ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Köpa en ATV => Ämnet startat av: Rauken skrivet 29 mars 2006 kl. 10:37:27
-
Någon som vet ?
-
Detta är nog något som ÅF:are eller importörer får svara på då det är mig vetligen omöjligt för en privat person att göra.
-
gäller det även regbesiktningen ? eller
-
ja det anses omöjligt att på egenhand registrera en 4hjuling som inte tidigare varit registrerad i annat EU-land.
Möjligtvis terrängregistrering.
-
kontroll besikta en 4-hjuling kostar typ 600 spänn första gången
-
Att registreringsbesiktiga en ATV för bruk på allmänna vägar tycks vara omöjligt, det kan man läsa om i ett antal trådar. Men jag har funderat över en sak. :idea: Det finns ju privatpersoner som bygger bilar, som de senara kan registrera. Hur går det till? Kan jag låtsas att jag byggt ATV´n själv genom att göra lite förändringar och på så sätt anses vara en tillverkare med rätten att kunna registrera för allmän väg?
Hänger ni med...?
-
Det finns ju privatpersoner som bygger bilar, som de senara kan registrera. Hur går det till? Kan jag låtsas att jag byggt ATV´n själv genom att göra lite förändringar och på så sätt anses vara en tillverkare med rätten att kunna registrera för allmän väg?
Hänger ni med...?
För att fram föra ett ombyggt fordon krävs en SFRO besiktning. Fordonet ska vara byggt efter deras regler för att godkännas, när fordonet har en godkänd SFRO besiktning kan en reg besiktning genomföras och fordonet är klart för att framföras på vägen.
Kolla in www.SFRO.com för att se om du kan få igenom en ombyggd fyrhjuling...
-
Att registreringsbesiktiga en ATV för bruk på allmänna vägar tycks vara omöjligt, det kan man läsa om i ett antal trådar. Men jag har funderat över en sak. :idea: Det finns ju privatpersoner som bygger bilar, som de senara kan registrera. Hur går det till? Kan jag låtsas att jag byggt ATV´n själv genom att göra lite förändringar och på så sätt anses vara en tillverkare med rätten att kunna registrera för allmän väg?
Hänger ni med...?
Om jag inte mins fel så var det någon som pratade med dem. Och de kräver "omfattande" obyggnad. Typ ändra ramen, byta motor. Att bara sätta på lite andra lampor etc räcker inte.
-
Om det är en ny atv med coc papper .
Kostar det 500kr i ursprungs kontroll på vv (Nytt sedan feb -08)
Sedan har det kostat 530kr i reg avgift på bilprovningen.
Vet ej om det har blivit någon ändring av det pga av ursprungs kontrollen hos vv.
-
Om det är en ny atv med coc papper .
Kostar det 500kr i ursprungs kontroll på vv (Nytt sedan feb -08)
Sedan har det kostat 530kr i reg avgift på bilprovningen.
Vet ej om det har blivit någon ändring av det pga av ursprungs kontrollen hos vv.
Problemet är väl att man i 99 fall av 100 inte kommer åt ett CoC papper.
//L