ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Quadracing => Ämnet startat av: Linkan_83 skrivet 9 november 2009 kl. 23:22:51
-
Hej som rubriken lyder
vad ska man välja för någon maskin är lite in på två takt då jag gillar att varva hur funkar det med 2 takt klasser osv? då jag är nybörjare kan jag tänka mig någon hoj som har några år på nacken 2 takt eller 4 takt vad tycker ni?
-
I stort sett alla kör 4 takt på tävlingar och som reglerna är nu så kör 2 och 4 takt ihop och jag tror inte 2 takt kommer få någon egen klass dom närmaste 5 årena med tanke på att det inte finns några nya 2-takts att köpa. Sen är det max 300cc på 2-takt och 750cc? på 4-takt
Jag tycker nog du ska välja vilken 450cc - 525cc maskin som helst som faller dig i smaken. Köp dock kvalitéts maskin typ Yamaha, KTM, Can Am, Honda, Polaris, Suzuki Etc etc...
Ska själv börja tävla till året för första gången och jag köpte mig den nya YFZ450-R'en. Är supernöjd, Ska du köpa sprillans ny och satsar hårt så tror jag ändå KTM'en är bäst från kartong, dock har den Förgasare och alla andra har insprut därför valde inte jag den. Men majoriteten kör KTM nu verkar det som, grymma maskiner hursomhelst
-
Cylindervolym: max 750 cc, fri trimning. Har även hört rykten om att gasgas ska införa en ny 2-takt.....rykte
-
jag tror 2 takt kommer ta över, hur länge det dröjer vet man ju inte men dom nya med insprut osv ska ju vara bättre på i stort sett alla sätt mot en 4-taktare
Men ska du köra NU så är det nog vilken 450 som helst som sagt, 2 taktare finns det ju inte så gott om. LT250 eller Banshee t.ex
-
skulle jag köra cross så skulle jag lätt valt 2-takt,mkt rapare jöö :headbang: ()p
-
Kan nästan garantera att 2-takt kommer försvinna på grund av miljökraven!
-
Kan nästan garantera att 2-takt kommer försvinna på grund av miljökraven!
Tm racing har utveklat 2-taktare med efi som drar mindre bränsle än 4-taktarna ()p
-
Kan nästan garantera att 2-takt kommer försvinna på grund av miljökraven!
Tm racing har utveklat 2-taktare med efi som drar mindre bränsle än 4-taktarna ()p
Just därför jag tror 2 taktare kommer ta över, dessa EFI 2taktare hade även mycket bättre bottenvrid än dom gamla, inte så bra som 4takt men ändå
Finns ju lite för och nackdelar med 2 och 4 takt. 2 taktaren har ju ofta mer effekt men noll vrid, vilket resulterar i mer växlingar på bana. Har du en vridstark 4 taktare finns det vissa banor du aldrig behöver växla över huvud taget, banan vi har här hos oss kan jag köra runt hela på 3'an utan problem då den är rätt långsam