ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => SMC => Ämnet startat av: JR_700 skrivet 11 april 2006 kl. 12:38:56
-
Nån annan förutom jag som hört att det ska komma en SMC CBW 300 med vattenkylning o annat pjux till sommaren?
Funderar på att beställa. Fick reda på det av min ÅF...
-
När den kommer i maj så kommer den att kosta runt 47900:-
Glömde skriva det.... :D
-
Ja jag pratatde med fyrhjuling.se så sa dom att det är en SMC 300 på väg och den ska vara riktigt vass! Väntar med spänning!
-
Det stämmer, SMC CBW-300 kommer i början av Juni, se mer info på vår hemsida.
-
Det låter intressant borde inte den cylinden och förgasaren passa på en 250 det är ju inte så stor skilnad? För ja själv äger en sym qudlander 250 och det kommer en 300 i sommar ja tänkte ta dom grejorna och sätta på min sym för det ända som skilljer är cylinder volymen. Borde detta inte funka eller är ja helt ute och reser?
-
Enligt fabriken kommer inte det nya cylinderblocket att passa på den gamla motorn, då även blocket, vevpartiet m.m. är större på den nya motorn. De har gjort en stor förändring på motorn, utveckling och tester har tagit 2 år att göra, så det är en noga utprovad motor. Finish på motorn blir nu matt metall, med endast några blanka detaljer.
-
Bilder mm finns här!
http://www.fyrhjuling.se/smc%20cbw-300.htm
Ser treevlig ut!
/Anders
-
men den är ju endast på 270cc? är ju ingen monsterökning från 250cc direkt. En halv snaps skillnad bara, kan det göra så stor skillnad i effekt och vrid?
-
men den är ju endast på 270cc? är ju ingen monsterökning från 250cc direkt. En halv snaps skillnad bara, kan det göra så stor skillnad i effekt och vrid?
sånt e så jvla irriterande en "300cc" ny modell introduceras sen när specen kollas e den bara på typ 270 cc... 8O samma med nya kymco "300" ju...var går gränsen hur mkt man får vilseleda??klart 300 låter ballare än 299 kanske.. annars kan man ju introducera den som en 700 oxå. el vfr inte avrunda neråt kanske 30 cc- i så fall är det en ny 240 cc ha,ha. :wink:
-
Bakaxeln såg bred ut också... Den var snygg... Men var går gränsen egentligen för B-kortet?
-
men den är ju endast på 270cc? är ju ingen monsterökning från 250cc direkt. En halv snaps skillnad bara, kan det göra så stor skillnad i effekt och vrid?
sånt e så jvla irriterande en "300cc" ny modell introduceras sen när specen kollas e den bara på typ 270 cc... 8O samma med nya kymco "300" ju...var går gränsen hur mkt man får vilseleda??klart 300 låter ballare än 299 kanske.. annars kan man ju introducera den som en 700 oxå. el vfr inte avrunda neråt kanske 30 cc- i så fall är det en ny 240 cc ha,ha. :wink:
Det är precis samma sak som med våra sjuhundror, som bara är på 686cc. Jag håller med om att det överspecas liiite väl mycket. En eller två kubikcentimeter är väl okej men inte mer.
-
visst e de så men + 30 cc på 270 e ändå mkt mer + % än +14cc på 686
-
Kan hålla med om att det är lite fel att kalla en 270cc för 300, dessvärre bestäms detta på fabrik. Det är samma med de flesta, exempelvis Linhai 300 , Adly m.fl.
Ökningen är faktiskt från 234cc til 270 cc =36cc om rätt ska vara riktigt. Och jag har testat båda, det är en väsentlig skillnad både på toppeffekt och vridmoment. Sedan är hela maskinen bredare och längre, så det känns väldigt rätt med alla förändringar.
-
Bakaxeln såg bred ut också... Den var snygg... Men var går gränsen egentligen för B-kortet?
Gräns ? Vad menar du för gräns då ?
-
Men den gamla CBW 250 va ju bara på 234cc... Så den va ju inte heller en riktig 250. Men motorn är ju ett helt nytt koncept så det är nog ett jäkla klös i den...
Vi får se sen när ja får den i slutet av maj, vette fan om ja orkar vänta så länge... =)
-
ok, så 250:in är på 234cc, då är skillnaden lite större.
CB250 motorn är ju beprövad, hoppas den nya håller samma klass.
Men för min del blir det nog större när ett byte sker. hoppar nog till minst 450 om jag ska byta maskin.
Helst 700cc.. men det är ju en våt dröm..
-
1. Jag tror inte at det finns en motor som är vad den "heter"
2. Jag har slutat att tro på maskiner som kommer.. När de finns tror jag på dem. Känns som om det skjuter fram datumen mest hela tiden.
-
Bakaxeln såg bred ut också... Den var snygg... Men var går gränsen egentligen för B-kortet?
Gräns ? Vad menar du för gräns då ?
Eftersom det pratades om att den var större och starkare så menar jag naturligtvis var gränsen går för att få framföra den med B-kort... Inte gränsen för hur bred en axel kan vara...
Är gränsen 20 hk?
-
Är gränsen 20 hk?
Ja.
-
Bakaxeln såg bred ut också... Den var snygg... Men var går gränsen egentligen för B-kortet?
Gräns ? Vad menar du för gräns då ?
Eftersom det pratades om att den var större och starkare så menar jag naturligtvis var gränsen går för att få framföra den med B-kort... Inte gränsen för hur bred en axel kan vara...
Är gränsen 20 hk?
Alla (vägreggade) maskiner måste ju vara strypta till 20hk.
-
Hastigheten i reg.beviset då? Min står det 85 km/h på...
Är det också nåt de kollar på?
Vikten då? Har för mig max 400kg i tjänstevikt... Är det så?
-
Hastighetern i registreringsbeviset är ENDAST en REKOMENDERAD hastighet av TILLVERKAREN. =)
-
Snygg var han iaf :wink:
Trött på färgen bara