ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => CF Moto => Ämnet startat av: Atvfreak skrivet 19 april 2010 kl. 21:20:17
-
Tja, jag ska köpa en atv men vet ej vilken. Har pengar till helgen och jag har 2 alternativ.
En kymco mxu 500 -07 som gått 500 mil
-vinsch fram
-Maxxis bighorn på ss fälgar 25"(NYA)
-Orginal fälgar o orginal däck
-Hasplåt i plåt orginal med A-armsskydd
-Mjuk packväska
-Epi white spring (för att få kraft i start o med stora däck) orginal följer med
-Trim cdi bättre drag i mellanregistret samt inga varv/hastighets stoppar
alla orginal saker följer med
45 000 för kymcon
Sen Cf moto 08 220 mil
extra stora däck och fälgar.
vinsch.
hasplåtar.
35 000 för cf moton
Är det värt att köpa kymcon för 10k mer?
-
Jag skulle satsa på Kymcon. Har haft en av det märket själv och personligen tycker jag det skriker mycket mera kvalitet än CF. Men prova båda och kolla vilken du trivs bäst med.
-
Oj, det var svårt!
Kymcon har lite mer effekt, den är liite piggare. Dom har haft problem med slitna kamaxlar, men när var o hur vet inte Jag. Fråga i Kymco tråden eller läs så ser du! Tror inte den har låsbar diff så som CF har, man måste ev bromsa framhjulen för att den ska "diffa". (Tror jag!!)
CF är ju alltid en CF. Pålitlig med en motor som aldrig verkar gå sönder. Dom har sämre plast men det finns bra support bakom ett sådant köp (trech,atvforum).
Provkör båda så du kan jämföra, sen är det nog hugget som stucket Vilken du väljer. Jag skulle ta CF mest för billiga delar o Trech som kan/vet nästa allt om dem!
Kvaliten är nog jämförbar skulle jag tro, överlag. Kymcos plast kan spricka den oxå fast kanske inte lika lätt som CFs plast? CF Är ingen sämre maskin i alla fall!!
//Janne
-
Lägg till några tusingar så får du ju en splitt ny CF med garanti...
Tillbehör kan man sen köpa efterhand, tex, en vinch kostar inte mycket.
-
Är svårt att provköra då ena ligger 20 mil bort och den andre 45 mil bort :P Men blir mött näramre än mitten på den längsta.
Blir ingen ny cf, den kostar 50 och då får ja plåtfälgar och skitdäck och ingen vinsch m.m. Kommer sluta på över 60.
Men är mest inne på kymcon nu, är joff här på forumet också som säljer, har bättre kontakt med han än den andra oxå.
-
he he Ilands problem,,,,:)
info ang kymcon,
stämmer som det skrivs att de hade problem med att kamaxeln till vissa var av sämre kvalitet,
denna är bytt på kymcon i fråga och gick på garanti,,, dock tog det tid men med bra åf så löste de
problemet innan sin semester.
diff biten är även den korrekt att man nyper in handbromsen lite så diffar den.
men med så bra maskin i grunden o planerad körning behöver man inte diffen :D
men som alla skriver med det absolut bästa är att få provköra bägge,,, då känner man vad som passar en bäst..
och har man inte den möjligheten så är detta forum så full av kunskap och info så det är bara att fråga runt.
kan inte annat än önska dig lycka till i ditt val....... ()p
-
Haha, va rätt man Hade :D
Polaren min hade en MXU 500 o den höll för både hoppning o dykning, Det kanske inte är CFens högsta dröm (att hoppa med ;) men jag Vet att Kymcon klarade det Utan problem.
Du måste som sagt testa o lita på magkänslan...Om nu Joff finns på forumet så skulle Jag värdera Det högre än tex behöva åka 20mil kortare!
Öum, hur blev det Där? Osäker på att det blev som jag inte tänkte att det skulle bli..eller nåt?!?! Ja, ni fattar nog ;D
//Janne
-
Afan, blir nog kymcon!
-
Joff, kan du berätta lite mer om hur diffen funkar? Aktiveras nånting när man håller in bromsen, eller låser den pga av motståndet? Kan ju va bra när man kör i snö eller gegga eller på is.
-
du bromsar med frambromsen och får ett motstånd som kan hjälpa om du fastnat. den diffar upp framvagnen lite med hjälp av bromskraften. nyper man till så brukar det räcka för att komma loss. men den funkar inte som en låsbar diff som du kan kraffsa dig fram på en längre sträcka. men du kommer garanterat långt i skogen ändå!
-
Okok
-
skulle nog råda dej att testa på kymcon! Bättre plast än cf, sen kanske min cf var ett måndags ex men det lades mer tid på resor till ÅF än vad man körde med den! Men ut och testa och se vilken du tycker passar dej själv bäst!
M.V.H
-
Kan nån säga vad störe skillnaden på en Cf moto och en Goes 520 är? Event Dinli oxå står mellan dessa tre märken...
-
Cf & Goes är i stort sett samma maskin. Jag skulle köpa Dinlin
-
cf500 och goes 520 är ju mkt samma delar, bättre garantier och enklare att få hjälp med cf vad man har läst.
Eller menar du nyare maskiner?
Dom vet jag inte alls nått om, kolla omkring i deras märkestavlor så får du se vad folk har problem med. Lika med Dinlin.
-
Kymco'n har väl stel bakaksel, mot CF's IRS...(?)
mVH
-
Det va runt -08 jag tänkte
Hmm hade trott Dinlin skulle bli rankad sist =)
Har kollat runt lite men får ´som inte tag i det hela..
-
Ska åka och hämta/köpa kymcon i morrn bitti :D:D:D
-
Jag hade utan tvekan tagit CF:en, först och främst pga att den har delad bakaxel och sen enkelheten med delar och service/kunskap som finns överallt.
Hoppas att du inte väljer den pga av att du får lite extra utrustning för pengarna, för en stelbenare är aldrig lika bra i skogen.
-
Testade den ordentligt i helgen, körde 2 lass med bilsläp fullastad med plankor. Va inga problen alls. Stod i intruktionsboken att kultrycket max skulle va 16 kg, det är det inte ens när kärran e tom ju.. Men kanske hade 50-70kg på kroken som mest och testade att hoppa lite på draget då också men den sviktade/knakade inte alls nånstans.
Testade den i skogen idag oxå, blev väldigt imponerad. Hade inga problem att komma fram nånstans, körde på stenar, i lera, i branta uppför och nerförsbackar, i diken, överallt. Inga problem alls. Enda va att det va lite låg markfrigång och att den va lite tungstyrd i skogen kanske, men det gick fint ändå.
-
Grattis till maskinen ()p
När kommer bilden?
-
Tackar,
Den e på g, måste bara vaxa den lite först ;)
-
Vaxa :o Är det en utställnings maskin ;D