ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Suzuki => Ämnet startat av: Fricke skrivet 21 november 2009 kl. 21:54:50

Titel: Lite frågor och funderingar LTZ-400 2006a
Skrivet av: Fricke skrivet 21 november 2009 kl. 21:54:50
Tjena har nyss köpt mig en LTZ-400, och nu börjar skruvar jävulen bita mig redan  :DV
Hade tänkt höra med er vart alla strypningar sitter på en sådan?
Vet att föra ägaren har tagit bort avgas strypning, men de finns vell fler?
sedan så undrar jag vad de ska vara för ventilspel på den, då de kan vara lika bra att gå över de också, då den gått 600mil, nå mer jag bör tänka på att gå i genom när den har gått så pass långt, den går lite orent på tomgång nämligen tycker ja  :hmmm:
Titel: SV: Lite frågor och funderingar LTZ-400 2006a
Skrivet av: Fricke skrivet 23 november 2009 kl. 10:40:14
Ja ha, då kan jag även till lägga, att efter lite körning i helgen, samt tvätning, vägrar den att gå på gas, går på tomgång men de låter som den missar lite i bland på tomgång, men vid gas om man ska i väg på ettan så dör den bara, för att sedan hoppa i gång i gen på låga varv typ tomgång med en avgas smäll allt som oftast, är helt omöjlig att komma i väg med, då vill den bara dö  :hmmm:
Titel: SV: Lite frågor och funderingar LTZ-400 2006a
Skrivet av: zupe skrivet 23 november 2009 kl. 12:05:20
Har haft samma problem flera grr när jag kört i mycket vatten.
kolla att du inte fått vatten vid sänd hatten samt cdi kontakten som sitter under vänster bakskärm.
Fick tippset att man skulle kleta in kontakterna med vitt vaselin som finns på apoteket. Har inte blivit av ännu men.
Titel: SV: Lite frågor och funderingar LTZ-400 2006a
Skrivet av: Fricke skrivet 23 november 2009 kl. 15:28:35
Okej ska kicka på de i dag då  :)
Men en dum fråga till kanske ska åka och hämta nytt stift idag, tyckte kannske var loika bra att byta de också.
Men hur fan gör man för att komma åt och byta, var ju knappt man fick av tändhatten ju :dntknow:
är jäkligt trångt där ju, kan vell alldrig tänka mig att man måste av med tanken eller släppa ner främre motorfästena, låter ju långsökt de.
Titel: SV: Lite frågor och funderingar LTZ-400 2006a
Skrivet av: ennon23 skrivet 23 november 2009 kl. 16:37:05
Jo du måste ta av tanken för att kunna byta stift!
Ett tips!! samtidigt du byter stift så släng en koll på ventilspelet,det är aldrig fel att ha koll på det ()p
Titel: SV: Lite frågor och funderingar LTZ-400 2006a
Skrivet av: Micke Ax skrivet 23 november 2009 kl. 19:45:57
Tjena har nyss köpt mig en LTZ-400, och nu börjar skruvar jävulen bita mig redan  :DV
Hade tänkt höra med er vart alla strypningar sitter på en sådan?
Vet att föra ägaren har tagit bort avgas strypning, men de finns vell fler?
sedan så undrar jag vad de ska vara för ventilspel på den, då de kan vara lika bra att gå över de också, då den gått 600mil, nå mer jag bör tänka på att gå i genom när den har gått så pass långt, den går lite orent på tomgång nämligen tycker ja  :hmmm:

Strypningar finns det en utmärkt tråd om.
http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=3753.0
Titel: SV: Lite frågor och funderingar LTZ-400 2006a
Skrivet av: Fricke skrivet 24 november 2009 kl. 10:43:24
Tackar micke, men är de schims eller stälskruvar till ventilerna, antar att de är schims, när dom är överliggande  :P
Fan bytte stift och gick i genom kontakten till cdi boxen i går, men den vägrar att gå på gas ändå, schokar jag den så går den på varv men inte mer än de, så får vell ta bort förgasaren i dag och gå i genom den också, då sanolikheten säger mig att där sitter felet, men ska även gå över ventilspelet så klart, är ju alldrig fel att kolla nu när man ändå kommer åt  ()p
Titel: SV: Lite frågor och funderingar LTZ-400 2006a
Skrivet av: SkoGsvilden_ skrivet 24 november 2009 kl. 17:27:30
Det att han dör kolla så det inte är samma fel som jag hade..  ()p

Kolla denhär tråden ifall du känner igen dej på felet.. http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=25603.0 (http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=25603.0)
Titel: SV: Lite frågor och funderingar LTZ-400 2006a
Skrivet av: Fricke skrivet 24 november 2009 kl. 18:58:34
okej den som lever får se  8) ska ta bort förgasaren nu och göra en grundlig kol.
Men ventil spelet var lite väl tajt på den också, insug var inom rammarna så klart, men är ju inte så ofta de ändrar sig nå där, men avgas där i mot liger på cirka 0.17 då 0.15 gick in hur smidigt som helst men 20 ville inte, så drog jag slutsatsen att de bör liga runt 0.17.
Men hur var de nu då? vad behövs för sorts krok eller liknande för att pressa ner, så man får ur schimsen, går de att beställa lösa schims någonstans?
Titel: SV: Lite frågor och funderingar LTZ-400 2006a
Skrivet av: Micke Ax skrivet 25 november 2009 kl. 09:47:41
okej den som lever får se  8) ska ta bort förgasaren nu och göra en grundlig kol.
Men ventil spelet var lite väl tajt på den också, insug var inom rammarna så klart, men är ju inte så ofta de ändrar sig nå där, men avgas där i mot liger på cirka 0.17 då 0.15 gick in hur smidigt som helst men 20 ville inte, så drog jag slutsatsen att de bör liga runt 0.17.
Men hur var de nu då? vad behövs för sorts krok eller liknande för att pressa ner, så man får ur schimsen, går de att beställa lösa schims någonstans?
Ring "DinMC" , 08-754 99 00. Dom borde ha eftersom de är suzuki å.f.

Är luftskruven utskruvad ca 2 1/4 varv?
Titel: SV: Lite frågor och funderingar LTZ-400 2006a
Skrivet av: zupe skrivet 25 november 2009 kl. 17:55:29
far att få ur shimsen tar du en magnet på en pinne. sån som man plockar tappade skruvar osv med.
Sätt den mot koppen som kammen trycker mot ta bort hela koppen. Då följer schimset med och sitter kvar inne i koppen
Titel: SV: Lite frågor och funderingar LTZ-400 2006a
Skrivet av: Fricke skrivet 27 november 2009 kl. 11:21:50
Mystiken tätnar, byte stift vilket inte ändrade ett jota.
Sedan skruvade jag i sär förgasaren, vilket vissade sig var smokful i skit, har gjort rent och monterat till baks, men nu så går den riktigt bra på tomgång, och går att torr gasa när den står still, men åker jag på den så betar den på jäkligt bra till 1/4 gas sedan dör den, motor bromsar så man fan nästan flyger överstyret, men släpper jag gasen så så går den i gen? så vad fan kan de vara, skulle vell själv kunna tippa på att de är nå skit kvar i högfartsmunstycket, efter som den inte går på fullgas.
Några förslag?
Titel: SV: Lite frågor och funderingar LTZ-400 2006a
Skrivet av: Micke Ax skrivet 27 november 2009 kl. 12:09:14
Mystiken tätnar, byte stift vilket inte ändrade ett jota.
Sedan skruvade jag i sär förgasaren, vilket vissade sig var smokful i skit, har gjort rent och monterat till baks, men nu så går den riktigt bra på tomgång, och går att torr gasa när den står still, men åker jag på den så betar den på jäkligt bra till 1/4 gas sedan dör den, motor bromsar så man fan nästan flyger överstyret, men släpper jag gasen så så går den i gen? så vad fan kan de vara, skulle vell själv kunna tippa på att de är nå skit kvar i högfartsmunstycket, efter som den inte går på fullgas.
Några förslag?
Skruvade du ur huvudmunstycket och blåste rent?
Titel: SV: Lite frågor och funderingar LTZ-400 2006a
Skrivet av: Fricke skrivet 27 november 2009 kl. 12:59:21
ja jag skruvade i sär alla munstycken och blåste  :-\ men kan ju ha glömt nå, får vell sära den i gen i kväll  :whip: men de dryga är ju att jag inte har tillgång till nå tryckluft hemma  :-\ får vell åka till jobbet med den i värsta fall.
Titel: SV: Lite frågor och funderingar LTZ-400 2006a
Skrivet av: Fricke skrivet 30 november 2009 kl. 10:48:41
Har varit ute och kört hella helgen med den nu i alla fall  :D vet inte rikmtigt vad de var sonm felade, tog i alla fall i sär förgasaren igen och gjorde rent så got jag kunnde, men jag såg dinge skit i nå munstycken, men de viktigaste är ju att den går bra i gen nu i alla fall, är de 2, 1/4 varv luft skruven ska stå på orginal i grundinställning eller är de med alla strypningar borta, alla strypningar är borta på min nämligen, men tycker den går lite lite fett, så ska nog pröva ta in den en anning.