ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Yamaha => Ämnet startat av: fuzzie skrivet 27 april 2010 kl. 22:15:44
-
en dum fråga kanske,, men va e de för svart skruv som är ställbar ovanför förgasaren,svart plast skalle,, är de någon luftskruv??,har skruvat men hände inget, trodde de va ev tomgången,,, så ni vet e 4 taktare nått nytt för en annan :-X ,,, skoter=2 takt :P ...
-
Japp det är tomgången, blandskruven sitter under föggen mot motorn du behöver nog ta väck en plugg som sitter där om du inte gjort det.
-
ja du ser på fan,,ler,, vad ska den stå på ,,,blanskruven,,, har inte skruvat någe,,inte ens huvudmunstycket,, den smäller när den går på motorbroms,,så kanske e lågfart som ska mixtras med,,.förslag??
-
det ska smälla när man motorbromsar, det är ballt :)
-
Svårt att förklara. Allt beror ju på vad du kör med för system samt har du locket på luftburken borta eller någon annan moddning. Det är en hel vetenskap att hålla på med förgasare. Tror även att om det smäller nån gång på motorbroms så är det inga problem så länge som den går fint över hela registret. Om du förklarar vad som är problem så kanske jag kan hjälpa.
-
men smällarna är ju normalt vad jag vet, smäller om min, smäller om min bil lite som jag byggt avgassytem på å så, så det är nog ingen fara, kan tänka mig att den smäller lite extra när du gasat ur den ganska ordentligt och sedan släpper gasen bara typ?...
-
att de ska smälla lite kan va men de låter lite bontrimm,,,, ska sätta dit en annan slutburk,, ska man gå upp i huvudmunstycke då?? e orginal från fabrik nu,,175 tror jag,,
-
tror inte du behöver byta munstycken när man bara byter slutbössa, när man byter helsystem däremot är det typ et måste vad jag vet, men´det kanske är bra att byta munstycken när man sätter dit en slip on också, är inte 100% säker
-
175 är inte orginal det är nån stans runt 160 om jag inte mins fel. Jag kör med 170 högfart 48 lågfart 3 varv på blandskruvan 1 hack ner på nålen öppen luftburk och GYT-R slip on samt ziptie mod.
-
Kør som en tok och sedan stæng av, kolla på tændstiftet. Då ser du om det ær surt eller snålt. Dær efter kan du justera bestyckningen. Så som jag har fått før mig iaf :P. Vilka tecken och vilka återgærder finns det mer om man ska dra allt øver en kam før førgasare?
Mvh
-
hmmmm,, kolla stiftet,, de e ju en vetenskap,, TRÅNGT,,zip grejen,, blir de skillnad?? såg på youtube hur man gör, ;) men apropå slutburk,, tog lös org och titta i den,, de e ju ett stopp i dom i början av burken,, måste ju skäla hk så de späller om de?? konstigt,, db kraven eller??,,
-
hmmmm,, kolla stiftet,, de e ju en vetenskap,, TRÅNGT,,zip grejen,, blir de skillnad?? såg på youtube hur man gör, ;) men apropå slutburk,, tog lös org och titta i den,, de e ju ett stopp i dom i början av burken,, måste ju skäla hk så de späller om de?? konstigt,, db kraven eller??,,
Zip-tie mod har jag gjort på min, mycket nöjd! nu slipper jag att den tvekar ibland när man trycker fullt hela tiden :headbang:
-
Japp zip tie gör mycket för gas responsen kan bara starkt rekomendera o kostar inget. Angående tändstift så ska det vara obojbrunt så får motorn fin blandning därimot lite omständigt att kolla.
-
håller med om zip tie :), riktigt schysst