cb 250 motorn. Alla fästpunkter stämmer inte sen så kommer med all säkerhet cb400 motorn inte få plats i ramen. Sen har vi hela elsystemet som skall stämma med. Verkar lite väl långsökt va?, nöj er eller köp en annan quad som har en kraftfull motor från början. Man kan inte köpa en ny quad för 45 000kr som är gatreggad och som har 50 hästar, crossdäck ordentliga dämpare m.m.m.m. Det visste iallafall jag från början...Förstår inte riktigt hur vissa utav er tänker bara....Min åsikt iallafall :wink:
Titel: 45hk
Skrivet av: qvaddis skrivet 10 februari 2005 kl. 08:38:53
Eller ta kontakt med den dära återförsäljaren som "utan problem" fixar upp din quad med 125% mer effekt :D

klart man vill boosta upp sin quad lite men man får vad man köper så gå igenom köpet noga ni nyblivna quadägare.

/qvaddis
Titel: Re: Hi Hi trimm
Skrivet av: SZR skrivet 16 februari 2005 kl. 08:54:35
Citat från: "Kjell"
Om man ska ev kunna få ut ca 45hk?
Så tror jag.
Borrning ev byte block. ,Kolvar,strokadvev.större förgasare.
Modiff/byte topplock,modiff tändning,luftintag och avgas system..=SVIN DYRT...
Vad tror ni :lol:  :lol:  :lol:
Det kanske är bättre med en beg/renoveras cbw400 motor.
Mvh Kjelle


håller med kjell
vad e de för dj**la ****snack
"45hk utan problem"
det var det dummaste jag hört
snacka går ju men verkligheten finns faktiskt
om den lämnar ca 20 orginal och man ska få ut över det dubbla
Byte helrör, K&N filter,42mm förgasare, topp med jätteventiler, big bore kit,insugningsrör, tändbox,tokspetsiga kammar[ev kam], NOS system, osv
+ en himla massa kunskap om hur man får allt att lira sinsemellan.
Då, och kanske då, kan man få ut en sån effekt vid 14- 15000 rpm
Turbo då, men utan en jätteöverladdning på över 2-3 bar så finns inte dessa hästar = hållbarhet nolla.
"en rullande landsväg för quads"
Var finns den, för det är en förutsättning för att man ska få grejerna att lira.
Nu är vi uppe i över priserna för "märkesmaskiner", så vad är vitsen.
SMC är väl ingen tävlingsmaskin????????
om ni tycker att jag är ute å "cyklar" så kan ni väl skriva det.
Å ni som "utan problem" får ut 150% mer effekt så skulle jag vilja ha ut 150hkr ur min SZR, kan ni fixa det lite snabbt:)
Titel: Re: Hi Hi trimm
Skrivet av: EbbE skrivet 16 februari 2005 kl. 17:28:31
Citat från: "SZR"
Citat från: "Kjell"
Om man ska ev kunna få ut ca 45hk?
Så tror jag.
Borrning ev byte block. ,Kolvar,strokadvev.större förgasare.
Modiff/byte topplock,modiff tändning,luftintag och avgas system..=SVIN DYRT...
Vad tror ni :lol:  :lol:  :lol:
Det kanske är bättre med en beg/renoveras cbw400 motor.
Mvh Kjelle


håller med kjell
vad e de för dj**la ****snack
"45hk utan problem"
det var det dummaste jag hört
snacka går ju men verkligheten finns faktiskt
om den lämnar ca 20 orginal och man ska få ut över det dubbla
Byte helrör, K&N filter,42mm förgasare, topp med jätteventiler, big bore kit,insugningsrör, tändbox,tokspetsiga kammar[ev kam], NOS system, osv
+ en himla massa kunskap om hur man får allt att lira sinsemellan.
Då, och kanske då, kan man få ut en sån effekt vid 14- 15000 rpm
Turbo då, men utan en jätteöverladdning på över 2-3 bar så finns inte dessa hästar = hållbarhet nolla.
"en rullande landsväg för quads"
Var finns den, för det är en förutsättning för att man ska få grejerna att lira.
Nu är vi uppe i över priserna för "märkesmaskiner", så vad är vitsen.
SMC är väl ingen tävlingsmaskin????????
om ni tycker att jag är ute å "cyklar" så kan ni väl skriva det.
Å ni som "utan problem" får ut 150% mer effekt så skulle jag vilja ha ut 150hkr ur min SZR, kan ni fixa det lite snabbt:)


håller med fullständigt...tyvärr finns det mycket folk på det här forumet som köper en cbw 250 t.ex och tror dom skall få den att gå som en tävlingsmaskin med relativt enkla medel
Titel: 45hk
Skrivet av: vice skrivet 20 april 2005 kl. 22:12:55
Hej,

Det är inte helt omöjligt att killarna på Denada vet vad dom pratar om...Dom har FET trimmat en Adly 300 Sport med NOS o grejer. Dom meckar en del...
Titel: 45hk
Skrivet av: EbbE skrivet 21 april 2005 kl. 18:05:25
Citat från: "vice"
Hej,

Det är inte helt omöjligt att killarna på Denada vet vad dom pratar om...Dom har FET trimmat en Adly 300 Sport med NOS o grejer. Dom meckar en del...


det är i princip ömöjligt att pilla in 25 hästar i en crw 250 utan att göra brutala ingrepp i motorn. Skulle man lyckas med det så hänger inte tändningen med ändå och mig vetligt finns inget annat system som passar cbw:n. skulle man nu lyckas med att få 45hk i den, skulle motorn och framförallt växellådan hålla ändå.
Titel: 45hk
Skrivet av: Blad skrivet 25 april 2005 kl. 09:54:29
Det borde ju inte vara något problem att visa bromspapper som visar de HK man fått ut, om den är bromsad vill säga.

/Anders
Titel: 45hk
Skrivet av: EbbE skrivet 26 april 2005 kl. 20:16:05
Citat från: "Blad"
Det borde ju inte vara något problem att visa bromspapper som visar de HK man fått ut, om den är bromsad vill säga.

/Anders


exakt!