ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Dinli => Ämnet startat av: Tumult_79 skrivet 23 mars 2006 kl. 21:59:40
-
Var ute och körde efter skoterledden i ca 1 timme. Tänkte avsluta med att åka på macken och köpa tidningen, men stannade till hos en kompis efter det.
Var där i ca 1-1,5 timme. När jag skulle åka hem startade den men den bluddrade och ville inte går rent och la tillslut av, fick igång den en gång till men samma sak.
Sedan startade den inte. ca -12 ute och jag funderar på om automatchoken kan ha frysit. Eller är det någon som har några andra förslag?
Det var fördjävla tungt att putta hem den och den är jävligt billig nu!! :evil:
-
Frysen soppa kanske , testa K-sprit
-
Jag har haft detta problem eller jag antar att det är samma som på min SMC ibland så startade den inte och startade den så bluddrade den ock la av! Jag bytte stift så nu har den gått klockrent efter detta! Det slits hårt på stiften många kallstarter mm. Kan kanske var värt att prova! kan lägga till att mina stift har suttit i sedan ny och hade gått ca 230 mil när detta började bytte dom när den gått ca 240 mil! Rådet kom från min stakars ÅF när jag var upprörd och ringde och frågade varför inte maskinen gick längre än så! men efter bytta stift är jag glad igen *S*
-
K-sprit ska ja prova imorgon! Det tror jag mest på. Säkert så sitter problemet i förgasaren, har hört att kondens kan vara ett problem där när det är kallt ute och motorn svalnar och det har hänt liknande förut för mig, men jag vet inte... Ska prova det.
Stiften är uteslutet, jag har kört knappt 30 mil med min så det kan bara inte vara det.
Jag återkommer!
-
låter som du kör rätt mycket vinterkörning.
jag fick ett tips om att droppa glykol i vajen till backväxeln
men föredrar låsolja eller låsspray om det redan har fryst.
det kan ju vara så att det har fryst till någonstans bara :idea:
-
Tjena Tumult_79!
Låter precis som det gamla hederliga Dinlifelet!!!
Kolla säkringen till laddningen! Är det så att han inte får tillräckligt med "kräm" så slår det slint i CDI-boxen och maskinen går som en kratta.
Är det inte det får du gärna höra av dig så ska vi lösa ditt problem!
Mvh/Tommy Four by Four.
-
Problemet är löst! Jag kontrolerade så förgasaren fick bensin... Förvånad var jag när jag upptäckte att den inte fick det. Några små plastflagor hade täppt till mynningen. Antagligen flagor innifrån tanken. Nån slarvig fan som inte blåst ur den riktigt, konstigt...Det borde väl sitta något filter någonstans(har inte tittat närmare på det).
Efter det var åtgärdat orkade den precis starta på den lilla kraft som fanns kvar i batteriet. 8)
-
Bra att det löste sig!
Tveka inte att höra av dig till oss om flera problem uppstår, Vi finns här för att hjälpa till!
-
K-sprit ska ja prova imorgon! Det tror jag mest på. Säkert så sitter problemet i förgasaren, har hört att kondens kan vara ett problem där när det är kallt ute och motorn svalnar och det har hänt liknande förut för mig, men jag vet inte... Ska prova det.
Stiften är uteslutet, jag har kört knappt 30 mil med min så det kan bara inte vara det.
Jag återkommer!
skit i k-spriten den innehåller vatten den med har du börjat använda de en gång får du fortsätta bättre då köpa trycklydtsprit den innehåller 99.8%sprit
-
skit i k-spriten den innehåller vatten den med har du börjat använda de en gång får du fortsätta bättre då köpa trycklydtsprit den innehåller 99.8%sprit
Sen när började K-sprit inehålla vatten?