ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Dinli => Ämnet startat av: HasseH skrivet 27 november 2009 kl. 18:04:43

Titel: Ny Dinliägare
Skrivet av: HasseH skrivet 27 november 2009 kl. 18:04:43
Tjena
jag har precis köpt en Dinli Nitro Edition 450 - 08.Den har rullat 395 mil.De sitter effektavgassystem på , annan förgasare o lite annat smått o gått.Nu undrar jag om de finns en bruksanvisning på svenska , den ja fick me var på enelska.Finns de någon som har lite andra förslag på hur man sköter detta monster på ett bra vis gällande oljebyte o andra vanliga servicegrejor man bör kolla ? den har bara gått landsväg och skall göra så även i min ägo.Hoppas på många kloka svar från er som kan dessa saker. Jag har haft en VW Trike innan så detta e helt nytt för mej men fasen så mycke roligare  :D :lol: :headbang:
Titel: SV: Ny Dinliägare
Skrivet av: Umbert skrivet 27 november 2009 kl. 18:15:58
Du kommer garanterat att få svar på dina frågor här, Grattis till din maskin!  :)
Titel: SV: Ny Dinliägare
Skrivet av: simonarvestrand skrivet 27 november 2009 kl. 18:23:25
Det finns massor med info om service här på forumet bara att söka lite. det finns några stycken riktigt duktiga killar här.
Grattis !! skönt att även du vuxit ifrån 3hjuling :P
Titel: SV: Ny Dinliägare
Skrivet av: Ironman skrivet 27 november 2009 kl. 19:03:21
Välkommen till klubben ()p

Det du ska göra med jämna mellan rum är att byta olja filter som med alla 450 maskiner
Tar du strypningarna så måste du göra det oftare

Min rek är att ju mer du gasar och busar desto oftare byter du olja
i boken står det var 100mil tror jag att det är men avstrypt så tycker jag iaf (om du har blyfot så att säga)att du halverar det.
Likadant med ventilspelskollen 200mil i boken men ju mer du du gasar desto oftare.

sen är det ju allmän service och uppsmörjning i leder osv.
Tips håll koll på bakhjuls muttern (centrummutter)så att hubbarna är åtdragna annars kan du rensa splinesen.
även att hålla koll på bakaxellagren.
Hör du rassel i motorn så är det dekompventilen eller kamkedjan som behövs bytas det brukar klara sig längre om du byter olja tätt men kedjan får du räkna med att byta vid 300-600mil normalt

Annars är det bara tuta och köra lycka till :headbang: :headbang:
Titel: SV: Ny Dinliägare
Skrivet av: joeychandlerson skrivet 27 november 2009 kl. 20:53:00
Välkommen :djump: :djump: ()p

Tyvärr har jag aldrig hört talas om en bruksanvisning på svenska.

Det är bara att fråga om du funderar över något ()p
Titel: SV: Ny Dinliägare
Skrivet av: joeychandlerson skrivet 29 november 2009 kl. 02:30:46
Vad är det för förgasare som sitter på din nu? Låter spännande ;) ;)
Titel: SV: Ny Dinliägare
Skrivet av: HIGHSIDER skrivet 29 november 2009 kl. 21:29:31
Grattis till din nya leksak ()p
Att det blev med en annan förgasare va ju en ren bonus ()p va ha dom pillat dit förnåge månne?? :djump:
Titel: SV: Ny Dinliägare
Skrivet av: Ojdå skrivet 30 november 2009 kl. 14:31:51
Tjena
Nu undrar jag om de finns en bruksanvisning på svenska , den ja fick me var på enelska.gare  :D :lol: :headbang:

Närmsta återförsäljare kan ladda ner en svensk instruktionsbok åt dig. Tror dock inte den finns som tryckt "bok" utan det är nog bara som lösblad...
Titel: SV: Ny Dinliägare
Skrivet av: HasseH skrivet 25 december 2009 kl. 11:47:09
Har kollat efter lite......de e en Mikuni förgasare som sitter på.....orginalet har ja  ireservdelslådan