ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Lifan => Ämnet startat av: jimmys76 skrivet 2 april 2006 kl. 20:03:44
-
hur får man mer effekt i maskinen och hur får man bort vibrationerna.
-
Plana topp, Ombestycka förgasare, Nytt avgas, snåljustera ventiler, luftfilter. Eller som jag hade gjort, Byt maskin.
Inget illa menat men lifan är enligt mig iallfall ren och skär dynga.
Vet inte vad du har för årsmodell och hur motorn sitter fast på din men de lifan jag har sett sitter motorn stumt monterad i chassit. Finns nog inte mycket att göra om man inte är villig att bygga om och bygga dit gummikuddar. Vibrationerna uppkommer pga motorns dåliga balansering.
-
Vibrationerna kommer inte från obalans i motorn 8O dom kommer för att den är stumt monterad i ramen !men som jag skrivit i en annan tråd så gör mellan lägg av ca 1 cm tjockt gummi o lägg mellan motorfästena så e det kirrat ! Sen till trimningen ! Börja med att bygga nytt avgas system det som sitter på är döden för flödet! Sen skaffar du en ny luft burk som andas lite bättre en skrotet som sitter på passa även på att köpa nya större munstycken till förgasarna + dreva den lite så har du plötsligt en lifan som går ca 125-140 km/h beroende på drev däck Min gör ca 132 uppmätt med bil o det räcker o blir över med tanke på den bristfälliga styrningen mitt nästa projekt är att höja den i fram samt bygga om framvagnen !Ett annat tips e att få tag i bättre stötdämpare dom som sitter på är inte att rekomendera i höga hastigheter på en guppig väg Lycka till
-
" dom kommer för att den är stumt monterad i ramen !"
ja det var väl det jag skrev eller? Nej vibrationerna uppstår ju i tanklocket. Självklart kommer vibrationerna från motorn.
-
Men kära nån hur vågar du köra med en lifan i 132 blås kompisen har en å det räcker man kommer upp i 50 så är den ju så vinglik så man vågar ju inte köra mer är du verkligen säker att den gör 132km så det inte är 13.2km :lol:
-
ska sälja raptorn nu den toppar "bara" ca 120 :cry: blir en lifan 250 den toppar 130-140 istället :lol: grymt...
-
Min är också till salu. Ska köpa en av NASAS gammla häckar till raket. :roll:
-
Lätt att min är till salu också nu,all heder åt LIFAN!!!
-
Min är också till salu. Ska köpa en av NASAS gammla häckar till raket. :roll:
glöm inte dekalkit,rullgas,killswitch osv... :lol:
-
Min är också till salu. Ska köpa en av NASAS gammla häckar till raket. :roll:
glöm inte dekalkit,rullgas,killswitch osv... :lol:
Behövs inte, Linhai torkar ju endå av mej på väg ut ur Ozonlagret.
-
Min är också till salu. Ska köpa en av NASAS gammla häckar till raket. :roll:
glöm inte dekalkit,rullgas,killswitch osv... :lol:
Behövs inte, Linhai torkar ju endå av mej på väg ut ur Ozonlagret.
Har dessutom hört att det genomförs på lågväxeln o bara halv choke 8O dom går fint dom där :P
-
Ja, att få upp en lifan i 130blås känns som en grov överdrift.
Jag kör SMC250, ungefär samma motor och utan drevning så gör den 95-100, med drevning gör den 100-105 men med lägre varvtal, den orkar inte varva ur helt enkelt. Visst gör avgas, munstycke + luft lite men knappast 25-30km/h extra.
Däremot är jag förvånad över hur stabilt den går i de farterna, känns inte ett dugg orolig eller nervös på vägen.
-
jag får väl ta å masa mig ut när ni träffas nånstans så ska jag upp till bevis 8)
-
Detta med vibbar har jag tjatat om en del... :) Senaste årsmod av 250 kubikaren har enkelförgasare och DET tror jag är en stor anledning till att jag inte känner av några problem. Jag har en sån då alltså...