ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Terränghjulingar => Ämnet startat av: Broman skrivet 24 mars 2010 kl. 18:51:21
-
Eller huvudströmbrytare ...
Är det nån som monterat det på sin maskin vill ha lite tips och gärna nån bild på en bra lösning ..
detta pga försäkringar skall gälla i en maskinhall där jordbruksmaskiner är parkerade vid brand t.e.x
-
Huvudströmbrytare och allt annat du behöver finns hos biltema. Brytaren kopplas mellan batteriets minuspol och jordningen i ramen. Hitta en lämplig plats på maskinen för brytaren. Troligtvis måste du förlänga minuskabeln eller sätta dit en längre så den räcker från batteriet till brytaren vidare till ramens jordnings plats. Använd pressbara ringkabelskor till brytaren. För professionellt slutresultat säkrar du alla nya kopplingar med krympslangar.
http://biltema.ecbook.se/biltema/123/SE/ sida 44 pressbara kapleskor. sida 65 huvudströmbrytare/minuskablar.
-
Jo tack för ditt svar men problemat är inte så enkelt då platsbrist råder under plasten på min Grizzly och att för långa kablar ger effekt förluster sen vill jag inte ha biltemas plast skräp ......
Frågan var har någon annan monterat huvudströmbrytare och hur har ni då löst detta ???
-
flytta batteriet till en låda på bak räcket så är de bara att "grova" kablar fram till dom gamla... alltså grövre än orginal
typ 20mm2 kablar borde räcka, då dom blir "bara" en meter längre ihop
-
Har gjort på samma sätt som ATVeeler. Fungerar alldeles utmärkt. Några effektförluster har jag inte märkt av.