ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Övrigt => Ämnet startat av: AtvRacer skrivet 19 mars 2006 kl. 17:44:48
-
när jag starta den och motorn är kall har den för låg tomgång och få starta den flera gånger för att kunna köra.
och när motorn är varm kör den iväg själv allstå för hög tumgång
få den för mycket bensin eller för lite?
eller vad bero detta på?
-
ställ trottelnålen på förgasaren :wink:
-
när jag starta den och motorn är kall har den för låg tomgång och få starta den flera gånger för att kunna köra.
och när motorn är varm kör den iväg själv allstå för hög tumgång
få den för mycket bensin eller för lite?
eller vad bero detta på?
Jag har samma probblems ibland...startar den,går fint,slår av choken,går ett tag,håller lite smågas för att den inte ska dö,sen om jag släpper dör den ibland startar å håller på säkert 3 gånger innan den ger med sig...och sen kan den dö helt plötsligt när man lägger in ettan, men sen är det bara starta om och köra...whats the problem?
-
när jag starta den och motorn är kall har den för låg tomgång och få starta den flera gånger för att kunna köra.
och när motorn är varm kör den iväg själv allstå för hög tumgång
få den för mycket bensin eller för lite?
eller vad bero detta på?
låter som att luftskruv/blandningsskruven är felaktigt justerat.
vet inte om du har en sån på din kina kolla det! obs inte tomgångsskruven nu alltså...
OM du har en sån gör så här:varmkör -ställ upp TOMGÅNGEN lite högre skruva in luftskruven tills motorn börjar gå illa skruva sedan ut den sakta tills du får högst tomgång -när du hör att motorn inte reagerar på att du skruvar ut den mer backa tillbaka inåt igen- alltså så hög tomgång som möjligt/med skruven utskruvad så lite som möjligt kan man säga -hoppas du fattar 8O
-
låter som att luftskruv/blandningsskruven för är felaktigt justerat.
vet inte om du har en sån på din kina kolla det! obs inte tomgångsskruven nu alltså...
OM du har en sån gör så här:varmkör -ställ upp TOMGÅNGEN lite högre skruva in luftskruven tills motorn börjar gå illa skruva sedan ut den sakta tills du får högst tomgång -när du hör att motorn inte reagerar på att du skruvar ut den mer backa tillbaka inåt igen- alltså så hög tomgång som möjligt/med skruven utskruvad så lite som möjligt kan man säga -hoppas du fattar 8O
Lyssna på iroc, kan bara nicka och hålla med :D