ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => SMC => Ämnet startat av: MarcusP skrivet 23 mars 2006 kl. 06:35:39
-
Nu är jag helnöjd med min CBW. Förlängning, höjning och 225/40 bak + det vanliga lullet typ RF-system, munstycke mm.
Rekomenderar förlängningen och höjningen då SMC är väldigt kompakt orginal. Har man tillgång till lite verktyg så är det inga svåra saker att tillverka själv.
-
Varför vill man höja sin maskin? =)
-
ger effektsystem och munstycke + extra luft ngt då? Har hört många olika åsikter.
-
Jag tycker det, men jag har även 32 drev. Luften har jag inte gjort något med.
-
Varför vill man höja sin maskin? =)
Håller med fullständigt 8O
-
Varför vill man höja sin maskin? =)
Håller med fullständigt 8O
varför inte? tex om man ä ute bränner på en skoterled på sommarn å kör
över nån sten då äre inte fel med lite högre markfrigång.
-
Varför vill man höja sin maskin? =)
Håller med fullständigt 8O
varför inte? tex om man ä ute bränner på en skoterled på sommarn å kör
över nån sten då äre inte fel med lite högre markfrigång.
Jag behöver iaf inte högre markfrigång, och ser jag sen sten så kör jag runt om istället =P
-
Varför vill man höja sin maskin? =)
Håller med fullständigt 8O
varför inte? tex om man ä ute bränner på en skoterled på sommarn å kör
över nån sten då äre inte fel med lite högre markfrigång.
Jag behöver iaf inte högre markfrigång, och ser jag sen sten så kör jag runt om istället =P
Det beror ju helt på i vilken terräng man kör i. kör man på asfalt visst då kan den va låg som en ferrari men kör man på en dålig skoterled eller en myr eller tex i djup snö så är det ju bra om den ä hög
-
Varför vill man höja sin maskin? =)
Håller med fullständigt 8O
varför inte? tex om man ä ute bränner på en skoterled på sommarn å kör
över nån sten då äre inte fel med lite högre markfrigång.
Jag behöver iaf inte högre markfrigång, och ser jag sen sten så kör jag runt om istället =P
Det beror ju helt på i vilken terräng man kör i. kör man på asfalt visst då kan den va låg som en ferrari men kör man på en dålig skoterled eller en myr eller tex i djup snö så är det ju bra om den ä hög
Jo, men det finns ju gränser på var man kan köra med en bakhjulsdriven maskin, ger man sej ut i så pass kuperad terräng så att markfrigången inte räcker till så är sannolikheten stor att resten av maskinen inte heller orkar med på ett eller annat vis =) Men trivs man med en höjning så e det klart att man ska ha den höjd =)
-
Ev en korkad fråga....hur "hög" kan en stelaxlad smc bli :?: med markfrigång i tanke?
-
Ev en korkad fråga....hur "hög" kan en stelaxlad smc bli :?: med markfrigång i tanke?
I teorin så hög som svingen är lång. =)
-
Ev en korkad fråga....hur "hög" kan en stelaxlad smc bli :?: med markfrigång i tanke?
I teorin så hög som svingen är lång. =)
Jaha :mrgreen:
-
Jo den klarar sig väl ända till bakaxeln kommer..
Men jag har aldrig kört på varken myr eller skoter led så jag skall inte säga något. Men jag tror att om du skulle köpa dig en sving förlängare (har för mig att det var här jag såg att det fanns ett sånt kit att köpa). Sedan ett par rejäla 27" ITP 589 or. Du lär nog få dreva ner den som helvetet men sen kan du nog ut och gasa på ställen som många andra skulle köra fast på.
-
Ser faktiskt rätt så schysst ut...
finns att köpa på http://www.custom-racing.se/
(http://quick.imgfree.net/images/27034.jpg) (http://www.imgfree.net)
ImgFree.net - Hosting Images (http://www.imgfree.net)
-
Tycker det ser mycket coolare ut än orginal.
Och på med ett par 27" ITP 589:or bak.