ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Köpa en ATV => Ämnet startat av: michael k skrivet 4 april 2010 kl. 23:06:11
-
Hey ny användare här hoppas denna kommar rätt ställe
jag har köpt en atv.. en 08 Linhai 520 som jag fick väldigt billigt pgav. där inte fans nån papper på den .. det verkar som at den är förberedd för svenska eller danska marknad då allt tillbehör för regning finns även automatisk körlys..
innan jag köpte den kollade jag alla dessa sajter under efterlysningar, jag ringde svenska, danska, norska, finska och även tyska polisen och fick en dansk polis jag känner att kolla den i samtliga schengen länder.. inget finns registreret på den så därfor tänkte jag det skulle gå att köpa den
jag skulle ju gärna ville ha den vägreggad men hur gör jag och är det även möjligt utan papper.. och går det att få papper på den? jag mener den är ju typgodkänt i sverige den modellen
nån som vet vadjag skal göre?
mvh michael
-
Om han som sålt maskinen till dig inte har papper på den så skulle du nog ha dratt öronen till dej. Sen så tror jag du får svårt att få några papper på den om du inte kan vissa var den kommer i från. Tror ingen :lool: åf vill ha med den att göra.
-
en ÅF kan ju via ramnummer kontakta Linhai och få veta var den är såld til.. och är den inte stulen då borde man väl kunde få papperne på den eller?
-
Har pratat med Linhai i sverige idag och dom fick nummeret och kollar nu var den kommar ifrån om polisen har rätt och den inte är stulen ger dom mig tillverkareintyg och då är det bara att göre en ursprungskontroll och besikta ...
-
Du kan även prata med transportstyrelsen, för det är endast dom som registrerar fordon i Sverige. :rtfm:
-
Du kan även prata med transportstyrelsen, för det är endast dom som registrerar fordon i Sverige. :rtfm:
japp väntar ff på Linhai trots månge rykkere har dom inte svarat ...
men jag tänkte på en sak ... COC dokumenten är ju bara ett bevis på att den är testat och får köre på EU väger eller hur? en terränreggat atv får ju inte köre på vanlig väg .. behövs COC då for at terrängregga den?
-
Du kan även prata med transportstyrelsen, för det är endast dom som registrerar fordon i Sverige. :rtfm:
japp väntar ff på Linhai trots månge rykkere har dom inte svarat ...
men jag tänkte på en sak ... COC dokumenten är ju bara ett bevis på att den är testat och får köre på EU väger eller hur? en terränreggat atv får ju inte köre på vanlig väg .. behövs COC då for at terrängregga den?
Det är klart, myndigheter är gnaska sega. :rtfm: :knupple:
-
Du kan även prata med transportstyrelsen, för det är endast dom som registrerar fordon i Sverige. :rtfm:
japp väntar ff på Linhai trots månge rykkere har dom inte svarat ...
men jag tänkte på en sak ... COC dokumenten är ju bara ett bevis på att den är testat och får köre på EU väger eller hur? en terränreggat atv får ju inte köre på vanlig väg .. behövs COC då for at terrängregga den?
Det är klart, myndigheter är gnaska sega. :rtfm: :knupple:
men... bah det ger ingen mening als ... vf skal den va godkänt for väg om den änddå inte får köre på väg... ofattbart att dom ibland gör reglar och lagar som inte ger mening .. på nått sätt..
-
Skall en ATV reggas för terräng så skall den vara CE-märkt
Kostnaden för detta ligger på ca 25000:-+moms
Samt att man behöver all teknisk dokumentation såsom ritningar och bruksanvisning på svenska.
Vidare skall en bullermätning göras samt en del annat.
()p
-
ok ...
efter en snack med en atv importör har jag fått COC dokument det blev gjord av en kille som dom bruker använda när dom får felaktiga dokumenter från kina...
så det var inte så jävla stort et problem som alla sage...
kostade mig 3000 kr och då hjalp han med inregning också...