ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Goes => Ämnet startat av: Oskar-D skrivet 8 januari 2010 kl. 20:56:58
-
Tjo alla atv-fantaster! jag tänkte lämna en liten recension av våran nya Goes 520 av årsmodell 2010.
Personligen så gillar jag den skarpt! Grov, lättkörd, stark(ostrypt) och svår att köra fast med . Riktigt bra maskin för gårds-ägare, lantbrukare eller bara för den som vill skotta vägen eller flytta ved med.
Det enda negativa jag har att komma med är att växlarna trögar lite innan maskinen är riktigt inkörd. Men plocka gärna isär växelreglaget och smörj upp och fetta in lederna lite, Sänk gärna tommgången lite efter ca 10 mil så kommer växlarna komma efter lite riv och slit . :)
Se även till att servicen görs och att oljorna byts! vi bytte olja och gjorde en ordentligt service redan vid 13mil istället för vid 20 mil och det har gjort en jätte skilldnad på växlarna.
en bonusbild på Gåsen ;)
(http://img85.imageshack.us/img85/6200/dsc0084lb.jpg) (http://img85.imageshack.us/i/dsc0084lb.jpg/) (http://img85.imageshack.us/img85/dsc0084lb.jpg/1/w640.png) (http://g.imageshack.us/img85/dsc0084lb.jpg/1/)
-
är det någon skillnad på 2009 och 2010?
Min gick då köra fast utan problem =D
-
Om det är någon skilldnad på 09-10 vet jag inte men lite barnsjukdommar borde de ju löst iaf :)
-
Borde det inte gå att göra nått åt dom där krånglande växlarna??
Som jag har sett det av kompisen, som har gått c:a 200 mil så är dom precis lika bökiga att få i, måste ju va nått som inte riktigt rätt i den konstruktionen vill tyckas!?
Är det nån som rivit o kollat upp lite närmre o fått ordning på denna "barnsjukdom" ??
Jag sj har en brute force som måste ha den bästa lådan på marknaden gällande smidiga växlingar, klickar i växlarna bättre än en klunkande alhkolist ;)
-
Tjo alla atv-fantaster! jag tänkte lämna en liten recension av våran nya Goes 520 av årsmodell 2010.
Personligen så gillar jag den skarpt! Grov, lättkörd, stark(ostrypt) och svår att köra fast med . Riktigt bra maskin för gårds-ägare, lantbrukare eller bara för den som vill skotta vägen eller flytta ved med.
Det enda negativa jag har att komma med är att växlarna trögar lite innan maskinen är riktigt inkörd. Men plocka gärna isär växelreglaget och smörj upp och fetta in lederna lite, Sänk gärna tommgången lite efter ca 10 mil så kommer växlarna komma efter lite riv och slit . :)
Se även till att servicen görs och att oljorna byts! vi bytte olja och gjorde en ordentligt service redan vid 13mil istället för vid 20 mil och det har gjort en jätte skilldnad på växlarna.
Trodde första service inkl. oljebyte var efter 10 mil, inte 20? :hmmm:
en bonusbild på Gåsen ;)
(http://img85.imageshack.us/img85/6200/dsc0084lb.jpg) (http://img85.imageshack.us/i/dsc0084lb.jpg/) (http://img85.imageshack.us/img85/dsc0084lb.jpg/1/w640.png) (http://g.imageshack.us/img85/dsc0084lb.jpg/1/)
-
Jag har kört ca 75 mil med min och mina växlar har inte krånglat sen första service.
Visst krävs den en liiiiten aning teknik, men inte var det svårt att bemästra.
Min växlar lättare än min morbrors arctic cat 650 -05.
Barnsjukdomar? har inte märkt några på min i alla fall =D
Enda problem jag haft var en felande vinch som byttes på garanti =D
-
Tjo alla atv-fantaster! jag tänkte lämna en liten recension av våran nya Goes 520 av årsmodell 2010.
Personligen så gillar jag den skarpt! Grov, lättkörd, stark(ostrypt) och svår att köra fast med . Riktigt bra maskin för gårds-ägare, lantbrukare eller bara för den som vill skotta vägen eller flytta ved med.
Det enda negativa jag har att komma med är att växlarna trögar lite innan maskinen är riktigt inkörd. Men plocka gärna isär växelreglaget och smörj upp och fetta in lederna lite, Sänk gärna tommgången lite efter ca 10 mil så kommer växlarna komma efter lite riv och slit . :)
Se även till att servicen görs och att oljorna byts! vi bytte olja och gjorde en ordentligt service redan vid 13mil istället för vid 20 mil och det har gjort en jätte skilldnad på växlarna.
en bonusbild på Gåsen ;)
(http://img85.imageshack.us/img85/6200/dsc0084lb.jpg) (http://img85.imageshack.us/i/dsc0084lb.jpg/) (http://img85.imageshack.us/img85/dsc0084lb.jpg/1/w640.png) (http://g.imageshack.us/img85/dsc0084lb.jpg/1/)
Grattis till er maskin, Fin bild dessutom! ()p
-
Vi har en 09:a köpt i Augusti.
Vi har också haft problem med att skifta växlar men efter ett tag (ca15 mil) Går växlarna i som... smör. ::)
Men, en sak jag "drabbades" av för lite sedan var att chokevajern hängde sig på kallt >:(
Då jag för choke reglaget åt höger bildar vajern en slynga >:(
Har försökt smörja och fixa men... inte!
Någon som vet hur man går tillväga?
Får väl försöka hitta förgasaren för vidare ingrepp.
För övrigt är maskinen HELT OTROLIGT bra!
Tar sig fram (nästan) över allt med hasplåtar!
-
Våran Goes 520 spöar min grannes grizzly 660-08 med hästlängder när det gäller att komma längst i djupsnö! :) Båda höjda fullt och drog ut på ett gärde 3 ggr. dock har Gåsen lite större däck och fälgar.men iaf Sjukt roligt! ;D
åk 1 kom jag ca 100 meter, polaren kom ca 60
åk 2 i ca samma längder
åk 3 så Diffa vi båda och jag kom ca 150 meter och polaren 100. ()p
Helt klart värd pengarna när det gäller framkomlighet :) sen är ju Grizzlyn en bättre maskin i sig men det var lite kul att man kunde klå den lite ()p
-
Det man ska Börja med o göra är att kolla detta;
Ta bort höger framhjul för att skapa lite plats.
Skruva bort "plastlocket" vid innerskärmen.
Leta reda på den vajer som går till växelföraren,sitter fast vid fotpedalen.
Spänn ner växelvajern med justeringsmuttrarna.
När detta är gjort behöver man inte ens bromsa för att växla, gör man ändå det så Kanske det kan gå Ännu lättare. När man bromsar med pedalen så drar vajern bort en växelspärr i form av en liten "pitt?" som förhindrar att man inte kan växla Utan att bromsa. Denna "pitt" brukar Oftast vara föör nära så den bromsar o hindrar att man kan växla normalt. Alltså Utan att jucka rycka o slita. Tar man o spänner den så den Verkligen Inte Kan påverka växelföraren blir växlarna som att skära i smör!!!
Testa o skruva lite, jag har hängt på en fjäder som Drar tbx "pitten" o då är den ju Alltid ur vägen. Jag kan växla utan o bromsa, riktigt skönt o enkelt!
//Janne