ATVForum, allt om fyrhjulingar

Allmän diskussion => Köpa en ATV => Ämnet startat av: Tumult_79 skrivet 8 februari 2010 kl. 22:02:18

Titel: Om man tar bort de "stora", hur ser tilltron ut för övriga populära märken?
Skrivet av: Tumult_79 skrivet 8 februari 2010 kl. 22:02:18
För de som inte tänkt lägga ut så pass mycket pengar som det kostar att få styra de "stora" märkena kan det vara svårt att få kläm på de övriga märkena. Så hur är känslan för dom?

Titel: SV: Om man tar bort de "stora", hur ser tilltron ut för övriga populära märken?
Skrivet av: kenta777 skrivet 9 februari 2010 kl. 10:44:50
Kymco har ju funnits rätt länge så märket har en stabil grund iaf.
SMC verkar vara relativt stabila om man snackar med ägare.
Dinli har en bred fanbase som inte verkar få meka mer än de får köra iaf.
Titel: SV: Om man tar bort de "stora", hur ser tilltron ut för övriga populära märken?
Skrivet av: Tumult_79 skrivet 9 februari 2010 kl. 19:00:00
Jag minns när kymco kom med sin xkr 250 (om ja inte minns fel). Tror det var första gången som jag insåg att man kunde köra lagligt på vägen med en fyrhjuling. Minn iaf inte nått annat.

Läste om den i en atv tidning. Skulle tro att det var -03
Titel: SV: Om man tar bort de "stora", hur ser tilltron ut för övriga populära märken?
Skrivet av: BMT skrivet 9 februari 2010 kl. 21:22:42
Precis köpt en TGB 550 varför tror ni att den inte har så täta serviceintervaller.
Jo för att den håller så hög kvalitet annars skulle inte franska armen ha köpt den.En mycket trevlig maskin.
Titel: SV: Om man tar bort de "stora", hur ser tilltron ut för övriga populära märken?
Skrivet av: Tumult_79 skrivet 9 februari 2010 kl. 22:33:42
Precis köpt en TGB 550 varför tror ni att den inte har så täta serviceintervaller.
Jo för att den håller så hög kvalitet annars skulle inte franska armen ha köpt den.En mycket trevlig maskin.
Hur ligger intervallerna?
Titel: SV: Om man tar bort de "stora", hur ser tilltron ut för övriga populära märken?
Skrivet av: Tumult_79 skrivet 9 februari 2010 kl. 22:43:38
Kymco har ju funnits rätt länge så märket har en stabil grund iaf.
SMC verkar vara relativt stabila om man snackar med ägare.
Dinli har en bred fanbase som inte verkar få meka mer än de får köra iaf.
Även SMC har väl varit ett välkänt märke länge. Den där smc 250 ares har väl funnits sen -05 iaf.

Kymcon kom väl som -04 kanske

När jag tänker efter så kom det ju många märken då. Dinlis 450 slog väl igenom -06 även om de kom redan-05 (rätta mig om jag har fel)

Titel: SV: Om man tar bort de "stora", hur ser tilltron ut för övriga populära märken?
Skrivet av: kenta777 skrivet 10 februari 2010 kl. 06:02:27
Kymco har ju funnits rätt länge så märket har en stabil grund iaf.
SMC verkar vara relativt stabila om man snackar med ägare.
Dinli har en bred fanbase som inte verkar få meka mer än de får köra iaf.
Även SMC har väl varit ett välkänt märke länge. Den där smc 350 ares har väl funnits sen -05 iaf.

Kymcon kom väl som -04 kanske

När jag tänker efter så kom det ju många märken då. Dinlis 450 slog väl igenom -06 även om de kom redan-05 (rätta mig om jag har fel)



Kymco som märke har funnits längre än 04 men du syftade kanske på hjulingen?
Titel: SV: Om man tar bort de "stora", hur ser tilltron ut för övriga populära märken?
Skrivet av: Tumult_79 skrivet 10 februari 2010 kl. 08:42:25
Kymco har ju funnits rätt länge så märket har en stabil grund iaf.
SMC verkar vara relativt stabila om man snackar med ägare.
Dinli har en bred fanbase som inte verkar få meka mer än de får köra iaf.
Även SMC har väl varit ett välkänt märke länge. Den där smc 350 ares har väl funnits sen -05 iaf.

Kymcon kom väl som -04 kanske

När jag tänker efter så kom det ju många märken då. Dinlis 450 slog väl igenom -06 även om de kom redan-05 (rätta mig om jag har fel)



Kymco som märke har funnits längre än 04 men du syftade kanske på hjulingen?
Ja jag syftade på hjuling. De flesta av märkena har väl kanske funnits längre än från att de kom till sverige kan ja tänka mig.
Titel: SV: Om man tar bort de "stora", hur ser tilltron ut för övriga populära märken?
Skrivet av: 1234 skrivet 10 februari 2010 kl. 17:41:30
skulle lagt min röst på cf moto om den funnits med  ()p
Titel: SV: Om man tar bort de "stora", hur ser tilltron ut för övriga populära märken?
Skrivet av: Ironman skrivet 10 februari 2010 kl. 18:51:02
Cf och Goes är ju ganska likvärdiga ()p
Titel: SV: Om man tar bort de "stora", hur ser tilltron ut för övriga populära märken?
Skrivet av: kenta777 skrivet 10 februari 2010 kl. 20:21:23
Angående TGB Target. Läste en säljesannons på Blocket från en firma.

"325 modellen har dock ingen fyrhjulsdrift eller hög-/lågväxel. Den konstanta 2-hjulsdriften som hela tiden ger dig samma kraft på båda hjulen, ger dig oftast den framkomlighet du behöver".

Oj vad sugen man blir på att köpa, när man oftast kan köra med den, dock inte alltid. ;)

EDIT: I en annan annons angående 500cc-varianten så skrivs det att den är en billigare variant av en Can Am Renegade. Kan dessa ens jämföras? En Renegade vill man ju ha men kommer aldrig att köpa en för 150000:-. Strax över 70000:- är en smärtgräns men får man ens 70% av Renegaden i en Target 500cc så är det värt. :)
Titel: SV: Om man tar bort de "stora", hur ser tilltron ut för övriga populära märken?
Skrivet av: Hydro skrivet 10 februari 2010 kl. 20:34:33
De går ju att jämföra med Renegade 500... framkomligheten och prestandan är dock bättre på Renegaden, och när det kommer ut Renegade 500 på begmarknaden så ligger de ju lite under 800:an i pris... så de bör vara en stark konkurrent.
På TGB-tavlan finns nån gammal jämförelse emellan Renegade 800 och Target 525.
...dock ej prestandatest.