ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Kawasaki => Ämnet startat av: stenström skrivet 5 mars 2010 kl. 17:30:25

Titel: Trim tips till KVF750-09
Skrivet av: stenström skrivet 5 mars 2010 kl. 17:30:25
undrar lite vad man ska börja med att?  kör med 27" hjul
 

avgassystem gör det stor skillnad ?

tänd/bränsle box typ copperhead?

variatokit när behöver man det och hur på verkar det ?

gärna så många tips som möjligt
Titel: SV: Trim tips till KVF750-09
Skrivet av: wasteland skrivet 6 mars 2010 kl. 19:07:10
Avgas system har jag ingen erfarenhet på just brutte, men visst ger det lite skillnad o den andas ju bättre.
Men räkna kanske inte med några "otroliga" effekter, dock så låter dom ju garanterat mer, om man nu vill ha det! Tycker personligen att dom låter en del redan från början!

Copperhaed har 2 st boxar, varav den ena är en förtändnings box. Den hälper till att förbättra registret på låga varv.
Optimerar tändningen osv.
Sen har dom den andra som är en "trim box" som ska förbättra mer på hela registret, och där också optimera tändningen till varv o motstånd.
Jag själv har förtändnings boxen, och den funkar bra i min mening!

Variator kit kan va bra att ha om man åker på större hjul, typ 27 o uppåt, men dock inget krav heler för den delen beror lite på hur du kör? Mycket tunga belastningar? Tex mud o skogs körningar? Du skonar varjefall remmen mot belastningen den får ta.
Det andra den gör är av "växla" om lite i cvt, du får tex högre start varv ,vilket medför en lite starkare start, men o andra sidan blir den lite mer "tvär" att köra i smyg fart.
Men det gäller väl dom lite mer värre kitten för riktigt stora hjul.
Detta är vad jag tycker, finns säkert många som kan mer än mig o fyll gärna i om jag har skrivit nått galet!

Detta är min lilla tips lådaa..
Titel: SV: Trim tips till KVF750-09
Skrivet av: stenström skrivet 7 mars 2010 kl. 23:05:28
man tack så mycket för ett bra svar  ()p
men det måste finnas många på det här forumet som har timmat och provat olika saker ?
jag kanske ska berätta om mej själv lite
har nyss köpt en ny kvf750 som jag har monterat 14"fälgar och 27" däck
ramsey 2500 vinsch fram.  hasplåtar under hela maskin i aluminium från go offroad  mycket bra passform ()p
hantagsvärme och tumvärme symtec 4 zon 2extra utgångar  sittsvärme från biltema till bil funkar kanon och billig 129kr
mitt ändamål är att åka i skogen å vara med på atv träffar sprätta lera  ;D
därför undra jag vad ni som har trimmat kawasaki vad olika saker ger tex. avgassystem .trimmbox.vatiatorkitt
jag vill ha den så rapp som det går.  utan att plocka isär hela maskinen å potra topp å byta kammar t.ex
Titel: SV: Trim tips till KVF750-09
Skrivet av: Mudzilla skrivet 8 mars 2010 kl. 18:19:19
Muzzys helsystem gör faktiskt stor skillnad. Många ggr gör ju inte avgassystemen det tyvärr. Den stora skillnaden med ett Muzzy är att det är avstämt. Röret från främre och bakre cylindern är lika långa och betydligt grövre än orginal. Leo Vince helsystem t.ex. är inte avstämt, även om det inte i övrigt är något som helst fel på det, och det ger inte samma resultat.

Copperhead säger Jänkarna att är som att sätta dit en 3:e cylinder, men jag vet inte. Har ingen direkt erfarenhet av Copperhead på just Brute Force.
Till 2005-2008 (förgasar modellen) finns en enklare Optimizer.
Copperhead fungerar på 2008- och det är en ersättnings CDI men möjligheter att mappa själv m.m.

Variatorkit är bra, men ta inte fel kit så du får ett jobbigt högt tillslags varv  :)

Själv har jag haft en 840cc Muzzy Brute, den gick BRA, men det var dyrt  :-\