ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Övrigt => Ämnet startat av: dottan skrivet 29 december 2009 kl. 19:13:50
-
hallå!
har en can-am outlander 800 -06 som ja har kört sönder visco locken fram på!
äre nån som vet om de går att få dit 2010s visco lock?
och om det går att eftermontera servo?
-
hallå!
har en can-am outlander 800 -06 som ja har kört sönder visco locken fram på!
äre nån som vet om de går att få dit 2010s visco lock?
och om det går att eftermontera servo?
Visst kan man ta 2010:ans diff, men det är inget jag rekomenderar om du inte har servo, det blir lite trögstyrt, jag fick en sån diff på min -08, visst funkar det, men det som kännetecknar Can-am är ju just det att den är lättstyrd med 4wd ikopplad, även på modellerna utan servo.
Det blir trögt likt en konventionell 4wd, typ Kingquad...
Men diffen är grymt snabb och effektiv, har du armar till det så är det bara att byta.
Servon säger BRP själva att det inte går att eftermontera, det blir helt enkelt inte prisvärt, för mycket delar som behöver bytas.
-
är det någon som vet vad en diffklump kostar?
-
det finns eftermarknadsservo till outlandern kostar ca 10k
-
det finns eftermarknadsservo till outlandern kostar ca 10k
Vart kan man hitta det?
-
kommer ej i håg satt o surfa runt på nått amerikanskt forum ska se om ja hittar
-
Visst kan man ta 2010:ans diff, men det är inget jag rekomenderar om du inte har servo, det blir lite trögstyrt, jag fick en sån diff på min -08, visst funkar det, men det som kännetecknar Can-am är ju just det att den är lättstyrd med 4wd ikopplad, även på modellerna utan servo.
Det blir trögt likt en konventionell 4wd, typ Kingquad...
Men diffen är grymt snabb och effektiv, har du armar till det så är det bara att byta.
Servon säger BRP själva att det inte går att eftermontera, det blir helt enkelt inte prisvärt, för mycket delar som behöver bytas.
[/quote]
min har vare rätt trögstyrd den vart hel stum fram drev lika mycke på bägge jämt! körde så bra länge innan de släppte å nu är ja helt utan diff typ..
ja då äre inget att fundera på! då ska ja ha 2010s diff ::) de räcker om man byter bara den där klumpen då själva viscolocken bara?
-
den är ganska dyr..om du inte kan ta det på nån sorts försäkring, runt 15 tusen skulle jag tro...
ang servon så ökade BRP på uteffekten på generatorn...ny styrstång, flytta elektronikboxen, flytta elgrejerna till vinschen, m.m
Det är mycket som är flyttat för att göra plats för servon, sen tillkommer enheldel fästen på ramen för diverse andra grejer.
Skulle nog inte lägga nåt krut på att försöka eftermontera, det blir knappast lika bra, sen ska ju allt funka i praktiken vilket säkert inte är så lätt löst.
Vore det enkelt skulle Servon kommit för ett par år sedan, nåt år efter Yamahan kom med servo...tror jag iaf.