ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Linhai => Ämnet startat av: Johanpe skrivet 17 februari 2010 kl. 17:58:07
-
Finns det någon som här som vet om Linhai 400 IRS verkligen är strypt eller inte och vad den maximala toppfarten borde vara?
Om den är strypt så skulle det vara intressant att vet även hur den är strypt!
MVH
JP
-
tja har nyligen köpt en likadan. förutom strypningen på gashandtaget har jag bara hittat den eländiga katalysatorn i orginalsystemet.
sportsystem, byt högfartsmynstycke (jag har 155 och tycker det funkar) och ta bort locket till luftfiltret.
du borde nog ställa på accpumpen ca ett varv sen ska det väl finnas nån kabel vid boxen man kan klippa för att flytta upp varvstoppet ca 1000 varv. efter det tror jag inte man kan göra så mkt mer.
hoppas det hjälpte lite iaf
-
Är det bara själva ställskruven på handtaget ni menar då?
Skaffa en nyss men den gör bara 70 km/h jämfört mot utlovade 85 km/h...
-
Är det bara själva ställskruven på handtaget ni menar då?
Skaffa en nyss men den gör bara 70 km/h jämfört mot utlovade 85 km/h...
Är maskinen ny så kan den ju gå lite sämre tills den är inkörd.
Vad tycker ni om maskinen annars då?
-
Maskinen är jag supernöjd med!
Min gamla 300 4x4 -08 var jag oxå nöjd med, den gick kanon i skogen men denna anstränger sig knappt.
Rejält mycke mer kraft o vrid, nu är inte den högt växlade backen ett problem längre! :)
-
Skönt att dom ordnat backväxeln! Hur funkar diffbromsen då?
Har du kört några andra maskiner än 300an så du kan jämföra? Har du 400se eller 400b?
Är orginaldäcken bra?
-
Jag har en 400b. Backväxeln är nog densamma men med mer motor så orkar de utan problem att backa med lite tyngd bak.
Originaldäcken e kanon, bra traktormönster som kastar ur sig duktigt när man kör på myrar/lera.
Fast maskinen är så lika en 300b så är de en grym skillnad. :)
-
Diffbromsen är likadan som på 300:an alltså inte alls om man kör fast....
-
tja har nyligen köpt en likadan. förutom strypningen på gashandtaget har jag bara hittat den eländiga katalysatorn i orginalsystemet.
sportsystem, byt högfartsmynstycke (jag har 155 och tycker det funkar) och ta bort locket till luftfiltret.
du borde nog ställa på accpumpen ca ett varv sen ska det väl finnas nån kabel vid boxen man kan klippa för att flytta upp varvstoppet ca 1000 varv. efter det tror jag inte man kan göra så mkt mer.
hoppas det hjälpte lite iaf
strypning på gashandtag?ja har kikat lite där men hittar ingenting...
-
Det brukar ju sitta en stoppskruv som gör att man kan begränsa hur mkt man kan trycka in gasen. Finns på dom flesta maskiner, från barnens 50cc till min 800cc outlander!
-
Köpte en 400b och hittade strypningen som skulle suttit i avgassystemet
(http://imageshack.us/photo/my-images/819/img0351sq.jpg/)
-
Köpte en 400b och hittade strypningen som skulle suttit i avgassystemet
(http://imageshack.us/photo/my-images/819/img0351sq.jpg/)
http://imageshack.us/photo/my-images/819/img0351sq.jpg/
-
plocka bort två av rullvikterna i variatorn. ska ni få se en maskin som går att klättra med och toppfarten blir inte så mycket sämre heller! gjorde det med min 400b efter många timmar i garaget.
-
ursäkta nu om jag låter som riktigt dum i huvet... kan dock inget om detta. Har fått byta varitatorn 1 gång. så vet hur det ser ut under kåporna.
vart sitter dessa 2 rullvikter? förklara gärna. Jag är ute efter just att få mer klipp i maskinen. Om den går några km långsammare det skiter jag i. Men just lite mer stick, mer ork, lite mer kraft att böööööna....;)
-
En variant av strypning som finns är ju en distans som sitter under trottellocket, kolla om du hittar något där som hindrar att trotteln kan röra sig hela vägen upp.