ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => ODES => Ämnet startat av: esso skrivet 4 december 2009 kl. 16:58:58
-
Har blivit med en Odes 360 (400) Nån som vet eller tror sig veta vad det kan bero på att bakdäcken är jättefina men framdäcken totalslut och med väldigt konstigt slitagemönster,ser ut som om dom vore hyvlade, beror inte på framvagnsinställningen, den är kollad.
Mvh/esso
-
Har inte en aning men kan gissa på endel asfaltskörning med försiktiga gas pådrag men hårda inbromsningar med framhjulen. Eller så är det något helt annat..
-
håller med skogsvilden, framdäcken slits rätt fort vid asfaltskörning i kurvor och sånt när man har lite fart, en annan åker ju sladd för det mesta så där ryker ju bakdäcken istället:), men gör man inte det så går framdäcken rätt fort. ägaren innan kan ju bytt däcken också i bak?:)
-
håller med skogsvilden, framdäcken slits rätt fort vid asfaltskörning i kurvor och sånt när man har lite fart, en annan åker ju sladd för det mesta så där ryker ju bakdäcken istället:), men gör man inte det så går framdäcken rätt fort. ägaren innan kan ju bytt däcken också i bak?:)
Nja, den har bara gått 130 mil totalt, ägaren före= 60 år och säger att han bara snöplogat och kört lite lajban i stugan. Nån som vet hur stabilt elsystemet är.
Mvh/Esso
-
Va också likadant på min, med den skillnaden att det va bara ena framdäcket som blev utslitet, efter att den gått kanske 150mil.
Så jag skulle gissa på dålig gumikvalitet, så nu har jag satt på maxxis C-9272 däck fram och dom verkar hålla bättre.
-
Va också likadant på min, med den skillnaden att det va bara ena framdäcket som blev utslitet, efter att den gått kanske 150mil.
Så jag skulle gissa på dålig gumikvalitet, så nu har jag satt på maxxis C-9272 däck fram och dom verkar hålla bättre.
Fick tag på finfina däck hos Fastchip i Norrtäje och dessutom billiga, frakten var fan i mig nästan lika dyr.
-
Tjena ! Min granne har en sån där maskin också, vi har lyckats lista ut att diffen ligger i hela tiden och inte släpper.
Vi har sköljt ur diffen med olja, och fått med en massa metalspån ! :tickedoff
-
Tjena ! Min granne har en sån där maskin också, vi har lyckats lista ut att diffen ligger i hela tiden och inte släpper.
Vi har sköljt ur diffen med olja, och fått med en massa metalspån ! :tickedoff
är den 4hjulsdriven? för om det är en bak"diffen" ni menar så är den alltid 100% spärrad på nästan alla maskiner, framdiffen ska dock inte vara spärrad mer än om man trycker på knappen, men med spärrad framdiff är det helt omöjligt att försöka svänga på asfalt så det hade ju märkts...
-
Det går knappt att svänga om diffen ligger i hela tiden. Det går tungt som fan på alla underlag.
Man märker direkt om den ligger i.
-
Ja mina fram däck är också slut.
-
Det går knappt att svänga om diffen ligger i hela tiden. Det går tungt som fan på alla underlag.
Man märker direkt om den ligger i.
om bakdiffen är spärrad så går det ju att svänga, fast inte superlätt, men mig veterligen har bara polaris och cectek en bakdiff som är spärrbar, alla andra ATV's har INGEN diff bak, dvs alltid 100% spärrat.
men det var framdiffen du menade väl ;)