ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Kawasaki => Ämnet startat av: fidd skrivet 5 november 2009 kl. 21:13:54
-
Jag vill ha mycke mer snurr på en kfx 700 vad skall man ha för primärfjäder,avgassytem.box luftfilter.bestyckning i förgasare
Det var mycket frågor men hoppas på svar ()p
-
Jag hade dubbelsystem och tändbox på min det funka kanon. Sen ska man borra hål i luftburkens lock å bestycka upp förgasarna.
Wileyco rs46 hette avgassystemet tändboxen tror ja hette dynamax eller nått sånt.
Variatorn gorde jag inget åt. Den ändrar man väl bara om man sätter på stora hjul.
Kompisen som hade en KFX gick upp till 24tums däck bak och variatorn va inte rörd och den gick bra.
Min med alla grejor på toppade 140km/h
-
Köp ett Dalton Clutch kit, jag kör med Daltons blå fjäder. Ytterligare info kring olika fjädrar har du här: http://www.700v.com/springchart.htm
Daltons Overdrive Clutch Cover är också bra när du ändå rotar i kopplingen.
Det skiljer inte så mycket i prestanda mellan olika effektsystem (max ett par hk), men enligt samstämmiga källor på forumet www.kawieriders.com så är Muzzys 2-1 system det bästa.
Eftermarknads CDI-box kan du strunta i, se ovanstående forum (dem ger bra skillnad på Brute-Force och andra arbetsmaskiner som är nedstrypta från fabrik men INTE på KFX:en).
Luftfilter rekommenderas antingen K&N eller Twin Air Power Flow.
Locket till luft filtret moddas med antingen "12-hole mod" eller TPI-ventiler.
Du måste givetvis bestycka om förgasarna, hur mycket beror på vad du gör i övrigt (och/eller dial-a-jet).
Cross-over insug kan jag också rekommendera, ja, du ser ju i signaturen vad jag har gjort med min. En annan enkel mod är att ersätta tändkablar och tändstiftshylsa med icke-avstörda - det ger mycket bättre gnista.