ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Linhai => Ämnet startat av: Pv544 skrivet 9 januari 2010 kl. 19:38:52
-
Nu är det ca -25 ute. Körde lite med maskinen på förmiddagen, då hade den stått inne i garaget.
Sen fick den stå ute i kanske 4-5 timmar. Stod då med bromsen i, sen när jag skulle köra in den i garaget var det tvärnit. Strömmen så låg att inte startreläet ville slå till, och sen när jag fipplade lite så hoppade startmotorn till i nästan ett varv.
Batteriet är nog lite dåligt...
Tänkte då knuffa in den, då det bara var ca 6 meter in. Men den ville knappt rulla heller! Vet inte om bromsen låg på eller om det bara gick tungt pga kylan.
Fick lov att dra runt maskinen för hand och sen knuffa in den med hjälp av bilen. Bra med plogblad att knuffa mot! Men det gick tungt!
Är det någon annan som varit ute i kylan och åkt lite?
-
Jotack, jag vet hur det känns. :tickedoff Har kallgarage så mina maskiner är frusna jämt. ()p brukar dock vara väldigt noga med att hålla ren drivlina och damasker från snö och is innan jag ställer ifrån mig maskinen för dagen.
-
Jo låsta broms-ok har man nog varit med om iår
-
Har kallgarage o när det var -23 grader i onsdags startade ej nya cf moto x5-2010(Bara klika i relä)
trots nästan ny(Var ut o körde dan före en längre sträcka ca 1-2tim)
Provade då min kymco 250 kxr-2006 (Med orginal batteriet)
som var ca 1månad jag körde senast. Startade direkt (men måste stå på tomgång ca 1-2minuter innan man kan köra=annars stannar men bra för motorn att ej arbeta hårt kall)
-
Min Can-am 800R fick stå ute en natt, den startade men det var precis.
ALLT gick trögt, det var väldigt svårt att få i en växel, servon stretade emot , och variatorn pep lite...
Denna natten hade vi -29 (den stod hos farsgubben).
Är ganska glad att jag har varmgarge.
:)
-
Har inte provat men antar att det är kört. Antingen får man väl vänta till det blir varmare eller bygga värmetält med ryamattan och en kupé värmare...
-
Det enda jag har märkt är att det går lite trögt att växla innan motorn blir varm, men det har ju inte varit så kallt i Skåne heller (16-17 minusgrader bara).
-
:-X
-
Min hjuling e också nästan omöjlig att skjuta för hand när den stått ute i kylan, och det är inga bromsar ansatta.
När det e riktigt kallt ute brukar jag köra försiktigt utan belastning en stund, allt går ju så tungt och alla oljor är ju som sirap. Defavärmaren var en bra investering för att det ska gå att starta i kylan!
-
:-X