ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Köpa en ATV => Ämnet startat av: Tumult_79 skrivet 8 februari 2010 kl. 22:02:18
-
För de som inte tänkt lägga ut så pass mycket pengar som det kostar att få styra de "stora" märkena kan det vara svårt att få kläm på de övriga märkena. Så hur är känslan för dom?
-
Kymco har ju funnits rätt länge så märket har en stabil grund iaf.
SMC verkar vara relativt stabila om man snackar med ägare.
Dinli har en bred fanbase som inte verkar få meka mer än de får köra iaf.
-
Jag minns när kymco kom med sin xkr 250 (om ja inte minns fel). Tror det var första gången som jag insåg att man kunde köra lagligt på vägen med en fyrhjuling. Minn iaf inte nått annat.
Läste om den i en atv tidning. Skulle tro att det var -03
-
Precis köpt en TGB 550 varför tror ni att den inte har så täta serviceintervaller.
Jo för att den håller så hög kvalitet annars skulle inte franska armen ha köpt den.En mycket trevlig maskin.
-
Precis köpt en TGB 550 varför tror ni att den inte har så täta serviceintervaller.
Jo för att den håller så hög kvalitet annars skulle inte franska armen ha köpt den.En mycket trevlig maskin.
Hur ligger intervallerna?
-
Kymco har ju funnits rätt länge så märket har en stabil grund iaf.
SMC verkar vara relativt stabila om man snackar med ägare.
Dinli har en bred fanbase som inte verkar få meka mer än de får köra iaf.
Även SMC har väl varit ett välkänt märke länge. Den där smc 250 ares har väl funnits sen -05 iaf.
Kymcon kom väl som -04 kanske
När jag tänker efter så kom det ju många märken då. Dinlis 450 slog väl igenom -06 även om de kom redan-05 (rätta mig om jag har fel)
-
Kymco har ju funnits rätt länge så märket har en stabil grund iaf.
SMC verkar vara relativt stabila om man snackar med ägare.
Dinli har en bred fanbase som inte verkar få meka mer än de får köra iaf.
Även SMC har väl varit ett välkänt märke länge. Den där smc 350 ares har väl funnits sen -05 iaf.
Kymcon kom väl som -04 kanske
När jag tänker efter så kom det ju många märken då. Dinlis 450 slog väl igenom -06 även om de kom redan-05 (rätta mig om jag har fel)
Kymco som märke har funnits längre än 04 men du syftade kanske på hjulingen?
-
Kymco har ju funnits rätt länge så märket har en stabil grund iaf.
SMC verkar vara relativt stabila om man snackar med ägare.
Dinli har en bred fanbase som inte verkar få meka mer än de får köra iaf.
Även SMC har väl varit ett välkänt märke länge. Den där smc 350 ares har väl funnits sen -05 iaf.
Kymcon kom väl som -04 kanske
När jag tänker efter så kom det ju många märken då. Dinlis 450 slog väl igenom -06 även om de kom redan-05 (rätta mig om jag har fel)
Kymco som märke har funnits längre än 04 men du syftade kanske på hjulingen?
Ja jag syftade på hjuling. De flesta av märkena har väl kanske funnits längre än från att de kom till sverige kan ja tänka mig.
-
skulle lagt min röst på cf moto om den funnits med ()p
-
Cf och Goes är ju ganska likvärdiga ()p
-
Angående TGB Target. Läste en säljesannons på Blocket från en firma.
"325 modellen har dock ingen fyrhjulsdrift eller hög-/lågväxel. Den konstanta 2-hjulsdriften som hela tiden ger dig samma kraft på båda hjulen, ger dig oftast den framkomlighet du behöver".
Oj vad sugen man blir på att köpa, när man oftast kan köra med den, dock inte alltid. ;)
EDIT: I en annan annons angående 500cc-varianten så skrivs det att den är en billigare variant av en Can Am Renegade. Kan dessa ens jämföras? En Renegade vill man ju ha men kommer aldrig att köpa en för 150000:-. Strax över 70000:- är en smärtgräns men får man ens 70% av Renegaden i en Target 500cc så är det värt. :)
-
De går ju att jämföra med Renegade 500... framkomligheten och prestandan är dock bättre på Renegaden, och när det kommer ut Renegade 500 på begmarknaden så ligger de ju lite under 800:an i pris... så de bör vara en stark konkurrent.
På TGB-tavlan finns nån gammal jämförelse emellan Renegade 800 och Target 525.
...dock ej prestandatest.