ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Honda => Ämnet startat av: NISSE skrivet 27 januari 2005 kl. 21:31:31
-
har själv konstant 4 WD på min Honda...men funderar på att köpa 424 Select som tillbehör....skulle vara bra att kunna koppla bort och köra 2WD....kan tänka mig att det skulle vara lite lättare och styra...och spara underlaget lite..tex. på gräsytor....
Någon till som funderat på att införskaffa detta tillbehör till sin Honda.. :?: :roll:
-
jag tycker att du ska köpa till urkopplingsbar 4WD, det blir mycket roligare att leka samt att styrning går lättare. slitaget på däcken minskar och bränsleförbrukningen vid tex landsvägsmarch ! tycket att det nästan är ett måste. helt enkelt köp!
jag har själv en 500 med urkopplingsbar....
mvh jensa
-
Jag har en honda foreman 450 es 01:a
Kan man köpa sån där urkopplingsbar 4wd till den, vart isf? Hur mycket kostar det?
-
Självklart ska du ha urkopplingsbar 4x4. Det blir garanterat en helt ny körupplevelse!
-
Hej beställde en warn 424 till min 450 99års modell från USA kostar1581Kr där +frakt totalt gick det på 2470kr halva priset mot i sverige en kanongrej monteras på 2tim rekomenderas
Gurra
-
Håller med Fyrhjulingpunktse mfl.
Utan tvekan skall man kunna koppla ut 4WD, underlättar när man tex. kör på mark som man är rädd om tex. gräsmatta. Mycket mera lättstyrt mm.
PÅ min Foreman 450 kan jag koppla ut och in 4 WD. Ett stort plus :D
-
Skall beställa så fort som möjligt !! :D
-
NISSE det gör du rätt i, du kommer att märka stor skillnad!!
Lycka till !!
-
Jo det är verkligen bra att kunna koppla ur 4WD!
Har en Honda 450 TRX -03a med det,helt kanon!
-
Hej beställde en warn 424 till min 450 99års modell från USA kostar1581Kr där +frakt totalt gick det på 2470kr halva priset mot i sverige en kanongrej monteras på 2tim rekomenderas
Gurra
Måste väl betala med kort då....postförskott kan man väl glömma.... :roll:
Har själv inga kort utan kör alltid kontant..... :roll:
-
Nisse, begär konto och bank, gör en utlandsbetalning från valfritt bankkontor.
Det funkar också!
-
Hej beställde en warn 424 till min 450 99års modell från USA kostar1581Kr där +frakt totalt gick det på 2470kr halva priset mot i sverige en kanongrej monteras på 2tim rekomenderas
Gurra
Måste väl betala med kort då....postförskott kan man väl glömma.... :roll:
Har själv inga kort utan kör alltid kontant..... :roll:
Försök pröjsa med typ PAYPAL ett mycket bra betalningsmedel då även
en form av "försäkring" ingår...använder det själv å har inte haft nåra problem.
/Roadkill
-
Nisse, begär konto och bank, gör en utlandsbetalning från valfritt bankkontor.
Det funkar också!
Tänkte ja inte på.... :)
Ja det ordnar sig... :D
Edit*
Nu har jag betällt....kostade 4500kr...skulle få den för 4000kr.....men efter..lite diskution...så kör vi.. *host* rostfritt....3495kr... :roll:
Så nu är det bara att vänta några dagar till den är hemma....och sedan montera...sedan ut och TESTA !! :D :wink:
-
Nu är den monterad.....enligt manualen skulle detta ta 2-4 timmar...jag gjorde detta på 3 timmar ändå tog jag det väldigt lungt....
Har nu varit ute på långkörning 5mil.....det blev en helt annan fyrhjuling...skitkul att köra.. :D
Urkopplingsbar fyrhjulsdrift är ett måste..... :D
TACK WARN !! :D
(http://www.rindab.se/images/produkter/warn/atv/atv_424select/ATV-424Select.jpg)
-
Kul, det är verkligen en liten "guldprodukt" som Warn har. Man kan inte annat än säga att dom kan sina saker.
Blev styrningen lättare i låga farter också? Borde ha blivit det!
-
Kul, det är verkligen en liten "guldprodukt" som Warn har. Man kan inte annat än säga att dom kan sina saker.
Blev styrningen lättare i låga farter också? Borde ha blivit det!
Ja det blev mycket mer lättstyrt....men man får se upp lite nu i kurvorna...fick ett lite *host* :oops: ..släpp i en kurva på torr astfalt i 80km/t..... :lol:
Skillnaden att köra längre sträckor på grus/asfalt går inte att beskriva... 8)
Vänta bara tills vintern kommer..då *sencur* skall man ut och sladda ner postlådor.. 8O
Fördelarna är väl mindre däcksslitage fram...mer lättstyrt....högre toppfart...man kan dra upp den på bakhjulen....tycker bromsarna fram tar gämnare....bättre Acceleration...mindre bränsleförbrukning....mindre slitage på framvagn...mm..mm..mm :wink:
-
Jag hade också på min gamla 300cc honda,dyr grej var det nog...enda positiva var att den blev lite sportigare o svängde lättare med 2wd.vet inte att va de värt priset sist o slutligen.
bra grej sådär annars.på min nuvarande 450 foreman es så är där elektronisk bortkopplad 4x4 men oftast kör ja med fyrhjulsdrift.
-
Kan den tänkas gå montera på en Honda 350 FourTrax Se -87 med.
Kanske det är för gammal maskin,tacksamm för råd.