ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Dinli => Ämnet startat av: Bobbani skrivet 20 oktober 2009 kl. 19:21:02
-
hej har inte haft nåt annat än problem med min maskin shimsat och hållt på men iaf nu så va insugsventilerna nere på nästan 0 i spel, så shimsa vi om ventilerna.
Va fint spel i den första(trodde vi innan vi märkte den hade höjts pga riktigt dåligt spel i andra ventilen) så de har sjunkit nåt grymt mycket.
vad kan vara fel? åtgärder? ventilen såg fräsch ut iaf när vi lossade ena för att kolla!
Sen så märkte vi efter massa pillande och kollande att kamaxeln känns lite glapp på den bortre (från drevet) ventilen trycker man lite lätt så har man nästan inget spel och tvärtom när man lyfter :D den e dock inte sliten på klackarna eller så vad man kan se. hur går man tillväga sen? hur vet jag om den e trasig eller ej?
Mvh/ Bobba
-
för övrigt går det att "byta" ventilsäten och isåfall vad kostar såna? lite småsugen på byta dem+ ventiler.
-
Tjenare Bobban :lol:.Nu e vi tillbaka där vi startade igen :lol:.
Vad som har hänt e ju svårt att säga på distans men det låter ju inte bra i a fall :(
Snacka med Thomas på bil å trim vad han ska ha för att fräsa in nya å större ventiler å tokporta skiten så det ger effekt när det ändå är åt pipan ()p
-
hur får man tag i thomas då? vart håller han till?
-
vad är det för ventiler man ska ha då? nåt annat man behöver än nya ventiler?
fräser de ventilsäten?
-
hur får man tag i thomas då? vart håller han till?
sorry se va korkat haha
Företaget heter Bil å trim i Tavelsjö utanför umeå å har tel 090/62018 killen heter thomas och han är erkänt duktig på detta med att hitta dolda hästkrafter m,m
Har trimmat go carts m,m genom årens lopp.
så honom kan jag rekomendera varmt ()p