ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => SMC => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => SMC wildcat => Ämnet startat av: _chriz_ skrivet 26 mars 2010 kl. 17:06:18
-
Vad är det för strypningar på den?
Vad jag har förstått så ska det bara vara ställskruven till gasen och "Noise killern". Stämmer det?
Fick med ett 147.5 huvudmunstycke oxå, vad är det som sitter orginal?
Är det nån som kör med öppet luftfilter på sin wildcat?
//Christoffer
-
Tjena!
Det är bara ställskruven och tjocka stålringen i dämparen.
På RE så måste man bestycka om för att den ska gå riktigt, så sitter väl mindre munstycken där original, dock vet jag ej vad det är som sitter där när den kom.
Vet att det är en här i trakterna som kör med öppet luftfilter på sin, ska tydligen låta rätt gött. Har dock inte hört den själv ännu.
Däremot tror jag nog att jag kommer montera öppet på min i sommaren.
Btw, grattis till en fin maskin :>
-
Ok, då ska man ner i garaget och ta bort lite :)
Är det besvärligt att byta munstycke?
Ska ta och kolla om jag hittar någon som säljer öppna luftfilter och beställa ett.
Tackar, den var faktiskt finare i verkligheten än på bild.
Och tack för ett snabbt svar.
-
Inte så farligt o byta main.. bara vrida gasaren i gummit o dränera o ta skruva bort locket kan du kolla förgasardelen på dinli eller atvforumkillen highsiders blogg så ser du vilket som är main.. för de är bsr42 på smc oxå tror ja annars så kanske de hjälper ändå detta ovan hoppa ja :) Öppet filter e inga probs.. köp filterolja samtidigt bara. Kolla så så fuggen tätar i gummit me startgas som du sprayar utanpå ifall du vill testa.
Grattis till en fett grym maskin.. de ser helt underbara ut i racing edt :headbang: :headbang: :headbang:
-
Mekonomen kan plocka hem KN Filters, det är vad jag hade tänkt montera iaf :)
-
Jag kör med helsystem och UNI öppet filter, min är bestyckad med 155main, sen skruvat på blandskruven så co värdet vart rätt. Går riktigt fint ()p
-
Tjena!
Nu har jag satt ditt en 160 munstycke och kan bara säga att det blev en helt ny maskin som har hur mycket som helst mer att ge :djump: Kan starkt rekomendera att ni som har funderat på att byta munstycke så ta en 160, HEL*ETE, vad det går.... :DV Behövde inte heller hålla på med bland skruven eller nåt, det var bara tuta och köra... Märkte också att den blev lugnare i höga varv, kan även tillägga att jag inte har bytt nåt annat förutom munstycket, har inte bytt drev eller nåt... ()p
-
Då Kanske jag ska ta och beställa ett 160:s munstycke:)
Vart beställde du ifrån?
-
Tjena!
Nu har jag satt ditt en 160 munstycke och kan bara säga att det blev en helt ny maskin som har hur mycket som helst mer att ge :djump: Kan starkt rekomendera att ni som har funderat på att byta munstycke så ta en 160, HEL*ETE, vad det går.... :DV Behövde inte heller hålla på med bland skruven eller nåt, det var bara tuta och köra... Märkte också att den blev lugnare i höga varv, kan även tillägga att jag inte har bytt nåt annat förutom munstycket, har inte bytt drev eller nåt... ()p
Bytte du från "strypningen" eller eller 147.5-munstycket som är med i avstrypningskittet?
//Erik
-
Jag bytte från 147,5-munstycket till 160. Fick den av Grottan här i forumet, den var till hans Dinli men behövde den inte, så jag fick den. ()p
-
ja jag får nog testa bestycka om till en 160 kanske.... :)
plockat bort järnringen längst bak i ljuddämparen?
Gav bättre gasrespons..
//Erik