ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Tillbehör, stötdämpare, däck osv => Ämnet startat av: badde skrivet 28 januari 2010 kl. 13:33:06
-
Undrar om någon har något bra förslag på Drevning på en ltr för att få ner varven en del, känns inte så bra å ligga på förhöga varv hela tiden. Antar att det sitter org drevning på nu, org dimention på däck å fälg är jag säker på.
-
Original bak hjul är 8"fälg och 18" höga däck och original framdrev är 14kugg...
Kör själv med 9" bakfälgar med 20" däck för att få bättre/högre markfrigång ()p
Brukar byta mellan 13, 14 och 15kuggars framdrev beroende på vilken åkning som gäller.
15kuggs framdrev använder jag mest för gatåka där turerna brukar ligga runt 10-15mil
För att få dit 15drev så behöver man slipa/fila lite på casesavern (stavning??) för att få kedjan att gå fritt! (kör ej utan!!)
Mitt tips!
Satsa på 9" hjul och byt sedan framdrevet efter behov. Tex. 13kugg motsvarar ungefär som original och passar tex. tung sandbana, 14kugg hårdbana, 15kugg isbana eller gatåka ()p
Hoppas det fylls på med fler tips från andra LTR åkare :)
-
Tjena!
Gott med bra fakta. Får se mig omkring efter 9" hjul. borde man inte kunna leta efter 10" oxå med 19" däck, de borde väl bli samma. annars 10" med 20" däck då får man ju upp quaden lite till. Men ett 15t drev är nog å satsa på med en gång.
Har ju 10" sommar fälgar som man kanske kan däcka om annars.
åker du med Org bak drev?
-
bästa utbudet på crossmackor bak är nog för 9"fälgar.
Yes! jag åker med original bakdrev.
-
Då blir de å kolla efter 9"s bak fälgar... å handla drev.