ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => CF Moto => Ämnet startat av: Psychoghost skrivet 3 april 2010 kl. 23:20:28
-
Vad kan va fel om växelspaken kan glappa ca: 1 dm i sidled? Har plockat bort och kollat, kan inte se nå fel. På vilken sida ska fjädern sitta om växelspaken. Får i växlarna utan problem iaf fast det är tok glappt...
-
så är den på min goes 520 med fjärden har nog gott av så var det på min ()p
-
Har varit med om att själva alufästet gått av oxå.Till 2010 gjordes det nämligen en helt misslyckad"förstärkning" som går ut på att det sitter en extra bult i fästet.Men den har satts så tokigt att en av förstärkningsryggarna i det borrats av.Tar man i riktigt hårt om lådan kärvar går det av som en torr spaghetti.Men i ditt fall låter d inte som att det e problemet.Skulle gissa på fjädern.
-
Man ska inte behöva ta i hårt vid växelskifte om man gör rätt...fotpedalen ska trampas ner, precis som på en automatväxlad bil, när man skiftar växel. Det finns nämligen en spärr som ska hindra föraren från att växla hursomhelst. För att förhindra att man växlar under rull, vilket enl. manualen endast får ske vid stillastående, så har det byggts dit en spärr, kopplad till fotpedalen via en wire, som spärrar växelspaken tills man trycker ner fotpedalen. Detta står i manualen till fyrhjulingen när man köper den ny...har i detta nu en Allroad 500 ED på lyften i verkstaden där växelspaksfästet gått åt skogen för att ägaren följt ett annat felaktigt tips på detta forum om att ta bort den wiren. Den sitter där av ett syfte..
-
Man ska inte behöva ta i hårt vid växelskifte om man gör rätt...fotpedalen ska trampas ner, precis som på en automatväxlad bil, när man skiftar växel. Det finns nämligen en spärr som ska hindra föraren från att växla hursomhelst. För att förhindra att man växlar under rull, vilket enl. manualen endast får ske vid stillastående, så har det byggts dit en spärr, kopplad till fotpedalen via en wire, som spärrar växelspaken tills man trycker ner fotpedalen. Detta står i manualen till fyrhjulingen när man köper den ny...har i detta nu en Allroad 500 ED på lyften i verkstaden där växelspaksfästet gått åt skogen för att ägaren följt ett annat felaktigt tips på detta forum om att ta bort den wiren. Den sitter där av ett syfte..
Denna vajern ville min ÅF ta bort, för att växlarna skulle flyta bättre. Dock så gick jag inte med på det utan det blev lite justeringar istället :)
-
Man ska inte behöva ta i hårt vid växelskifte om man gör rätt...fotpedalen ska trampas ner, precis som på en automatväxlad bil, när man skiftar växel. Det finns nämligen en spärr som ska hindra föraren från att växla hursomhelst. För att förhindra att man växlar under rull, vilket enl. manualen endast får ske vid stillastående, så har det byggts dit en spärr, kopplad till fotpedalen via en wire, som spärrar växelspaken tills man trycker ner fotpedalen. Detta står i manualen till fyrhjulingen när man köper den ny...har i detta nu en Allroad 500 ED på lyften i verkstaden där växelspaksfästet gått åt skogen för att ägaren följt ett annat felaktigt tips på detta forum om att ta bort den wiren. Den sitter där av ett syfte..
Den kan ju knappast förorsakat ett brott på fästet. Det har hänt på min hjuling oxå och har inget med wiren att göra. Den wiren är bara skit att ha där då den riskerar att inte åka ordentligt in när man trycker ner pedalen och på dessa modeller med välkända trögväxlar så kan man ju aldrig vara säker på om det är växeln som går trögt eller wirejäveln som hänger i :) Så mitt tips är att ta bort skiten, den fyller ju en funktion för hjärnlösa folk som bestämmer sig för att växla i farten. Men för oss andra är det bäst utan!
-
Opps, ja det är ju Klantigt om folk har sönder prylarna pga Mitt tips, (till en Betydligt mer lättkörd fyrhjuling) :( Vilken tur att personen köpt en CF o inte en Can Am eller nå annat märke då, nu kan man ju skylla på okunnande av forumtips eller nåt sånt. Suzuki eller nå annat märkesmärke Har ju inget som hindrar föraren till att Inte kunna växla på ett normalt sätt.....
Givetvis ska ni Alla stå stilla då ni växlar, trodde inte sånt behövde nämnas...
-
Opps, ja det är ju Klantigt om folk har sönder prylarna pga Mitt tips, (till en Betydligt mer lättkörd fyrhjuling) Ledsen Vilken tur att personen köpt en CF o inte en Can Am eller nå annat märke då, nu kan man ju skylla på okunnande av forumtips eller nåt sånt. Can Am eller nå annat märkesmärke Har ju inget som hindrar föraren till att Inte kunna växla på ett normalt sätt.....
Hehe :lol:
-
:banghead: